לפני כשנתיים החל להתגלגל הרעיון של "הפרדה חד-צדדית" משטחי יהודה, שומרון וחבל עזה, כאשר יוזמיו היו קבוצת גנרלים בדימוס, חברי המועצה לשלום ובטחון, אשר סיפקו בעבר למפלגת העבודה את החותמת הביטחונית להסכמי "אוסלו".

אותם גנרלים, ולאחריהם הפוליטיקאים, קודם משמאל ועתה גם אלו מימין, הגיעו ל"מסקנה" כי לא ניתן לנצח את הטרור שמכה בנו בכל עוצמתו מאז "ההפרדה החד-צדדית" מדרום לבנון וכי הגיע הזמן להרים ידיים, להיכנע, לסגת מערש ההיסטוריה שלנו ולנעול עצמנו מאחורי סורג ובריח – מקום בו המפגעים לא יוכלו להשיגנו.

ככל שעבר הזמן, הציבור החל להתלהב מרעיון הקמת גדרות תיל שיפרידו בינם לבין הפלשתינים, וזה כמובן טבעי לחלוטין לאחר שנים של טרור ושכול ברחובות ישראל.

חיים רמון, אהוד ברק, דן מרגלית ואחרים, זעקו מעל כל במה אפשרית כי רק גדרות הפרדה ימנעו את הפיגועים וכראיה לדבריהם הביאו את גדר ההפרדה ברצועת עזה שהצליחה לדבריהם למנוע לחלוטין יציאת מפגעים מתחום הרצועה.

כל הניסיונות שנעשו אז ללמד את אותם "חסידי" הגדר כי אין מדובר בתרופה נגד הטרור וכי ההגנה הכי טובה – היא ההתקפה, עלו בתוהו.

גדר ההפרדה הפכה לעגל הזהב התורן במדיניות הביטחון של ישראל, מושקעים בו מיליארדי שקלים, התוואי שלו משתנה כל שני וחמישי בהתאם לעמדת הפרקליטות או להחלטות בג"צ, והדבר האירוני ביותר הוא שדווקא תיאורית ההתגדרות של השמאל היא שהביאה את ישראל לבית הדין הבינלאומי של האג, לעומת תיאורית ההתקפיות של הימין הכוללת כניסה מסיבית של צה"ל לערים הפלשתיניות וסיכול ממוקד של מחבלים – אשר מיושמת ללא כל הפרעה.

תיאורית ההתגדרות הונחה מלכתחילה על כרעי תרנגולת שכן אף מערכה בהיסטוריה לא נוצחה ע"י נסיגה אל מאחורי גדרות או חומות, אולם "התרנגולת" במקרה זה הייתה גדר ההפרדה סביב רצועת עזה ש"אף מחבל לא חצה אותה", כביכול.

והנה, הפלא ופלא גם את הגדר הזאת חצו מחבלים. המחבלים שביצעו את הפיגוע במייקס פלייס וכן אלו שביצעו את הפיגוע בנמל אשדוד – יצאו מרצועת עזה.

האם זה אומר שהגדר מיותרת? התשובה היא לא!

האפקטיביות של הגדר היא בכך שהיא מהווה מכשול קבוע המסייע לכוחות הביטחון לפעול באופן יותר יעיל משני צידיו. לכן הגדר בעזה די יעילה שכן צה"ל פועל בשני צידיה ולעומת זאת הגדר ברפיח, בה צה"ל פועל רק מצד אחד, משמשת את המחבלים להברחת נשק ואמל"ח מידי יום.

לפיכך, גדר ההפרדה ההולכת ונבנית בימים אלו על פני מאות קילומטרים יכולה לסייע לכוחות הביטחון לסכל טרור אך ורק אם הם ימשיכו לפעול בתוך מרחבי יהודה ושומרון.

אולם, הקמת גדרות כדי לסגת לאחור "ולהיפרד" משטחי ארצנו כמו ששרון מציע לעשות ברצועת עזה, לא תיתן דבר, אלא להפך, תתפרש כניצחון לטרור, לא תמנע חדירת מחבלים, ותביא להתגברות הטרור ולהפיכת כל מרכז הארץ לקו עימות. ברור היום יותר מתמיד, כי לטרור הפלשתיני יש רק פתרון אחד – ליזום מהלך התקפי בלתי פוסק לחיסול כל המשטר תומך הטרור של הרשות הפלשתינית, כולל ראש התמנון היושב בבטחה במוקטעה ברמאללה.