פתיחת אוהל חמ"ל צומת גולני

אתמול, יום א' אחה"צ התקיים מעמד פתיחת אהל חמ"ל – נלחמים על הבית בצומת גולני. תושבים מהגליל ומהגולן החליטו, די לשתיקה!

מיכאל פואה , י"ד בשבט תשס"ה

דעות מיכאל פואה
מיכאל פואה
עצמי
אתמול, יום א' אחה"צ התקיים מעמד פתיחת אהל חמ"ל – נלחמים על הבית בצומת גולני. תושבים מהגליל ומהגולן החליטו, די לשתיקה!

במעמד הפתיחה נכחו כמאה וחמישים נציגים מהגליל ומהגולן שבאו לומר לראש הממשלה, שרון: קח אותנו בחשבון. לא ניתן לבצע את תוכנית הגירוש.

בין המשתתפים הרבים היו ראש מועצת גליל תחתון מר מוטי דותן, שמעון גפסו יו"ר סניף הליכוד בנצרת עלית, בנו ונציגו של מאיר הר ציון. יש לציין כי אוהל המחאה שהוקם בצומת גולני לפני עשר שנים, היה אוהל המחאה הראשון נגד הסכמי אוסלו, ואחריו קמו אוהלים רבים בכל חלקי הארץ. אוהלים אלו היו חלק חשוב במאבק שהתברר כמוצדק נגד הסכם אוסלו.

ככלב השב על קיאו חוזרת ממשלת ישראל יחד עם פרס שהוביל את הסכמי אוסלו, לאסון גדול של מלחמת איש ברעהו. הפעם לא ניתן לזה לעבור.

להלן לקט מתוך דברי הדוברים בטקס פתיחת האוהל:

ראובן יפה מנהלל: מטרת התנועה הציונית הייתה להביא יהודים לארץ ישראל לבנות ולהבנות בה. ממשלת ישראל הנוכחית פועלת נגד רעיונות הציונות מאמצעות המנטרה של השלום. הממשלה פוקדת על הצבא להוציא יהודים מבתיהם. זה נוגד את תפקיד הצבא. זוהי פקודה בלתי חוקית בעליל.

משה זר מרמת צבאים: נזכרתי כי כשלמדתי בבי"ס תיכון בניהולו של הרב ד"ר אוקס זצ"ל, השתובבנו והמנהל שאל מדוע? ענינו כי בהצבעת רוב החלטנו לעשות מה שעשינו בחצר בית הספר. בשיעור גמרא הקדיש המורה הרב שפירא את השיעור למושג "סולידריות של גנבים" לפיו הרוב מצביע לטובת גניבה, והרוב כמובן לא צודק.

מד"ר דוב אברמוביץ, מנהל בית הספר למדתי את המושג "פרביני" שמתייחס למתעשרים חדשים שכיסיהם מלאים אך ראשם נשאר ריק. אלא שבעל המאה הוא בעל הדעה. לדוגמא סיפר לנו על "פרביני" כזה שחי בעיירה , ופנה לגבאי בבקשה לקבל מקום בכותל המזרח ליד הרב, ובתמורה יתרום כסף לבית הכנסת. באמצע התפילה רצה הלז להראות שגם הוא יודע ושאל את הרב "אדם ובהמה תושיע ה'" ואיך מערבים אדם ובהמה? "שאלה זו שאל את הגבאי" ענה לו הרב. "פרביני" כאלה יש לנו לא מעטים בכנסת. אנחנו בעלי הערכים צריכים למרוד ב"פרביני" האלה.

מושג נוסף שלמדתי מד"ר זיידמן ע"ה הוא "חרב פיפיות"- ידית עם ברזל בעל שני להבים, משני הצדדים. בידינו ישנה חרב פיפיות ומי שנלחם בנו , טועה טעות חמורה.

חוזקי מנהלל: אנחנו החלוצים לא הבטחנו לאף אחד יונה עם עלה של זית וגם לא חיפשנו אותה. היום אנחנו כשתולים בעציצים שניתן להזיזם ממקום למקום. נסו להזיז כפר ערבי, יוסי שריד ישכב מתחת לגלגלים. אל תשימו את עלי הזית על קרן הצבי.

הרב אמיתי מהזורעים: בברית בין הבתרים שאל אברהם את ה' "במה אדע כי ארשנה?" אומר רש"י – איך אדע כי ארש את ארץ ישראל? אך מוסיף כי לא זוהי השאלה, אלא באיזו זכות אחזיק בארץ ישראל? החוכמה איננה להקים, אלא להמשיך להחזיק. אמר לי אחד המושבניקים. אברהם שאל באיזו זכות נתקיים בה. ענה לו הקב"ה תשובה קשה: בזכות הקורבנות.אנחנו שלחנו שורשים. נתחייב לוותיקים כי לא נטעונו בעציצים אלא נטעו עצים מושרשים. העננה שמעלינו תחלוף והשרשים יחזיקו מעמד נגד הבולדוזר שרון. הוא יגלח מעל פני השטח ולא יצליח לעקור את השורשים.

