זו גזענות?
זו גזענות?

מגדולי הפוסקים בדורנו היה הרב יעקב יוסף זצ"ל. דרכו הייתה לענות לשואלים אותו שאלות בהלכה במאור פנים ובצורה עניינית וברורה, מתוך המקורות.

אבל היה סוג מסויים של שאלות שהרב הרגיש בהם  שאינן נשאלות מתוך רצון לדעת את דבר ה' זו הלכה, אלא מתוך תופעה של רגשי אשם וכדומה, ועל שאלות כאלו היה עונה: "אני לא פסיכיאטר'.

את מחלת הנפש של רגשי האשם, את הצורך להיראות נחמדים, ליישר קו עם כל המחדלים ולתקוף דווקא את אוהבי ישראל, אנו מכירים היטב. דבריו המקוממים של ד"ר בני לאו המשווים תנועה של יהודים  מלאי אהבת ישראל לנאצים, הם חלק מתופעה זו.

מי שמתבייש ביהדות, מי שמתבייש במקורות קודש, הוא אומלל הזקוק לטיפול פסיכיאטרי. אך חשוב להדגיש לציבור, שהמושגים והרעיונות בשמם הוא מדבר אינם ממקורות תורתנו הקדושה, אלא ממוסר נוצרי.

חשוב  להדגיש לציבור כולו,  שדבריו של ד"ר בני לאו אינם נגד תנועת עוצמה יהודית בלבד, אלא  נגד תורת ישראל. נגד נותן התורה. נגד אלוקים.

בברכות התורה אנחנו מברכים בכל יום: "אשר בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו". כן, אלוקים בחר בנו "אתה בחרתנו מכל העמים, אהבת אותנו, ורצית בנו" ובאהבתו אותנו, הבטיח לאבותינו לתת לזרעם את ארץ ישראל. פעמים רבות היה חוזר מו"ר הרב מרדכי אליהו זצל על דברי "אור החיים" הקדוש, שה' הבטיח את הארץ לאברהם ליצחק וליעקב, לא לישמעאל ולא לעשיו! "כי ביצחק יקרא לך זרע" ולא בישמעאל! "יעקב חבל נחלתו" ולא עשיו! זו גזענות? זו אמיתה של תורה!

מעניין מה מסביר ד"ר בני לאו, איך עלינו להתייחס לדרישתה של שרה אמנו ע"ה, שאמרה לאברהם אבינו - "גרש את האמה הזאת ואת בנה, כי לא יירש עם בני עם יצחק" האם חוקי שרה אמנו הם גזעניים?

ובכן, איך נתייחס להוראתו של הקב"ה שהורה לאברהם אבינו- "כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה" ולימדנו רש"י; בקול רוח הקודש שבה, ומכאן לומדים שהיה אברהם טפל לשרה בנביאות.

לא על "עוצמה יהודית" יצא זעמו של ד"ר בני לאו, כי אם על אלוקים.  ואנחנו יודעים ש"מעשה אבות סימן לבנים" ומהדהד באזנינו לדורות הציווי האלוקי: "גרש את האמה הזאת ואת בנה!"

לא פוליטיקאי כזה או אחר ציווה עלינו לגרש את האוייב מארצנו, אלא דבר ה' זו הלכה, בחומש במדבר: "והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם"

בעוד פחות מחודש נקרא את פרשת זכור. זו קריאת התורה היחידה בשנה שהיא מצווה מדאורייתא. מעניין איך מתייחס ד"ר בני לאו למצוות "זכור את אשר עשה לך עמלק". זה לא מזכיר לו את חוקי הנאצים?

מעניין איך מסתדר ד"ר לאו עם חג הפורים, הרי היהודים נקהלו לעמוד על נפשם, ואסתר ביקשה רשות להשמיד להרוג ולאבד את אויבינו. זה לא מזכיר לו את חוקי הנאצים? 

לד"ר בני לאו אין אומץ לצאת בגלוי נגד דוד המלך, שאמר ברוח קדשו "ישמח צדיק כי חזה נקם, פעמיו ירחץ בדם הרשע". אין לו את האומץ לומר בבירור שהוא חולק על מוסר המלחמה של דוד המלך שאמר ברוח קדשו "בת בבל השדודה, אשרי שישלם לך את גמולך שגמלת לנו, אשרי שיאחז וניפץ את עולליך אל הסלע". אז במקום להתקומם נגד דוד המלך, הוא מתקומם "רק" נגד מי שציטט את דברי התורה.

כך דרש רבי נחמן מברסלב את הפסוק: "שתו בשמיים פיהם ולשונם תיהלך בארץ". יש שבליבם כפירה ואפיקורוסות, אך מתביישים להפנות את דברי הכפירה שלהם באופן ישיר לאלקים. אז את חיציהם הם מפנים כלפי הצדיקים שאומרים את דבר ה'.

יידע הציבור וייזהר.