נכבדי, ראש ממשלת ישראל,

בימים אלו עומדת על הפרק תוכניתך לעקירת ישובים יהודיים ולטרנספר של אלפי יהודים המתגוררים כחוק בשטחי ארצנו ההיסטוריים, תוכנית המכונה בפיך "התנתקות".

קשה להאמין, שדווקא אתה, אבי ההתיישבות ביש"ע, אשר הבעת חרטה פומבית על עקירת ההתיישבות היהודית בסיני, תחזור שוב על אותה טעות, והפעם אף ללא כל תמורה בדמות הסכם שלום – אלא במהלך חד-צדדי של נסיגה וכניעה לטרור.

הנך נוהג לומר כמעט בכל הזדמנות כי האחריות מוטלת על כתפיך וכי "מה שרואים מכאן לא רואים משם".

השאלה היא האם כאשר אמרת, כראש ממשלה, כי נצרים וכפר דרום הם בעלי חשיבות אסטרטגית ממדרגה ראשונה וכי לא ניתן אפילו לחשוב על עקירתם – התכוונת למה שרואים "מכאן" או למה שרואים "משם"?

האם כאשר אמרת ערב הבחירות, כראש ממשלה, כי נסיגה חד-צדדית תתפרש כניצחון לטרור ותביא להתגברותו – התכוונת למה שרואים "מכאן" או למה שרואים "משם"?

אדוני ראש הממשלה, המדיניות הביטחונית שהנהגת בשנה האחרונה, הביאה לירידה דרסטית של 30% במספר הפיגועים ו- 50% במספר הנרצחים בפעולות הטרור, ודווקא עכשיו, כאשר ישראל מתקרבת למצב של הכרעה צבאית מול הטרור הפלשתיני, אתה מתכונן לנסיגה חד-צדדית?
והרי כבר היינו בסרט הזה.

בשנה האחרונה לשהות צה"ל בלבנון, ירד מספר החיילים שנהרגו ונפצעו, ודווקא אז צה"ל נסוג מלבנון. המסר לחיזבאללה ולכל ארגוני הטרור הפלשתינים היה כי צה"ל נוצח, דבר ששימש זרז למלחמה הנוכחית.

כאשר מדובר בנסיגה שתכלול עקירת התיישבות יהודית ביש"ע – שהיא היא מטרת הטרור הפלשתיני – על אחת כמה וכמה שהדבר יביא להתגברות הטרור, תוך מחיקת כל הישגי המלחמה בטרור.

ומדוע אינך מקשיב לרמטכ"ל אשר מתנגד לנסיגה חד-צדדית שתשמש לדעתו כרוח גבית לטרור?! וכיצד לדעתך עקירת ישוב זה או אחר תסייע במאבק הדמוגרפי?

אדוני ראש הממשלה, כאשר פעלת לעקירת מאחזים "בלתי מאושרים" בלבד, נימקת זאת בצורך לעמוד בהתחייבויותיה של ישראל ב"מפת הדרכים" אולם, איזו תועלת מדינית תצמח מעקירת ישובים ביש"ע, בשעה שישראל כלל אינה נדרשת לעשות זאת?!

האם שוב מדובר ב"צעדים בוני אמון"? בוני אמון למי? הרי הנך טוען שאין פרטנר בצד הפלשתיני?!

חז"ל למדונו כי איזהו החכם? הרואה את הנולד.

אילו עצרת לרגע קט כדי ליישם את האמת הצרופה הזאת, היית מבין כי עקירת ישובים יהודיים ביש"ע לא תביא ביטחון ולא תביא שלום.

הנסיגה לא תחסוך בגדודים של צה"ל אלא להפך, תצריך אוגדות שלמות. היא לא תביא לאחדות אלא להפך, תוביל לקרע בעם. היא לא תסייע במאבק בטרור אלא להפך, תהווה ניצחון לטרור ותוביל להתגברותו. היא לא תסייע ליחסים עם ארה"ב אלא להפך, שכן ארה"ב מתנגדת בעקביות לצעדים חד-צדדיים. היא לא תסייע לעתידך הפוליטי אלא להפך, היא תוביל להפלת הממשלה ולתחילת הסוף הפוליטי שלך.

מדוע אתה מוביל מהלך שמזיק בכל היבט שהוא ואינו מועיל לאף אחד, למעט ארגוני הטרור שיצאו כשידם על העליונה?

ובאיזה שנה אתה מתכוון בעתיד להתחרט פומבית על כך שגירשת יהודים מביתם בערש ההיסטוריה של העם היהודי?