מרים בר-יוסף משדה אילן: בבוסניה גיליתי לפני שנתיים כי במלחמה העקובה מדם של כל בכל בה רצחו, אנסו, גרשו אנשים מבתיהם כדי "לטהר אתנית", שרפו כפרים, תמיד עשה זאת סרבי לקרואטי או לבוסני וקרואטי לסרבי או לבוסני. לעולם, לא סרבי לסרבי או קרואטי לקרואטי. אנחנו היהודים המצאנו את הרעיון של יהודי המגרש יהודי מביתו ומחריב לו את ביתו.

אנחנו גם המצאנו דמוקרטיה של "כאילו" בה הרוב מקבל החלטות תוך כדי התעללות המיעוט ועדיין חושב שזוהי דמוקרטיה. המתנחלים ובכלל הדתיים-לאומיים הפכו לשק האגרוף של הרוב. מותר להשמיץ אותם, לקלל אותם, להסית נגדם ולגרש אותם מבתיהם וזוהי עדיין דמוקרטיה לדעתם. מותר לא להעניק להם בטחון 5000 + פצמר"ים וקאסמים מבלי לקבל את הגנת המדינה ועדיין זו דמוקרטיה .

הפכנו לעובדי אלילים, אנחנו הדתיים-לאומיים. הפכנו את הצבא ואת המדינה לתכלית הכל. צבא ומדינה אמורים להיות כלים שיעניקו לנו בין השאר ביטחון, ולא אלילים שנעבוד אותם .

ועם כל זאת אני מצהירה כי הארץ הזאת היא נחלת אבותי (איזה בטוי לא מקובל היום!) המולדת בה נולדתי, גדלתי וגידלתי את ילדי. עם או חלילה בלי המדינה, והצבא היא שלי לנצח.

ידידיה שרוני משדה אילן: אמר מי שאמר כי אנחנו משולים לכבשים. אנחנו מתדיינים ביננו וסוגרים עניינים ביננו ולא קשובים לצד השני. לא שומעים מה הם אומרים לגבי מה שהם רוצים לעשות לנו. גם שרון יודע זאת ומתעלם בגלל שקולים לא תמיד עניניים. כל מי שקורא מה שנכתב באינטרנט בערבית אפילו על ידי חברי כנסת ערבים, יודע זאת ולרוב מתעלם.

מנחם רוטנברג מהושעיה: מחמם את הלב לראות את הציבור פה. נשתול בט"ו בשבט עציצים ונעבירם לגוש קטיף. אחד נשתול עם השורשים למעלה וניתן לחוות השקמים, כדי ששרון שיוכל לעקור אותו בקלות.

שמעון גפסו נצרת עילית, נציג העיר במרכז הלכוד, ויועץ של עוזי לנדאו: באתי לחזק ולאמר לא יהיה פינוי גם אם יתקיים משאל עם בו אני תומך. אני לא דתי אבל מאמין ופינוי לא יהיה. אני קורא לכולם להצביע בעד משאל עם.

דידי מרמת הגולן: רוצה להגיד למרים שאנחנו לא מיעוט. אנחנו הרוב! אנחנו הרוב שבחר בשרון, רוב גדול של הימין. שרון לא רוצה את הכרעת העם במשאל כיון שברור לו שיפסיד. ביום ראשון הבא נשבית את כל ישובי הגולן ונעלה להפגנה בירושלים כדי לבטא את הזעם ואת הכאב. נשבית הכל ליום אחד וברוב עם נשפיע . הם לא יוכלו עוד להתכחש לדעת הרוב.

שי חנניה מצפה נטופה: מה שהוציא אותי מהבית זה "לא תעמוד על דם רעך". אריק קח אותנו בחשבון, אותנו מהגליל ומהגולן. אם נבוא בהמונינו לצמתים לא יוכלו שלא לקחת אותנו בחשבון.

גדי אשל נופית: ישר כוח על היוזמה להקים את האוהל בצומת גולני.בהתנגשות בין הרוב של ה"ישראלים" לבין ה"מתנחלים" אנחנו מתנחלים מארץ ישראל כולה. במסגרת המאבק ב"יקיר התקשורת" התכנסנו כאן אנשים לא מיש"ע כדי להראות שכולנו מתנחלים. שידעו כי יש עוד רבים החושבים כמו המתנחלים. שבתאי צבי המיר את דתו ואולי היה במעשיו הגיון. ראש הממשלה "המיר את דתו" ופועל בצורה דורסנית ומנסה למחוץ אותנו. זהו ניסיון שטרם נתקלנו בשכמותו. אין לכך כל הסבר רציונאלי. מבגליל התחתון המערבי אני מוסר לאנשי הגליל התחתון המזרחי כי נצטרף אליכם למאבק בטרוף.

גב' אמיתי מהזורעים: יש לי ארבעה בנים בגוש קטיף. אריק שרון היה בחתונה של בני שהוא כבר סבא וגר בגוש. למה אריק רוצה לעקור אותו? בני התיישבו בנצרים ובכפר דרום. לא ידעו שירצה לעקור אותם. כלתי, מירי אמיתי נרצחה באוטובוס בכפר דרום בדרך לעבודה. אני נוסעת לשם. לאן ילכו ארבעת הבנים שלי? שה' ירחם ויבטל את הגזרה, שיתן שכל לשרון.