אנו, תושבות אפרת ותקוע, חברות ב"נשים בירוק", הגשנו ליועץ המשפטי לממשלה, תלונה נגד עמי איילון בדבר הסתה לרצח.

ב"ידיעות אחרונות", סופשבוע משבת פרשת וירא תשס"ד, התפרסם ראיון עם 4 ראשי השב"כ לשעבר. לדעתם שורש הבעיה הישראלית-פלסטינית הם היהודים הגרים ביש"ע.

אם רק נחסל את מפעל ההתיישבות ביש"ע ונקים במקומו מדינה לערבים הפלסטינים ביש"ע, הכל יהיה יותר טוב לדעתם. תקוותם היא שרוב המתנחלים יתפנו מרצונם החופשי.להערכתם, כ-15% מהמתנחלים יסרב להתפנות.

בראיון, ראשי השב"כ מציעים פתרון ל"בעיית" המתנחלים "האידיאולוגים" שיסרבו להתפנות מרצונם החופשי. כולם מדברים על "עימות" עם אותם מתנחלים.

יעקב פרי מקווה שאריאל שרון יעז לעקור אותם מביתם. אברהם שלום מציע לנקוט בדרכים אנטי-דמוקרטיות בולשביקיות כגון לשים חלק מהמתנחלים במעצר מינהלי ולהפקיר את האחרים בידי הערבים הרצחנים ("בואו נפתור את הבעיה כאילו הם ערבים. [!] קחו 15 מהם, שימו אותם במעצר מינהלי, ותראו איך כל השאר לא עושים כלום...הם מוכנים להיהרג? לא. אז אני יותר אופטימי בעניין הזה. כשנשאיר אותם שם לבד, הם יבואו. ועוד איך יבואו".

מבין כל ההצעות הנוראיות ל"טיפול" במתנחלים, עמי איילון עובר את גבול חופש הביטוי כשהוא מציע להרוג את אותם יהודים "בעייתיים" שיסרבו להתפנות.

ציטוט: "אגיד את זה במילים ברורות: בחיי כל מדינה או אומה יש יותר מאלטלנה אחת. מנהיגות מדינית במדינת ישראל קיבלה כבר החלטות קשות כשהיה ברור מה האלטרנטיבה, ומנהיגות מדינית בעתיד תצטרך לקבל החלטות קשות כשברור מה האלטרנטיבה".

כל מי שמכיר את סיפור ה"אלטלנה" (בו 16 יהודים, יריבים פוליטיים לבן-גוריון נרצחו על ידי פלוגות המחץ בפקודו של יצחק רבין)יודע שקריאה לאלטלנה נגד יריב פוליטי, היא הסתה לרצח של אותו יריב פוליטי.

כמתנחלות גאות, הגרות באפרת ובתקוע, שבחיים אינן מתכוונות להתפנות מרצוננו החופשי מביתנו ביש"ע דבריו של עמי איילון מהווים איום ישיר על חיינו, חיי משפחתנו וחיי כל חברינו ביש"ע שרובם ככולם מרגישים כמונו ואינם מתכוונים לקום וללכת.

דבריו של איילון אינם מסכנים אותנו רק בעתיד הרחוק אם וכאשר איילון, חלילה, יכנס לחיים הפוליטיים, אלא הם מהווים איום עלינו כבר היום. הרי אין ספק שכראש שב"כ לשעבר, דבריו מתקבלים ברצינות על ידי כל גורמי הביטחון ומי יודע, המלצותיו המסוכנות והרצחניות אולי כבר התקבלו על ידי כוחות הביטחון כמדיניות בעתיד הקרוב, אם וכאשר כוחות הביטחון, חלילה, יתבקשו לעקור יהודים מבתיהם במאחזים ו/או בישובים.

האם יופעל "תותח קדוש" ורצחני נגד אלו המסרבים להתפנות, כפי שמציע עמי איילון?

שלא לדבר על כך שדבריו בעצם מהווים הסתה ותמריץ לערבים להתמקד ולרצוח את יהודי יש"ע "הבעייתיים".

ברצוננו לקוות שכבוד היועץ המשפטי לממשלה יטפל בכל החומרה בדבריו המסיתים והמסוכנים של עמי איילון, למרות השתייכותו למחנה השמאל. הרי כידוע לצערנו, אצלנו, "חופש הביטוי" אצל אנשי השמאל תמיד יותר רחב מאשר אנשי המחנה הלאומי. אם לאחרונה אזרח פשוט הועמד לדין עבור סטיקר תמים שהפיץ- "אין ערבים-אין פיגועים", ורב מסוים הועמד לדין בשל מאמר שכתב לכאורה נגד ערבים, אין לנו ספק שרובינשטיין יעמיד לדין ראש שב"כ לשעבר הקורא להרג מתנחלים.

ואם לא- נדע בדיוק באיזה מדינה אנו חיים.

ג'ורג' אורוול כתב על כך ספר.



מאת נדיה מטר ואניטה פינקלשטיין.