כשמציגים פרח יפה לפני אדם שכל חייו הם כסף, הוא לא מתענג על המראה, ולא מתבסם מהריח, הוא שואל כמה זה עולה??

כך קורה לחברה הרגילה לכך שמניעיה הם בעיקר למטרות אישיות, כאשר היא נפגשת עם חברה שמניעיה הם בעיקר רעיוניים. פער תרבותי הוא כפי הנראה הסיבה לשם "הפייגלינסטים" שהדביקה התקשורת ושרת החנוך לימור לבנת לחברי מנהיגות יהודית. כמי שמעריך מאוד את משה פייגלין, ואף עובד איתו בצמוד, אני מצהיר בזאת איני פייגליניסט!! יתרה מזו אני חושב שבמצב הנוכחי הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, אך יחד עם זאת איני פייגליניסט!!

השם "פייגלניסטים" בה מתוך תפיסת עולם המכירה בנאמנות לאיש, ולא לרעיון. מי שאורח חייו הוא נאמנות לרעיון, לאידיאה, דומה למי שיודע להנות ממראה הפרח היפה ולהתבסם מריחו, מי שזוית ראייתו היא קרירסטית גרידא שואל כמה זה עולה? למי צריך לפרגן עתה ומה "אני" ארוויח מכך. תיקון 19 ג בחוקת הליכוד אותו מעלה מנהיגות יהודית לסדר היום, עומד בדיוק על קו התפר בין שתי התרבויות. חבר כנסת או שר לא יוכל להיבחר כנציג התנועה במשך חמש שנים אם הצביע בממשלה או בכנסת בניגוד להחלטות מרכז התנועה. הוא תיקון נדרש בזמן שחוסר הישרות הציבורי חוגג.

התופעה שאנשים נבחרים על בסיס מצע מסויים והופכים את עורם לאחר מכן, בולטת במיוחד בתנועה כמו הליכוד, והסיבה לכך היא פשוטה. כדי להתקדם בתוך התנועה עליך להביע נאמנות לערכי הליכוד. מהרגע שנבחרת, ורצונך להיות חביב התקשורת, אתה מתחיל לדבר שמאל, או בועט ויורק במפלגה ממנה צמחת. אמור "אינדיאנים" ותחשב לחכם, הטל רפש כאילו הם שם במרכז "גורמים עבריינים ופלילים" בלי לציין אפילו שם אחד, ותזכה לצל"ש על אומץ לב לקול מצהלות העיתונאים האוהדים.

אינו מקרה שדווקא תיקון 19 ג, אשר נועד ליצור נורמה חדשה של אמינות ויושר בתחום ההנהגה הפוליטית, מפחיד כל כך את ההנהגה הנוכחית. רעיון המדינה היהודית אותו מובילה התנועה למנהיגות יהודית, הוא גדול מכל המנהיגים של מנהיגות יהודית היום, ואינו תלוי באיש זה או אחר. השם פייגלינסטים הממקד את הכל באישיות מסויימת, פשוט זר לתנועה. הוא מבטא תרבות אחרת. נכון שהשם "חברי מנהיגות יהודית", הוא שם לא תקשורתי, ולא קליט. יתרה מזו קשה לתייג בשם זה קבוצה, כיוון שהרבה אנשים מרגישים שייכים לו, ובעיקר חברי ליכוד, אך כאן בדיוק כחו. כל מי שפועל לכך שמדינת ישראל תהפוך ממדינה שרוצה להיות מדינת כל אזרחיה למדינה שרוצה להיות מדינה יהודית, שייך כבר למעשה למנהיגות יהודית. אותם אלו שהתפקדו לליכוד והרבים שמצטרפים אליהם עתה, פשוט מרכזים מאמץ לפעולה משותפת בתחום הפוליטי לקידום תהליך זה, ולפי עצמת התגובות נראה שהם גם מצליחים.