"אנו פונים אל הקורבנות המיועדים של הגירוש: לא לשתף פעולה עם מכונת הגירוש,
לא לקחת פיצויים, להתנגד בפועל לעקירה, אך בלי לפגוע בבני עמם, על אף שבאו להחריב את בית חייהם ..." ( מתוך גילוי הדעת נגד עקירת ישובים) .

פרסום גילוי הדעת נגד טרנספר של יהודים וטיהור אתני מארצם, שחתמו עליו 185 אישי ציבור עורר סערה בתקשורת הישראלית, בחוגי השמאל וכמובן בלשכת ראש הממשלה.

"אבירי אחדות העם" נזעקו להגנת הדמוקרטיה ולשמירה על ה"אחדות" מחשש של מלחמת אחים. ספק אם הם קראו את גילוי הדעת במלואו, וספק אם הם עיינו בשורות שבראש המאמר, להם הספיקה הכותרת ועצם העובדה שאישי ציבור מהמחנה הלאומי מעיזים לצאת נגד תכנית איומה שעלולה לקרוע את העם .

ח"כ הכנסת וילן שמדשדש במנטרות השמאל הקיצוני, כשיכור המתבוסס בקיאו, הזדרז לבקש מהיועץ המשפטי לממשלה להזהיר את חותמי העצומה. בעיני ח"כ וילן : "דברי העצומה מהווים עבירה של המרדה, ואם ימשיכו הדבר יחייב פתיחת חקירה פלילית נגדם". בדו- פרצופיות מתחסדת ובלי להסמיק אמר את דבריו אדם שלפני מספר שבועות הציע, בראיון עיתונאי, לירות במתנחלים. לירות ביהודים שיתנגדו לפינוי, אלה אינם דברי הסתה מאחר שנאמרו על ידי איש שמאל, לח"כ וילן מותר לחרף ולגדף ואין פוצה פה ומצפצף.

ח"כ וילן שכינה בזמנו את אריאל שרון ואת ראש הממשלה מנחם בגין ז"ל "רוצחים" (בהפגנת השמאל במהלך מלחמת לבנון) לא נעצר על הסתה לרצח, אבל הוא ממליץ להאשים את חותמי העצומה בהמרדה. איש לא שמע את קולו או את קול חבריו בשמאל הקיצוני מסתייגים או מתרעמים כאשר "הגורו", עמוס עוז, וחבריו יצאו בעצומה כנגד אפשרות של טרנספר לערבים .

"כוהני הדמוקרטיה" אמרו אז: שאם יתרחש טרנספר לערבים הם יפוצצו גשרים, ישכבו מתחת לגלגלי המשאיות ויפרקו את צה"ל כי טרנספר לערבים זו פקודה בלתי חוקית בעליל.

את "אביר אחדות העם", ח"כ וילן , יש להעמיד לדין.

שר המשפטים טומי לפיד פתח את פיו וצעק : " לא נשב בשקט מול ההסתה", הוא בודאי לא קרא את גילוי הדעת, לטומי לפיד מספיקה העובדה שמסתייגים מתוכניותיו כדי לכנות את מתנגדיו בשמות גנאי .

להאזין לדברי השר טומי לפיד שמדבר על "אחדות העם" זה ממש מגוחך. האיש שהקים מפלגה שמטרתה העיקרית היא מלחמה בדתיים, האיש שבפומבי יצא נגד חלק מהעם מדבר על אחדות? הוא אמנם " מבין לזעמם של אותם חוגים שההתנחלויות הן בנפשם ,אך הזעם הזה חייב למצוא ביטוי במסגרת הכללים הדמוקרטיים ובמסגרת החוק", מהם הכללים הדמוקרטים מר לפיד? על איזה כללים מדובר אם גילוי דעת שחתמו עליו אישי ציבור נחשב כהמרדה? מהם הכללים הדמוקרטיים של שר המשפטים הישראלי שיקום וימנה אותם. או ששוב אנחנו מקשיבים לדמגוג דו-פרצופי.

