עשור לרצח רבין

בתאריך יב' במרחשון ה'תשס"ו יש לציין כידוע בבתי הספר את יום השנה העשירי להירצחו של ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל.

צחי פנטון , ל' בתשרי תשס"ו

לבן ריק
לבן ריק
צילום: ערוץ 7
לכבוד:
ראש מחלקת חינוך – מר שמואל לברן. ראש האולפנא – גב' אסתר אדמנית. מנהל ביה"ס היסודי - הרב שמואל גזבר. ס. המנהל - יעל רוגובסקי, דניאלה טויטו. מורות ומורי בתי הספר.


הנדון : מערכי שיעור לקראת יום השנה העשירי לרצח רבין ז"ל

שלום רב.

בתאריך יב' במרחשון ה'תשס"ו יש לציין כידוע בבתי הספר את יום השנה העשירי להירצחו של ראש הממשלה מר יצחק רבין ז"ל.

כיו"ר וועדת חינוך ביישוב, כאזרח המדינה ככלל וכהורה לילדים בבית הספר בפרט, ברצוני בשורות הבאות לבקשכם לייחד את השיעורים והפעילויות בבית הספר למסרים החשובים שיש להעביר לתלמידינו ביום זה.

אנא, נסו להיצמד ככל האפשר למסרים החינוכיים האמיתיים המופיעים להלן ולא להיגרר כפתאים אחר שיכתוב האמת המוכתב בידי זרועותיו של המיעוט המכונה "העשירון הנאור" אשר מחדיר את רעיונות העיוותים שלו נגד היהדות ונגד ריבונו של עולם בכל דרך, כולל על ידי ניצול יום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

ראשית, אסור לנו להתעלם מ"מורשתו" של יצחק רבין ז"ל, מורשת שהותירה שובל ארוך של דם ויגון בישראל:

יש לספר לתלמידים כי יצחק רבין היה האיש אשר פעל למימוש חזונם של שונאינו, במה שמכונה "הסכמי אוסלו, והתיר למחבלים הפלשתינים להיכנס לארץ ישראל ולהקים מושבות טרור בערי יו"ש וחבל עזה.

על תלמידינו לדעת כי חומרי החבלה וכלי הנשק שאפשר מר יצחק רבין למחבלים להכניס לישראל הם אשר גרמו לילדי משפחת כהן מכפר דרום להיוותר ללא רגליים רחמנא לצלן, והם שהפכו את הרב דוד חטואל מקטיף לאלמן וערירי לאחר שבנשק זה נרצחו אשתו וארבע בנותיו.

מאז "הסכמי אוסלו" ו"בזכותם" נרצחו למעלה מ-1,700 איש (נכון לסוף 2004. כשלמיטב ידיעתי בכל 15 השנים שקדמו ל"הסכם" נרצחו כ-250!)

הסדרי "הביטחון" של מר יצחק רבין הם שהביאו לאלפי פיגועי טרור -פיגועי הירי, המטענים וההתאבדויות שגבו אלפי קרבנות ישראלים בנפש והותירו עשרות אלפי ישראלים פצועים ונכים.

רק באלקנה שלנו עצמה ישנן לצערנו משפחות רבות אשר שיכלו את יקיריהן "הודות" לפועלו של רבין וחבריו לדרך "אוסלו": אונגר, בהגון, דידובסקי, חובב, טויטו , לייבוביץ, לישה.

יש לספר לתלמידים כי "הסכמי אוסלו" הם אשר סללו את הדרך לכניעת ישראל בפני הטרור והם אשר הובילו לאסון הנורא של גלות עשרת אלפי תושבי גוש-קטיף וצפון מבתיהם והחרבת חבל ארצנו הפורח והציוני ביותר. לצערנו יד ה של "מורשתו" עוד נטויה והיא מאיימת להמשיך ולפרוע בחבלי ארץ נוספים.

יש לגלות לתלמידים כי כבר אז, בעת התקדרות שמי ישראל עם הסכמי הכניעה והבריחה שהוביל מר יצחק רבין, יצאנו בזעקות שבר והפגנות המוניות להזהיר אותו, את ממשלתו ואת עם ישראל מפני האסון הנורא והתחננו בפניהם שלא יתנו רובים בידי שונאינו. אך אותו מר רבין ביטל בזלזול את מחאותינו וכינה אותנו בכינויי גנאי. זה היה המשך ישיר לדבריו הקשים לאחר שנבחר כראש ממשלה, כשאמר שהוא אינו רואה עצמו כלל כראש ממשלה שלנו.

