בועידת הליכוד האחרונה הזהיר שר האוצר נתניהו כי ביצוע "תכנית התנתקות" בלי משאל עם טומן בחובו סכנה של קרע בעם ומלחמת אחים. יחד עם זאת הפציר שר האוצר בחבריו לתמוך בתקציב כדי לא להפיל את הממשלה.

ההגיון על פיו התקציב, ושלטון היחיד של משפחת שרון במסווה תנועת הליכוד, יותר חשובים מסכנת קרע בעם ומלחמת אחים דורש הסבר. בשאלה זו, מלחמת אחים או תקציב? היה ראוי לסיים. אך השאלה לא נכונה, כיוון שהיא מניחה שיש תקציב והאמת היא שאין תקציב.

המשימה הגדולה של ממשלת שרון בשנה הקרובה היא תוכנית הגירוש. אולם בתקציב לשנה הבאה לא מופיע תקציב אפילו של שקל אחד לתוכנית זו. הכיצד?

התשובה פשוטה. לו הייתה תוכנית הגירוש מופיעה בתקציב היו מתחילות להשאל שאלות. מדוע להקמת מחנות מעצר צריך כמה עשרות מיליונים? ומדוע שמיליונים אלו לא יופנו לפיתוח הנגב? מדוע צריך להוציא מיליוני שקלים לליווי פסיכולוגי לשוטרים, ולא להוציא אלפית מהסכום לאישפוז המטורפים שכתבו את התוכנית? כאשר יש תקציב יש שאלות.

ראו כמה שאלות שואלת "שינוי" על כמה עשרות מיליוני שקלים שהולכים לחנוך החרדי, כיצד היא הייתה מסבירה לבוחריה שמילארדי שקלים הולכים לטמיון סתם רק בשביל להרוס. אם כן מנין בכל זאת יבוא הכסף?

התשובה פשוטה. מהגרעון!! או בעברית מדוברת מהאוברדרפאט! – יעני ישראבלוף! ממשלת ישראל הסמיכה את ראש הממשלה ואת שר האוצר להגדיל את הגרעון בתקציב לאחר אישורו כמובן במליארדי שקלים. כך יצא הכסף (הערכה ראשונה לנזק הישיר היא של 7 מליארד שקל בשלוש שנים) בלי שום דיון וביקורת ציבורית.

להוצאה אדירה זו, הדורשת עיון ודיון מדוקדק, יש להוסיף כמובן את בחינת הנזקים העקיפים שיש לתוכנית הגירוש והם נאמדים בלמעלה מ- 20 מליארד שקל. על סכומים של עשרות מיליונים נערכו דיונים מקיפים, ומפלגות בטלו את חברותם בממשלה וכאן אפילו דיון לא מתקיים והעולם שותק!!

ומי יממן את הגרעון? גם כאן התשובה פשוטה - אנחנו אזרחי המדינה. מהיכן? מסל התרופות, מהתשתיות, מהחינוך וכו' וכו'. ראש הממשלה ימשיך להוציא כמליארד שקל על אבטחתו כמו דיקטטור ברפובליקת בננות, ערוצי התקשורת השונים ימשיכו להנות מזכיונות שינתנו רק למי ששומר על האג'נדה הנכונה וימשיכו למצוץ את כספנו באגרות ותקציבים שונים במקום לשלם על הזכות לשדר.

לסיכום:

שר האוצר נתניהו משתתף בהונאה הגדולה של שרון. הציגו לנו את כל תקציב המדינה כולל תוכנית הגירוש והשלכותיו. כאשר בבחירות הבאות הזקנה בבית החולים בנהריה תצעק מהמסדרון שאין כסף לבריאות, נדע שהשרים וחברי הכנסת שהצביעו עבור הבלוף הזה אחראים לכך.

ועוד הערה קטנה על התחלופות. האם מישהו חשב להציע כסף לערביי עזה כדי שיעזבו את רצועת עזה לחו"ל מרצון, במקום לגרש בכוח יהודים? ההערכה היא שבעזרת 7 מליארד שקל ניתן לעודד כחצי מליון ערבים לצאת מעזה מוכת העוני האבטלה והטרור, ולהתחיל חיים חדשים וטובים במקומות אחרים בעולם.

אין ספק שחלופה זו שלא נוסתה מעולם, היא יותר מוסרית ויותר כדאית הן מבחינה בטחונית והן מבחינה כלכלית.