אבל יותר מכולם מקוממת עמדתו הדורסנית של ראש ממשלת ישראל, אריאל שרון. האיש שבכל כנס מדבר על אחדות, וקורא לאחרונה בנאומיו לליכוד להתאחד סביב ההנהגה הקיימת, למרות חילוקי הדעות במפלגה. ראש ממשלה שלא קיבל עליו את החלטות הרוב במפלגתו ואינו מאזין לרצון בוחריו דורש אחדות. האחדות על פי שרון היא סביב המנהיג.

אריאל שרון הוא האחרון שיכול לצאת נגד מפעל ההתיישבות, הוא האחרון שיכול לצעוק כי דברי מתנגדיו היא: "הסתה של קיצוניים".

לפני תשע שנים, בערב ראש השנה, כשאריאל שרון היה ח"כ באופוזיציה שאל אותו עיתונאי (בראיון ל"כפר חב"ד") איך הוא מתייחס לפרסומים בתקשורת כי חלק ניכר מהמתיישבים יהיו מוכנים להתפנות תמורת פיצויים? שרון השיב כי רוב המתיישבים לא יסכימו בשום פנים ואופן והוא גם נימק: " בניגוד לדימוי שמנסים להדביק למתיישבים, מדובר באמת באנשים מיוחדים. עכשיו מתיישב שם הדור השני. הם עוברים את אותו תהליך שעברה ההתיישבות לפני 50 שנה. הצעירים האלה אינם שונים מכפי שהיינו אנחנו בשנות ה-40 - אבל יותר רציניים"...

כשנשאל אריאל שרון :"אם כן, לאיזה תגובה אתה מצפה מהם כשינסו לפנות התנחלויות?" תשובתו הייתה חד –משמעית : " זה בכלל לא בא בחשבון. זה יהיה דבר חמור ביותר. לדעתי אנשים לא יתפנו ואני חושב שהממשלה תצטרך לחשוב היטב לאן היא תוביל בהחלטה כזו. הדבר יביא לתוצאות החמורות ביותר ... למלחמת אחים".

ובכן מר שרון האם השתנה משהו מאז? האם המתיישבים שוב אינם מגשימי ציונות שגאלו אדמות שממה והפכו אותן לגן פורח? אדמות חבל קטיף שהיו דיונות חול שאיש לא ישב בהן ועכשיו הן אסם הירקות של המדינה, את חבל הארץ הזה ,אתה, שמכהן כראש ממשלה רוצה להחריב?

למר שרון באותו ראיון, לפני תשע שנים, הייתה הגדרה ברורה על הממשלה והעומד בראשה שמעלים בכלל על דעתם אפשרות של נסיגה ופינוי התנחלויות :" צריך להבין שהממשלה הזאת והעומדים בראשה הם מוכי טירוף שאיבדו כל רסן. למרות שאסור להשוות שום מצב עכשווי לשואה, אני בכל זאת רוצה להזכיר שגם לפני השואה ... המנהיגות היהודית אמרה אז – אין ברירה ".

ואילו היום, אותו אריאל שרון בחליפה של ראש הממשלה, משתלח בציבור המתיישבים ביהודה שומרון וחבל עזה ומכנה אותם : " קיצונים ומסיתים".

גם בסיום אותו ראיון (להזכירכם לפני 9 שנים), היה מסר שלא פג תוקפו ולא נס לחו: " לרגל השנה החדשה אני רוצה לפנות ליהודים ( לא לממשלה – כי שם אין עם מי לדבר) בשעה הקשה הזו עליכם לגלות אומץ לב ותעצומות נפש, להבין שאם אתם רוצים בקיום עצמאי, עליכם להיות מוכנים להיאבק על ארץ ישראל ..."

"...ארץ ישראל היא ארץ חמדה אבל גם ארץ קשה שצריכים להתמודד בה גם עם עצמנו וגם עם אחינו .... הדבר שהיהודים צריכים באמת לקראת השנה החדשה הוא לחזור לעצמם, ללכת בגאווה יהודית ולהתנהג כעם של ממש, ומעל לכל להיות מוכנים למאבק ברגע המבחן המתקרב".

על איחולים כאלה אין מה להוסיף, אלא לקוות שראש הממשלה יקרא את הקטעים האלה ומי יודע אולי ישתכנע מדברי הטעם של ח"כ דאז אריאל שרון ...

שנה טובה .