בימים אלו נכנס לתפקידו מפקד אוגדת עזה החדש, תא"ל אביב כוכבי. כוכבי מגיע לאוגדת עזה בתקופה קשה ומורכבת ההופכת את משימת הפיקוד על האוגדה לבלתי אפשרית כמעט.

הצורך לתמרן בין הצרכים הבטחוניים והמדיניים, בין התושבים היהודים לבין האוכלוסיה הערבית, בין משימות הבטחון השוטף לבין מתן מענה לאירועים בחירום, אינם מותירים למפקד האוגדה מרחב פעולה והמעבר בין צומת החלטה אחד למשנהו אינו עובר בשום נתיב בטוח. מימין ומשמאל ישנם מוקשים כה רבים עד שיש צורך בכשרון מיוחד שלא לעלות עליהם.

לתא"ל כוכבי יש את כל הכלים להצליח במשימתו, לאחר שהפגין כבר יכולת תכנון ושליטה בגזרות בית-לחם ושכם. הוא הצליח להוביל על מי מנוחות הן מבצעים חשאיים והן מבצעים גדולים מרובי כוחות.

לאור זאת על מתיישבי חבל עזה לשים לב: לא בכדי פתח כוכבי את דבריו, בטקס חילופי המפקדים, בהצהרת מחוייבותו הראשונית להגנה על ישובי חבל עזה. אביב יודע היטב להבחין בין עיקר וטפל ובמהלך שירותו הצבאי הוכיח גם את יכולתו בהובלת כוחות לביצועים מוצלחים. שני אלו הובילו אותו להצהיר שהוא מבין את תפקידו בראש ובראשונה כקב"ט-על של ישובי חבל עזה, מאלי סיני בצפון ועד רפיח ים בדרום, ויש לשבחו על כך.

כמו כן, ידאג אביב כוכבי להקנות למתיישבים את השקט והשלווה המגיעים להם מתוקף היותם אזרחי ישראל, בין אם זה יצריך פעילות שוטפת לאורך הגדרות והצירים, ובין אם זה יצריך מבצעים מיוחדים בעומק השטח הפלסטיני.

כוכבי הינו מפקד בצה"ל והינו מפקד. נקודה. גם הוא, כמו המתיישבים, אינו יודע מה יטיל עליו הדרג המדיני בכל רגע נתון (ובעת כתיבת שורות אלו גם לא ברור מי יהיה "הדרג" הזה בעתיד הלא רחוק...) ולכן הוא מתמקד בדברים הוודאיים. בחבל עזה הדבר הוודאי והבטוח הוא ההגדרות "הם" ו"אנחנו".

מצד אחד יש מתיישבים יהודים, ישראלים, חקלאים ותושבים ששגרת יומם ראויה לאבטחה ושמירה. מהעבר השני ישנה אוכלוסיה ערבית עויינת, הנהגה פלסטינית חורשת מזימות ופעילי פח"ע צמאי-דם.

כוכבי, לאור נסיונו הרב וכישוריו יודע גם יודע מול מי עליו לרכז מאמצי איסוף מודיעין, סיכול ופגיעה.

תושבי חבל עזה צריכים להעניק לו את החיבוק החם שהם יודעים לתת, ונותנים כל העת, למפקדי צה"ל וחייליו ולתת לו את היכולת לדאוג לבטחונם ללא רעשי רקע בעלי גוון פוליטי. על התושבים לזכור כל העת שכוכבי נמצא שם עבורם, תוך שהוא עושה לילותיו כימים ומוותר על חיי משפחה בשבילם ובשביל שאר אזרחי מדינת ישראל.

על כל תושבי חבל עזה, החקלאים, מתיישבי גוש-קטיף ומנהיגי הציבור לקדם את כוכבי בברכה, לחבקו בחום ולברכו בברכת "חזק ואמץ". אל תעמיסו עליו משימות אזרחיות של סדר ציבורי. תנו לו להתרכז בביעור קני המחבלים ובסיכול מזימותיהם.

אימרו לו: "צא הלחם בעמלק, אנחנו לא נפריע לך".