"בין כה וכה אגודה כבר בפנים," אומרים בש"ס, "אז למה שלא ניכנס גם אנחנו?".

"יש ממשלה בלעדינו", אומרים באגודת ישראל, "לפחות נוכל להציל את מה שאפשר".

לא נכון. הטענה הזאת כאילו אולמרט כבר הרכיב ממשלת התכנסות, עקירה או גירוש, ושהמפלגות החרדיות הן רק תוספת, היא פשוט שקר.

למה? חשבון פשוט. כרגע יש לאולמרט בדיוק 60 חברי כנסת הרוצים להשתתף בממשלתו: 29 מ"קדימה", 19 מהעבודה, 7 פנסיונרים ו-5 ממרץ. סה"כ 60, ולא יותר. נראה למישהו שאולמרט שאמר: "אני אקים ממשלה רחבה ככל שאפשר", ירצה ללכת לכנסת ולעם ולהציג בפניהם ממשלה מסכנה של 60 ח"כים, ולהסתמך לעולם על קולותיהם של הערבים? זה רציני?! בודאי שלא.

אולמרט חייב עוד מפלגה כדי להקים ממשלה. נקודה.

אז תגידו, "טוב, הוא יקח את "ישראל בתינו" של ליברמן". לא כל כך מהר. אולמרט בעצמו אמר, ובצדק, שהוא לא רוצה ממשלה בה כל אחד יכול להפיל אותה מתי שבא לו. כלומר, לצרף את ליברמן לקואליציה הנ"ל פשוט לא עוזרת ל"קדימה". הם, עדיין, חייבים עוד מפלגה חרדית.

אם כן, המפלגות החרדיות לא יכולות לטעון: "כבר יש לו ממשלה בלעדינו". לא נכון. אם החרדים יעמדו איתנים, אולמרט לא יוכל להקים ממשלה שתוכל לבצע את זממו.

בנסיבות אלו, כל מפלגה חרדית שתצטרף לממשלה, ולא משנה כמה כסף מובטח לה, לא תוכל לטעון: "ידינו לא שפכו". ידיהם שפכו ושפכו. חורבן של מאות קהילות, ישיבות ובתי כנסת יירשם על שמם.

יטענו: "אבל אולמרט כבר אמר שלא תופיע המילה "התכנסות" בקווי היסוד. "נו באמת, זה לא משחק ילדים. אין ילד במדינה שלא יודע שאולמרט נחוש לברוח מיהודה ושומרון. ואם זה יקרה, ח"ו, שוב חזרנו לאותה נקודה. כל מפלגה שמצטרפת עכשיו לקואליציה איפשרה את זה.

אז מה כן? ש"ס ואגודה חייבות, כן חייבות, לעמוד ביחד בחוזק ובאמונה, ולהגיד: "אנחנו ניכנס ביחד, אך ורק אם יירשם בקווי היסוד של הממשלה שאין, ולא תהיה התכנסות". חד וחלק.

נכון שאנו לא רגילים לעמוד איתנים נגד הכוחות הממסדיים, אבל מה לעשות? תמיד יש פעם ראשונה. צריך להישמע קול מהשטח שמזהיר את המפלגות הנ"ל ואת ראשיהם ומנהיגיהם לא לחזור על טעויות העבר. לא להיכנע לייאוש, לא להגיד "אבל ההוא כבר בפנים", ולא למצמץ לפני "קדימה".
פשוט להגיד לא.

ואם יקרה ח"ו הגרוע ביותר, ואולמרט ילך עם הערבים? שילך! לפחות הקהילה הדתית או החרדית תוכל לעמוד בגאון ולומר: חזרנו בתשובה, עמדנו ביחד ולא חזרנו על אותה טעות. ומתוך אותה אחדות ואמונה, נוכל בע"ה באמת לקום ולהשתקם ביחד, דתיים וחרדים, נגד כל מי שיבוא עלינו.