שאלה:

אני כבר חודשיים בקשר רציני עם בחורה, אבל קשה לי להחליט. במפגש האחרון הרגשתי אפילו "כבדות", כאילו שזה לא מוביל לשום מקום. האם לסיים את הקשר או בכל זאת להתקדם?

תשובה:



פעמים רבות, אחרי כמה מפגשים יש הרגשה של דריכה במקום. זה נובע, לעיתים, מתוך אי התאמה, אך לעיתים מתוך אי-סימון מטרה ברורה

פעמים רבות, אחרי כמה מפגשים יש הרגשה של דריכה במקום. זה נובע, לעיתים, מתוך אי התאמה, אך לעיתים מתוך אי-סימון מטרה ברורה. אם הולכים למפגש סתם, כדי להעביר את הזמן יחד, לא מתקדמים לשום מקום. צריך להציב יעדים לכל פגישה. באופן כללי יש שני יעדים מרכזיים, הנחלקים ליעדי משנה. היעד הראשון הוא להכיר היטב את הבחורה, תכונות אופי, מידות וכדו'. היעד השני הוא לבחון האם התכונות שהינך מוצא בה, מתאימות לנפש שלך. ואבהיר את דברי.

בכל בוקר אנו מבקשים בקשה בסיום ברכות השחר שהקב"ה ירחיק אותנו מאדם רע ומחבר רע. לכאורה יש כאן כפל לשון מיותר, שהרי אדם רע הוא גם חבר רע. אלא, שבמציאות אנו רואים שיש אדם טוב בתכונותיו, אך כאשר הוא חובר אלינו מתגלות בו תכונות שליליות. כלומר: כאדם בעצמו אין בו רע, אך כחבר הוא רע לנו. לכן אנו מבקשים להתרחק מאדם רע וגם מאדם טוב שהוא חבר רע. לכן, במהלך של היכרות, צריך להציב את שני היעדים הללו האחד, להכיר שהיא "בחורה טובה". והשני, להכיר שהיא טובה בשבילי.

קל יותר לעשות את הבירור הראשון, הכרת תכונותיה. רשום לפניך רשימת תכונות אופי ולפי היכרותך, תן לה ציון בכל תכונה. אפשר לפרט תכונות רבות, אך אלו 13 נקודות עיקריות:

1. יראת שמים. 2. שכל ישר. 3. מידות טובות. 4. נעימות. 5. אחריות. 6. השתלבות חברתית. 7. מסירות. 8. רצינות. 9. שמחת חיים. 10. עקביות. 11. יציבות. 12. שלוה. 13. רמה כללית.

כאמור, שב עם עצמך, שחזר בזיכרונך את המפגשים שהיו ביניכם ונסה לרשום ציון ליד כל תכונה לעיל. אם אתה רואה שאינך יכול לתת ציון לתכונה מסוימת, רשום לפניך כיעד למפגש הבא ביניכם. לבחון תכונה זו, על מנת שתוכל לסכם לעצמך את היעד הראשון. יתכן שכבר כאן תראה לפי הציונים שהנך נותן לה, שזה לא תואם את מחשבותיך וציפיותיך ותחליט להפסיק את הקשר.

אם תמשיך להתלבט, יש לעבור לשלב השני, של בחינת הקשר ביניכם. ועל כך בעזרת ה' בפעם הבאה.