לאחרונה מרבה ראש הממשלה לדבר על ניסיונות ההשתלטות על הליכוד ע"י גורמים זרים. הוא לא נקב בשמם של אותם גורמים זרים, אבל מיד אחר כך התראיינו שריו הנאמנים ופירטו לציבור שהזרים עליהם רמז ראש הממשלה הינם ה"פייגלינים". נוכח האשמות מסוג זה מכיוונו של ראש הממשלה ועוזריו, ראוי לדון בשאלה: מי הם באמת הכוחות הזרים המנסים להשתלט על מפלגת השלטון בארץ ישראל?

מכיוון שראש הממשלה התבטא בסגנון ובמטאפורה המזכירים את השתלטותם של תאי סרטן על גוף האדם, ההקבלה בין הרפואה והפוליטיקה ב"סרטניזציה" של גוף בריא, הינה מעניינת ביותר וראויה לפיתוח. ברפואה עדיין ידוע רק חלקית מה גורם לתאים "נורמאליים" לחלוטין להפוך פתאום לתאים משתוללים ומתרבים ללא בקרה, המשתלטים על מערכות הגוף בסביבתם, ובכך גורמים למות האדם. שיטות הטיפול בסרטן הינן מגוונות, וכוללות טיפול תרופתי כימותראפי וגם טיפול רדיקלי שמהותו כריתת הגוש המסרטן מהגוף.

בפוליטיקה, השתלטות מיעוטים אגרסיביים על מפלגות גדולות הינו דבר נדיר ביותר. בדרך כלל, כאשר קבוצה פוליטית מרגישה שמטרותיה מקופחות ע"י המפלגות הגדולות, היא מתארגנת פוליטית על מנת לקבל ייצוג במוסדות הפוליטיים של אותן מדינות. היא אינה מנסה לכפות, בדרכים לא דרכים, את עמדותיה על המפלגה שאימצה אותה.

בעת האחרונה, פה בישראל, אימצו שני גורמים את שיטת ההשתלטות על גוף קיים באסטרטגיה פוליטית להשגת מטרותיהם. קבוצה אחת מז'נר זה הינה קבוצת "מנהיגות יהודית" שבראשה עומד משה פייגלין. אלה בליכוד המרגישים מאוימים פוליטית ואידיאולוגית ממנה מנסים להפחיד את עמיתיהם ולסלק את "מנהיגות יהודית" מן הליכוד.

אבל השאלה הגדולה היא: האם הינה "מנהיגות יהודית" באמת גוף זר בליכוד השואף להשיג מטרות שהרוב בליכוד אינו מעוניין בהן? כל מי שמכיר את משה פייגלין ואת חברי מרכז הליכוד שנאמנים לו, יודע שבראש מעיינם קיים הרצון להילחם נגד הקמתה של מדינה פלשתינאית נוספת מערבה לירדן, שהם מתנגדים להתנתקות מגוש קטיף וצפון השומרון ושהם רוצים שהליכוד יפעל כאשר המניע של כל מהלכיו הפוליטיים הינו תורת ישראל, או במילים אחרות "לתקן עולם במלכות שדי".

מכיוון שהרוב המכריע על חברי מפלגת הליכוד הינם מסורתיים או דתיים, ההתנגדות לקבוצת "מנהיגות יהודית", ע"י חברי הליכוד, הינה מינורית ביותר. ובכלל יש לשאול: מה גרם ל"מנהיגות יהודית" לנסות ולהשפיע על מפלגת השלטון? ברור שהסיבה לכך שהקבוצה הזו קמה הינה השתלטותו של איש ותיק בליכוד, ששינה את עורו והפך לאנטי-ליכוד -- אריאל שרון.

היום הגורם העיקרי המתנגד להשתלבותה של "מנהיגות יהודית" בליכוד הוא אריאל רון ועוזריו. ומדוע? מכיוון שהם יריביו הנחרצים ביותר, הנחושים ביותר, והמזכירים לכל חבר ליכוד שאריאל שרון הוא הוא שגנב את הליכוד, והוא הוא שהפך לנטע הזר בליכוד, לסרטן בליכוד המאיים לחסל את המפלגה כולה. הרי הוא זה שכינה לא מכבר את ההתיישבות היהודית ביש"ע כ"כיבוש", ובכך נטש את כל חבריו בימין, והביע חרטה על כל מעשיו בעבר למען ארץ ישראל.

הוא זה, עדיין כחבר ליכוד, שדוגל בהקמתה של מדינה פלשתינאית ביש"ע, ולמרות שזה בניגוד מוחלט למצע הליכוד, למשאל כל חברי הליכוד, ולרצון מרכז הליכוד. אין גוף בליכוד המזכיר לכל החברים את העובדות המרות הללו יותר מאנשי "מנהיגות יהודית".

העובדה שאדם שהפך מליכודניק לאיש שמאל מובהק, מתא בריא לתא סרטני, המסוגל בעזות מצח ובגניבת דעת לכנות את הליכודניקים האמיתיים "גורמים זרים", כבר לא מפתיעה אף אחד. מה שכן מפתיע היא השתיקה הרועמת של התקשורת שאינה רועשת מהגועל הנפש, מהצביעות, מהכוחניות, מהרודנות, ומהחוצפה של הסרטן הפוליטי בליכוד, אריאל שרון, שבדרכים אנטי-דמוקרטיות לחלוטין חותר לקבוע את דרכו של הגוף שהוא כבר מזמן לא חלק ממנו, ולמעשה מאיים על קיומו.


האם מישהו מסוגל לדמיין מצב דומה לזה בדמוקרטיה אמיתית, למשל בארה"ב? יש לזכור ששם, כאשר נשיא משקר לעם הוא משלם את המחיר בהזדמנות הראשונה הניתנת לבוחרים, ועד אז "חוטף" מכל הכיוונים ע"י התקשורת, שלמרות היותה ליברלית, הינה בבסיסה הוגנת. כאשר ג'ורג' בוש האב הכריז לפני הבחירות ב-1988 שהוא לא יעלה את המיסים, ואח"כ העלה אותם, הוא חתם את גורלו. הוא שיקר! לא עזרו לו כל טענותיו שמה שהוא ראה מהבית הלבן הוא לא ראה כמועמד לנשיאות. ב- 1992 הוא הובס ע"י ביל קלינטון, המושל האנונימי.

כאשר התקשורת מועלת בתפקידה ושמה את הרצון הפוליטי של אנשיה מעל כללי היושר והדמוקרטיה, הסרטן גדל, הדמוקרטיה בצרות, הציניות ממריאה לשחקים, ונוצרת אווירה שבה אנשים מתוסכלים מחפשים דרכים קיצוניות להיאבק בסרטן הפוליטי המשתולל בקרבם הפוליטי.

אריאל שרון הוא הסרטן בליכוד, הוא הסרטן בדמוקרטיה של ישראל, וכל אדם ישר חייב להתנגד למהלכיו הדיקטטוריים. העם דורש, ודרוש לו אחת מן השניים: בחירות או משאל עם. ללא אחת משתי האופציות הללו שרון עלול לחסל את המדינה!