עכשיו אחרי ששרון פרש מן הליכוד, נשאלת האלה מי המועמד שיוכל להחזיר את הליכוד למצעו המקורי. התשובה היא שבוודאי לא בנימין נתניהו. נתניהו הוא שרון ב'. מי שלא רוצה להתעורר עם הסיוט של שרון פעם נוספת צריך להלחם בכל כוחו שנתניהו לא יירש את שרון.

ב-9 לאוקטובר 1991 סגן שר החוץ בנימין נתניהו אמר מעל בימת הכנסת "אדוני היושב ראש, ישראל קידמה בברכה את ההצעות של הנשיא בוש לצמצום הנשק העולם כולו, משום שסכנת הכליה שריחפה מעלינו בוודאי צומצמה על-ידי השינוי המתחולל כאן. לגבי המזרח התיכון, לישראל יש הצעה עומדת להשיג באמצעות משא ומתן ישיר בינינו לבין מדינות ערב אזור מפורז מנשק גרעיני למזרח התיכון."

פירוק מדינת ישראל מנשק גרעיני היא סכנה אסטרטגית לקיום מדינת ישראל. מי שלא מבין זאת עדיף שלא יהיה ראש ממשלה.

בינואר 1997 בהסכם חברון, התחייבה ממשלת נתניהו לסגת מרוב שטחה של העיר חברון, למעט אזור מערת המכפלה ואזורים סמוכים שבהם קיימים בתים המאוכלסים במתנחלים יהודים. הנסיגה בוצעה עוד באותו חודש. ב-21 במארס 2001 נרצחה התינוקת שלהבת פס בפתח שכונת "אברהם אבינו" בחברון. האב, יצחק פס, נפצע קל. הירי לעבר שכונת אברהם אבינו התאפשר כי צה"ל נסג מהגבעה שמעל שכונת אברהם אבינו בהתאם להסכם שחתם עליו נתניהו. או שנתניהו לא היה מסוגל לעמוד בלחצים ולכן חתם על ההסכם, או שנתניהו לא מסוגל להעריך נכון את המציאות. לפי שתי האפשריות, ברור כי זה לא ראש הממשלה שאנו רוצים.

באוקטובר 1998 כינס הנשיא קלינטון את ועידת ואי. בוועידה הסכים נתניהו, מלווה באריאל שרון שהתמנה לשר החוץ במקום דוד לוי שהתפטר, לנסיגה נוספת שתכלול 13% משטחי יהודה ושומרון ולפתיחת נמל תעופה בינלאומי ברצועת עזה. בתמורה הבטיחו הפלסטינאים לבטל בפעם המי יודע כמה את סעיפי האמנה הפלסטינאית הקוראים לחיסול מדינת ישראל. הביקורת של נתניהו לגבי תכנית ההתנתקות של שרון היא כי מדינת ישראל לא קיבלה כל תמורה עבור החרבת גוש קטיף. התמורה שנתניהו קיבל בוועידת ואי הייתה פתטית ולמעשה גם נתניהו מכר את ארץ ישראל תמורת שום דבר.

ב-8 לינואר 2004 אמר נתניהו "ישראל יכולה לנצל את הסיטואציה שנוצרה באזור ולהוציא מן הסורים הסכמה לנסיגה עד קו המצוקים בגולן, ולא נסיגה מלאה כפי שדרשו עד כה." נתניהו מוכן להרוס את כל ישובי הגולן, למעט עין גב שנמצא מעבר לקו המצוקים. נתניהו יגרש את תושבי קצרין והם יתגוררו בערי אוהלים בסמוך לתושבי גוש קטיף. כדאי לציין שחלק מתושבי גוש קטיף נמצאים בישיבה בחספין שגם אותה מסכים נתניהו לעקור. אם נתניהו יזכה בשלטון הם יגורשו פעם שניה ממקום מגוריהם.

ב-1 לספטמבר 2005 במכתב למתפקדי הליכוד כתב נתניהו: "שרון נתן ומה קיבלנו בתמורה? כלום" אך נתניהו מבטיח שהוא איננו כמו שרון והעיקרון שלו באותו מכתב במילותיו הוא "שום ויתור ללא תמורה ממשית". נתניהו יקבל עוד פעם את ביטול האמנה הפלסטינית או כל תמורה אפסית אחרת ואז יוכל להתגאות שההרס שהוא יגרום הוא כדאי.

כל מי שרוצה שמדינת ישראל לא תיחרב חייב לפעול נגד בחירתו של בנימין נתניהו כראש הליכוד. בנימין נתניהו איננו ימני כפי שהוא מנסה להציג את עצמו והוא מהווה את האיום הגדול ביותר על מפעל ההתיישבות ביהודה בשומרון ובגולן.