בזמנים כתיקונם היה התרחיש הדמיוני, שלהלן, נתפש כסאטירה פרועה וחסרת-טקט על רקע מצבו הקשה של ראש הממשלה. אך לאורו העמום של תיאטרון הדמדומים התקשורתי, שבמרכזו מככבת מיטת חוליו של אריאל שרון, משתררת ההכרה שבעצם הכל אפשרי. כבר לא ניתן להתחמק מהתחושה שהאירועים המוזרים המשתקפים בתקשורת מרחיקים אותנו אל מחוזות הזויים שמעבר לגבולות הדמיון האנושי.

בעיתות צרה כאלה, כאשר הציבור מיטלטל בין התקווה שראש הממשלה יתעורר ויתפקד לבין הייאוש לנוכח אפשרות הישארותו במצב של תרדמת לזמן בלתי מוגדר, יש לחשוב על פתרונות יצירתיים על מנת לחלץ את העם החרד ממצוקתו הנפשית הקשה. על פי מצבה של הפוליטיקה הישראלית ניתן בהחלט לעגן בחוק את העיקרון הקובע שאין סתירה בין מצב תרדמה של נבחר ציבור לבין כושר תפקודו.

חוק הוא חוק, כידוע, וכפי שלמדנו מהאופן שבו "נחקקו" חוקי ה"התנתקות", כשם שלכסף אין ריח כך גם לחוקיה של הדמוקרטיה הישראלית אין ריח, בהגדרה. כל מי שבכל זאת חש את הצחנה העולה מתוך תהליך החקיקה הישראלי ומוצריו הממלכתיים, שיהדק את אפו באטב כביסה רגיל, כפי שלימדונו מחוקקי ה"התנתקות". ברור מאליו שלמען המשימה הלאומית הראשונה במעלה של הרמת המוראל הציבורי הירוד והקלת מצוקתו הנפשית של העם עקב מצבו הקשה של אבי האומה, ניתן בהחלט למצוא מוצא תחיקתי ומשפטי שיאפשר את כינונו הפרלמנטרי של חוק "תפקוד במצב תרדמה".

ליישום החוק במקרה הנדון יהיו יתרונות בלתי נדלים מכל היבט שרק בוחנים את התסבוכת הלאומית הנוכחית. ראשית, ראש הממשלה, הידוע כמכור לעבודה וכסרבן מנוחה מועד, יוכל לנוח בשלווה ובשקט ולטעון בסבלנות את מצבריו המדולדלים עד להחלמתו. שנית, תוך כדי מצב התרדמה הוא גם יתפקד ויזכה לסיפוק ייצר העשייה המפותח שלו. שלישית, כל המתחסדים למיניהם כבר לא יוכלו להאשים אותו בשחיתות. שכן, אפילו אריאל שרון רב-התחבולות לא יוכל לנסוק לשיאים על-אנושיים של סופרמן המבצע מעשי שחיתות תחת הרדמה.

על כל פנים, החוק רק יעגן וירחיב מצב פרלמנטרי קיים. שהרי, סריקה אקראית של אולם המליאה באמצעות מצלמות הטלוויזיה ממחישה כי בלאו הכי רובם של חברי הכנסת שרויים במצב של תרדמה במהלך דיוני החקיקה. דהיינו, מסורת התפקוד במצב תרדמה שרירה וקיימת בהיכלות השלטון והשררה, ונותר רק למסד אותה.

הפיתרון הוא אידיאלי, אך הטבע האנושי הרי נוהג לחבל בכל דבר מושלם ויפה, ובמיוחד בין בני עמנו קשי העורף יהיה מספר לא מבוטל של נודניקים שיתחילו להקשות ולחולל מהומות בכל מיני טענות מתחכמות במטרה להתנכל לסידור המושלם. מתוך הכרת הנפשות הפועלות ניתן לשער טענות אופייניות מצד קיצוניים למיניהם. למשל, שאלה קיצונית צפויה: חברי הכנסת מתעוררים מדי פעם מתרדמתם כדי להתעדכן קצת לפני סבב הנחירות הבא, אך ראש הממשלה שרוי בתרדמה רציפה שאינה מאפשרת לו להתעדכן ולעבד את הנתונים תוך כדי שינה, איך פותרים את הבעיה?

לאור פעלוליהם התקשורתיים המופלאים של רופאי הדסה, שהתגלו כאשפי היצירתיות המאולתרת המפצחים כל מכשלה תוך הפגנת תובנה בין-תחומית עמוקה, סביר להניח שקושיות הטרדנים תתפוגגנה באוויר בעודן באיבן. כל אזרח יכול להיות סמוך ובטוח שאשפי הרפואה של בית חולים הדסה כבר ימצאו את הדרך להבטחת תפקודו של ראש הממשלה תחת הרדמה. כדי למנוע תופעות חתרניות מצד מורדים שעלולים לפקפק ביכולתם של הרופאים להבטיח את תפקודו של ראש הממשלה במצב תרדמה או תרדמת חס וחלילה, ייחקק בכנסת חוק אד-הוק שיגדיר את הפקפוק ביכולתם של רופאי ראש הממשלה כאקט של הסתה והמרדה.