בנוגע לרצח הנתעב של מר יצחק רבין לפני עשר שנים על ידי אדם שאינו מייצג אותנו ואינו שייך ברוך ה' למחננו:

יש להסביר לתלמידים את הסכנה הטמונה בפניה לפתרון קונפליקטים בדרכים אלימות. הבהירו להם שאלימות מילולית מובילה לאלימות פיסית ובסופו של דבר מתרבים חס וחלילה מעשי הרצח. ספרו להם על שיעור הרצח הגבוה במדינת ישראל. בממוצע כל יומיים נרצח בישראל אדם. ישראל נמצאת לצערנו במקום הרביעי בעולם של שיעור מקרי הרצח וניסיונות רצח (9.2 על כל 100,000 איש)

ואלו סיבות אוויליות מניעות את הרוצחים: פעם זה ריב על תור לדיסקוטק, פעם ריב על מקום חניה, פעם ויכוח בין חברים במועדון ריקודים ופעם בתחרות פרועה בין נהגים צעירים שיכורים שחזרו ממסיבת יום שישי בלילה, לא עלינו. ולא דיברנו עוד על הרוצחים הפועלים תחת השפעת סמים ואלכוהול.

יש להוקיע את עבירות של אלימות במשפחה, עבירות רכוש, עבירות התנועה, השימוש בסמים ועוד. האלימות רבה וחמורה לא עלינו ויש להדגיש את חומרתה ואיסורה המוחלט.

יש להוקיע גם את אלימות שוטרי משטרת ישראל, אשר ניצלו את העובדה שמאז ימי רבין התיר השלטון את דמנו, ובכל הזדמנות הם מכים ללא רחם את הנוער הנפלא שלנו כולל גרימת חבלות חמורות ביותר. האלימות שלהם כה קשה, עד כדי קריעת נחיריים, תלישת אוזניים, גרימת שברים והכאה עד עילפון.

יש להוקיע את אלימות מערכת המשפט, אשר נאמנת ל"מורשת אוסלו" ומפלה לרעה את הציבור המאמין והציוני, תוך התעלמות אלימה ודורסנית מכל חוקי המוסר והיושרה המשפטית. אלימותם ואכזריותם אינה יודעת גבולות, עד כדי השארת נערות קטינות עשרות ימים בבתי כלא אכזריים ללא משפט, או מניעת הזכות להבחן בבחינות בגרות מעצורים הנמנים על מחננו, בעוד שזכות זאת ניתנת לגרועים שברוצחינו היושבים בבתי הכלא בישראל.

יש להוקיע את אלימות מפקדי צה"ל ובכירי המשטרה אשר השמיעו איומים רמוזים כאילו יירו ללא אבחנה במפגינים אשר ירצו לנוע לכיוון גוש קטיף בימים שטרם הפוגרום והגלות של 25 יישובי גוש קטיף וצפון השומרון.

יש להוקיע את אלימות אנשי הרוח שחלקם הם "אנשי חינוך" ועיתונאי השמאל אשר מביעים שוב ושוב את הרצון העז לירות בנו, להטיח את ראשינו בקיר, להכות אותנו או לרמוס אותנו בטנקים. כן, כן. לא יאומן אך זה מה שהם הבטיחו. (י. לונדון, ע. עוז, שטרנהל, ועוד)

יש להוקיע בפני התלמידים את התופעות החברתיות הללו אשר מולידות אלימות ורצח ואינן קבילות כלל וכלל עלינו. אלו ביטויים והתנהגויות אשר עומדים בסתירה לתורת ישראל, לדמוקרטיה ולמוסר האנושי.

אנא, הכינו את מערכי השיעור ואת הפעילויות של יום זה כך שיחדדו את המסרים האמורים לעיל באופן שיובן על ידי תלמידינו היקרים באופן הברור והחד ביותר בלי דו-משמעות, אי-הבנות וכדומה.

הנכם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה, לקבלת חומר וכדומה.

בברכה.

צחי פנטון
יו"ר ועדת חינוך
מ.מ. אלקנה