הסיקור חסר הפרופורציות שהיה בתקשורת על האירוע המוחי שעבר שרון, ובשיאו ההאשמות של מקורבי שרון נגד לימור לבנת ש"דבריה, באופן מטאפורי, היו כשותפות לרצח", לא היו יכולים שלא להזכיר לי איש אחר וזמן אחר: יצחק רבין, 1995.

השמאל, ובעצם העם, הפך את שרון ל"משיח השלום" במקום יצחק רבין. תמיד מדברים על משיחיות הימין, אך מה עם משיחיות השמאל? הנה סקירה היסטורית קצרה בנושא:

בשנות ה40 וה50 השמאל הקיצוני בארץ, בראשות השומר הצעיר ומפ"ם, אימץ לעצמו את הקומוניזם כדת, והיה משיחי פי כמה מהמשיחיים שבמשיחיים כיום. הסגידה לאידיאולוגיה הקומוניסטית, ל"מולדת" ברית המועצות, לרב המרצחים סטאלין, הייתה חזקה הרבה יותר מהזיקה ליהדות ולציונות. הסגידה לסטאלין בחלק מהקיבוצים של השומר הצעיר הייתה כסגידה למשיח, תליית תמונותיו ולימוד תורתו היו חלק בלתי נמנע מכך.

השמאל הקיצוני ראה בברית המועצות את האוטופיה, את שיא האידיליה, שאליה צריך לשאוף. יעקב חזן, מראשי מפ"ם אמר כי ברית המועצות היא "מולדת שנייה", ושהצבא הרוסי אינו זר. ישראל גלילי, דווקא מאגף ימין של מפ"ם, אמר ש"לעולם לא נילחם נגד ברית המועצות... ברית המועצות אינה משעבדת עמים".

כשסטאלין מת הורמו דגלים שחורים בחלק לא קטן מהקיבוצים, למרות שכבר אז ידעו על עשרות מיליוני בני האדם שהיה אחראי לרציחתם האכזרית בכל דרך אפשרית. שום דבר לא שבר את האמונה של השמאל הקיצוני בארץ בקומוניזם, עד "מלחמת ששת הימים": כשהשמאל גילה שברית המועצות, "המולדת השנייה", סיפקה כלי נשק לערבים והייתה להם כבת ברית, הוא איבד את האמונה בה. רבים מספרים כי איבדו את אמונתם ונותרו שבורים (ניתן למצוא דוגמאות בספר "שיח לוחמים" בעריכת אברהם שפירא"). היה צריך להיאחז ולהאמין במשהו חדש, משהו אוטופי, משהו בלתי אפשרי להשגה – השלום.

המשיחיות הזאת גדלה למימדים עצומים ב40 השנים האחרונות. מהמוכנות להחזיר שטחים היסטוריים מסוימים תמורת שלום, רעיון שנתמך תחילה רק בשמאל הקיצוני, הגענו ללגיטימציה בקרב חצי עם למוכנות לחלק את ירושלים, לחזור לקווי 67', להעניק (בזמנו) לרב המרצחים ערפאת ולתנועתו אש"ף, אותה תנועה שחרטה על דיגלה את כיבוש ישראל (אש"ף הרי הוקמה ב1964), לגיטימציה בינלאומית, מוכנות למסירת מיליארדי דולרים אליו ולתנועתו בידיעה שלמה שהכסף הולך לכיסו ולחיזוק הטרור, אישור מתן עשרות אלפי כלי נשק לשוטרים פלשתינים, והדבר שלטעמי הוא הגרוע מכל: מוכנות לשחרור מחבלים בהסוואה של "מחוות". אינני מכיר מקרים בהיסטוריה שבהם מדינה שיחררה מרצון אלפי מחבלים, שרצחו וירצחו מאות בני אדם, כ"מחווה" לישות אחרת.

עם כל התסמינים האלה, בתוספת הסברה חסרת תקדים כמעט ביעילותה, לא פלא שיצחק רבין הפך להיות "הישו של השמאל" והסכמי אוסלו ל"ברית החדשה". השמאל איבד כל רציונאליות באמונה בהסכמים האלה, כאשר כבר באותו זמן הטרור נמשך והיה ידוע לחלוטין שערפאת מפעיל את ארגוני הטרור. לא פלא גם שיגאל עמיר הפך להיות "יהודה איש קריות", והימין וכל מי שלא תמך בהסכמי אוסלו ל"יהודים שרצחו את ישו".

מאז מותו של רבין, נפער חלל גדול באמונה של השמאל, והיה צריך מישהו גדול שימלא אותו. מישהו חזק, בעל מנהיגות, מישהו כמו רבין. כמו שניתן לראות היום, אריאל שרון מילא את החלל הזה באופן מלא, ואף הרחיק לכת.

אריאל שרון, בעבור יוקרה אישית והכרה בינלאומית, הפך את הסיסמה "שטחים תמורת שלום" ל"שטחים תמורת כלום". מדהים לראות איך בזכות תוכנית אחת ובזכות מעשה אחד, הפך אריאל שרון למשיח הגדול. בזכות אותו מעשה, השמאל מוכן לשכוח לאריאל שרון את כל עברו. אותו שמאל, שקרא לו רוצח ובוגד, שהשמיץ אותו בכל הזדמנות אפשרית, מוכן לשכוח לו הכל תמורת אותה תוכנית.

שלא לדבר כמובן על התקשורת: מוספים עצומים על תולדות חייו של שרון, מכתבים של ילדים ל"סבא האהוב", מהדורת חדשות שלא מחדשות כל חמש דקות, ומנגד ביטול של תוכניות בידור כ"ארץ נהדרת" ו"משחק מכור" בעקבות מצבו. האיש עדיין לא מת וכבר מספידים אותו. ראש הממשלה מאושפז במצב קשה, ועמודים ראשיים ומהדורות חדשות הן דברים הכרחיים וברורים ביותר, אך ברור כי התקשורת איבדה לגמרי כל פרופורציה. דרישתם של לימור לבנת, טומי לפיד ואופיר פינס לחקור את חלקו של שרון בפרשות שלאף וסיריל קרן הפכה בפי מקורבי שרון, להסתה רצח. ברור כי מקורבי שרון הם המסיתים כאן נגד תביעה לגיטימית ביותר.

אין על מה להיות המומים בעקבות כל הדברים הנ"ל. שרון הפך למשיח השמאל, ומאוד סביר להניח שכל ביקורת נגדו תהפוך מהר מאוד לטאבו שאסור לעבור. הרי המשיח תמיד צודק ואסור לערער עליו. חבל מאוד שהימין לא מנצל את משיחיות השמאל והתגייסות התקשורת להסברה שלו, וזונח שוב את העניין הזה לחלוטין. ניתן רק לקוות שהימין יתעורר בסופו של דבר...

נ.ב. בכל עניין משיחיות השמאל, מומלץ ביותר לקרוא את ספרו של אמנון לורד: "איבדנו כל אשר יקר היה" – על שורשיו של השמאל הפוסט-יהודי.