שנים רבות לא רצו הספרדים להבין מה אומר השם "קורדובה" שאותו נושאים מאות בתי ספר ערביים, בתוכם בית הספר הערבי, שממוקם משום מה בדיוק מול בית הדסה בחברון. הספרדים גם חשבו שמימון נדיב לאש"פ יקנה להם שקט. מסתבר שהם טעו.

ההיסטוריה של הערבים בספרד היא עתיקה מאד: היא נמשכה כמעט 800 שנה, אך מסתבר שהסיפור עדיין לא נגמר. ספרד היתה גולת הכותרת בכיבושי הענק של המוסלמים, שיצאו מחצי האי ערב להשליט את האיסלאם על עולם הנוצרי; ובאימפריית הענק האיסלמית - קורדובה היתה היהלום שבכתר. המסגד הגדול והמפואר שנבנה בה במאה ה – 10 היה שיא פאר האמנות האיסלמית.

אך דע עקא, שהנוצרים משום מה לא כל כך הסכימו עם הכיבוש המוסלמי, ולמרות מאות השנים שעברו עליו – הם החליטו להילחם נגד הערבים, ולגרש אותם. במשך מאות שנים התנהלו מלחמות תמידיות בין המוסלמים והנוצרים, ורק במאה ה-15 שבו הנוצרים והשתלטו על ספרד; אירוע זה נקרא "ריקונקויסטה" - כיבוש מחדש.

המסגד הגדול שבקורדובה הפך לכנסייה מפוארת, והנוצרים חשבו שבכך נגמר הסיפור; אבל – הם טעו: הערבים לא השלימו עם סילוקם מספרד. הם עדיין חולמים על קורדובה. מאות מוסדות ובתי ספר בעולם האיסלמי קרויים על שם בירת ספרד המוסלמית, בתקוה לראות עוד יום אחד את חצי הסהר מעל חצי האי האיברי. תזכורת מתמדת לכך מעניק גם בית הספר הערבי בחברון, שממוקם מול בית הדסה, ומשמיע באופן פרובוקטיבי מידי בוקר את המנון אש"פ ברמקולים רבי עצמה.

המשקיפים האירופים בחברון מלווים כל בוקר את תלמידות בית הספר הזה כדי להגן עליהן מפני ה"שטן היהודי", תוך התעלמות מוחלטת משמו של בית הספר הזה וממשמעותו. ממשלת ספרד עוד הגדילה לעשות: היא חשבה לקנות בכסף את לב המוסלמים, והזרימה לאש"פ מליוני דולרים. חלק נכבד מכסף זה הושקע במבצע הבניה של אש"פ בחברון, שבו מתבצעת השתלטות עויינת על איזורים נרחבים סביב היישוב היהודי. אש"פ משתלט על החורבות הנטושות, ומעביר אליהן אסירים משוחררים ושאר מחבלים וערבים טובים, כדי להקיף ולחנוק את היישוב היהודי בטבעת של עוינות וטרור. מי שילך בסמטאות הקסבה המשוקמת, יראה על בתים רבים את השלט "נבנה בסיוע ממשלת ספרד". כן, ממש כך, ממשלת ספרד פתאום בונה חורבות נטושות בחברון.

כמובן, לא מאהבת מרדכי היהודי: זהו אתנן שהספרדים שילמו לארגוני הטרור הערבי, כדי לנסות להשכיח את מה שהערבים לא שכחו: ספרד היתה חלק מ"דאר אל איסלם", ולכן יש לסלק ממה את הכיבוש הספרדי. אבל, יש דברים שאי אפשר לקנות בכסף, וכשיש כיבוש, אתם יודעים, יש גם טרור, ואת התוצאות ראינו בשבוע שעבר. ולכן, אם רוצים לסיים סוף סוף את מעגל הדמים, ולא לתת מוטיבציה למפגע הבא, יש לסיים את הכיבוש הספרדי, ולהחזיר את ספרד לבעליה הערבים במסגרת הסדר בר קיימא, ויפה שעה אחת קודם, ובא לקורדובה גואל, ונאמר אמן.