זה נראה כבלתי מתקבל על הדעת, אך זו עובדה. מדינה הנמצאת מאז הקמתה תחת התקפות בלתי פוסקות בכל מישור אפשרי, לא בנתה לעצמה ארסנל ראוי של התגוננות רב-תחומית, פרט למערכת צבאית עם טכנולוגיה מתקדמת. לו היה ארסנל כזה, לא היינו רואים היום איך מדינה שלמה עם החלטות של בורות מתנשאת, הפכה ללהקה של ברווזים במטווח. כדי שלא נמשיך לשלם את המחיר הנורא של הזנחה זו, הנה מספר דוגמאות של המלצות שעדיין ניתנות ליישום:



אם בודקים את כל המערכת שמסביבנו, את המשולש איראן-סוריה-חיזבאללה, אפשר למוטט אותו אם נשלוף ממנו צלע אחת והיא סוריה

1.
למניעת חטיפות וסחיטות.  מעיקרון השכנוע בעזרת "המקל והגזר", קלטו אצלנו רק את הגזר: תמורת החזרת חטופים, נותנים שחרור אסירים. אף אחד לא דאג להכניס מקל למשוואה זו, והמקל ישנו. עשרות אסירי עולם שהעונש המקובל על פשעיהם באֵם הדמוקרטיות, ארה"ב, הוא מוות. חסינים מעונש כזה דווקא אצלנו, כאילו היינו ארץ סקנדינבית שקטה העושה הכל כדי להיראות "הומאנית" ככל האפשר. אנומליה זו חייבת להיפסק. זה לא אומר שממחר נראה שורות של פושעים תלויים בכיכר העיר, אבל יהיו פסקי דין מוות שמועד ביצועם ייקבע על ידי ועדת שרים מיוחדת, שתתכנס לאחר כל ניסיון סחיטה של חברי הארגון של אותם הנידונים. כל יום שבו הסחיטה תימשך יקבע את ביצוע פסק הדין של הנידון התורן. כך בפעם הראשונה בהיסטוריה של החטיפות, יופעל לחץ על החוטפים גם ממקורבי הארגון שלהם. ובהמשך יתחילו להבין שחטיפות זה עסק לא משתלם.

2.למניעת הפגזות משטח עוין. כל שטח ממנו יופגז שטח ישראלי יוכרז כ"אדמה ללא אדם".  כרוזים שיפוזרו בו ידרשו מהאוכלוסייה להתפנות תוך זמן קצוב שלאחריו תתחיל הפגזה מפוזרת דלילה, שלא תאפשר חיים סדירים בכל השטח. מצב זה יאובטח גם בעזרת אמצעים אחרים העומדים לרשות צה"ל. בעידן המלחמה הטלוויזיונית תמונות של פליטים כבר לא עושות רושם על איש, ומבחינת ישראל עדיף תמונות כאלו מאשר של כניסה אלימה של טנקים ונגמ"שים. אין צורך להרוס תשתיות שמעבר לשטחים שיטוהרו ולהרגיז את כל העולם.



3

למתנה בגודל כזה אין צורך להוסיף כבונוס את רמת הגולן, ומוטב שישכחו ממנו. והמדינאים היקרים שלנו מוטב שישכחו מכוח בינלאומי שיבוא לשמור עלינו, כי זה התחלת הסוף של מדינת ישראל

.
רוצים פתרון מדיני? יש כזה והוא מאוד מעשי. אם בודקים את כל המערכת שמסביבנו, את המשולש איראן-סוריה-חיזבאללה, אפשר למוטט אותו אם נשלוף ממנו צלע אחת והיא סוריה. אפשר לעשות זאת על ידי הצעה שלא תוכל לסרב לה: ביטול ריבונות ממשלת לבנון שכבר ויתרה עליה ממילא, כשביטלה את עצמה בפני החיזבאללה. מדינה מלאכותית זו, פרי היצירה של האימפריאליזם הצרפתי הכושל (שהתקיים עד לפני יובל שנים), תחולק לשני אזורים אוטונומיים, תחת פיקוח שתי המדינות האחראיות באזור: סוריה – מנהר הליטני וצפונה, כולל שליטה מלאה בנמל ביירות, וישראל – מנהר הליטני דרומה על השטח הסטרילי, שהכניסה אליו תהיה בפיקוח ישראלי. למתנה בגודל כזה אין צורך להוסיף כבונוס את רמת הגולן, ומוטב שישכחו ממנו. והמדינאים היקרים שלנו מוטב שישכחו מכוח בינלאומי שיבוא לשמור עלינו, כי זה התחלת הסוף של מדינת ישראל.



4."תגובה לא פרופורציונאלית". חייבים להפסיק דמגוגיה זו החובקת עולם בגינויים לישראל ולהבהיר שאין כאן פעולת תגמול שאפשר לחפש בה פרופורציות, אלא מלחמה כדי לנצח אויב שפתח במלחמה גלויה נגדנו. ככל שנפעיל יותר כוח, כך הסיכוי לסיים את המלחמה מהר יותר ובעצם להוציא לפועל החלטה של האו"ם (1559), שלא כמו בקוסובו. אף אחד אחר לא דאג לאכוף אותה. וכדי לתת שיניים להסברה שלנו, הגיע הזמן לתבוע לדין את מפיצי עלילות הדם נגדנו בארץ ובעולם, החל מפרשת מוחמד א-דורה ועד פרשת "הטבח בג'נין". זה ירתיע את מחפשי חורבננו מלקפוץ על כל הזדמנות שכה חביבה עליהם, להשוות את צה"ל לצבא גרמניה הנאצית.