תגובה למאמר שהופיע השבוע בעיתון "בשבע". המאמר הוא של רבקה יפה: " צו 8 לאוהלה של תורה"

במאמרה " צו 8 לאוהלה של תורה" קובלת רבקה יפה על חובשי הכיפות הסרוגות שתוקפים את החרדים על אי גיוסם לצבא.

"ללמוד תורה זו אינה השתמטות, כי אם שירות לא פחות חשוב מלחימה בלבנון..", ברור לי שכדי לנצח הם זקוקים לאחיהם שמשרתים במודיעין בממר"ם ובישיבות.." . משפטים אלו מצוטטים מתוך מאמרה של גב' יפה אשר הגדילה עוד ואמרה: " בעיני דומה הדבר לאחים שיוצאים למלחמה, מחלקים בניהם תפקידי לחימה וארגון...". 





אין לאף אחד ספק שזכות התורה היא המגינה עלינו ולומדי התורה הם שליחים של עם ישראל בדיוק כמו כל חייל

בכותרת המשנה שואלת גב' יפה: איך אפשר לדבר על הקיום הרוחני של עם ישראל ובאותה נשימה לתבוע מהחרדים להתגייס?! איני מתווכחת עם קביעתה של הכותבת הנכבדה על חשיבותו של לימוד התורה. איני חולקת גם על הצורך להקצות אנשים כדי שילמדו וישאו בעולה של התורה. אין לאף אחד ספק שזכות התורה היא המגינה עלינו ולומדי התורה הם שליחים של עם ישראל בדיוק כמו כל חייל. גם אני כמוה מאמינה שהקב"ה הוא המנהל את העולם ולא בוש, נסראללה או אולמרט. אבל רק שנה חלפה מאז הגירוש הנורא של אחינו (והפעם באמת אחים) מאדמת ארץ ישראל. אי אפשר לשכוח את עמידתם מהצד של אותם אלה שלהם קוראת הגב' יפה אחים.



המלחמה על ארץ ישראל לא עניינה אותם. הם גם לא טרחו להסתיר זאת. רבניהם הורו להם שלא להשתתף בהפגנות ואף עונש היה בצד הוראה זו. כל מי שייראה בהפגנות התמיכה במגורשים, יסולק מהישיבה. "זוהי לא המלחמה שלנו", כך הם אמרו. לא נשכח גם את תמיכתם בממשלה שגרמה ל"התנתקות".



שוחחתי על כך עם אחד מרבני הדור, תלמיד חכם וירא אלוקים, והוא אמר לי באלו המילים: " כל השנים שמעתי לגדולי התורה והצבעתי ג, ליהדות התורה. עתה איני יכול לומר שידיי לא שפכו את הדם הזה...". גם במלחמה האחרונה בעיר מגורי בני ברק, כאילו כלום לא היה. הזמן בישיבות נגמר , גדולי התורה ליטאים וחסידים שרגילים לנפוש בחו"ל לא שינו את הרגלם, העיתונים החרדים הביאו את תצלומיהם ממקומות הנופש... ובאתר האינטרנט הפופולארי "בחדרי חרדים" התפתח אשכול רב משתתפים שדן בשאלה: האם עתה כשהתברר שמעל לראשה של ארץ ישראל מרחף איום קיומי, האם להישאר בארץ או להחליף מקום מגורים ולרדת לחו"ל...





איני יודעת מה הביא את הכותבת לקרוא להם אחים... לדעתי זהו ציבור שבמודע אינו לוקח חלק בנעשה בארץ ישראל. אינו נלחם על הארץ, ולא רק במובן הגיוס לצבא

איני יודעת מה הביא את הכותבת לקרוא להם אחים... לדעתי זהו ציבור שבמודע אינו לוקח חלק בנעשה בארץ ישראל. אינו נלחם על הארץ, ולא רק במובן הגיוס לצבא. הוא מתבדל וגאה ודבק בהתבדלות שלו. הוא נלחם רק עבור אינטרסים ייחודיים למגזר שלו ושליחיו עסוקים רק בזאת. פיזית הוא אומנם נמצא בארץ, אך זה רק מקרי שהוא חי בבני ברק ולא בבורו פארק. גם אם אולי נכשלנו במלחמה מול החיזבאללה הרי שניצחנו ובגדול במלחמה על ארץ ישראל. נכון, האיום של החיזבאללה עדיין לא סר מאיתנו אך צרת ההתכנסות התרחקה וייתכן שאפילו נעלמה . ומי יודע אם לא למטרה זו הייתה המלחמה??? במטרה זו לא לקחו חלק החרדים. יש להם זכויות בלימוד התורה אך אין להם חלק בזכויות על מדינת ישראל. ציפיתי, אך לא שמעתי ראשי ישיבה חרדים שקראו בקול גדול להמשיך וללמוד ואולי אפילו ביתר שאת, בזמן שאחינו הלוחמים נלחמו בלבנון.



גם אם היו פה ושם קולות כאלו הרי שהם היו במיעוט וללא קול. רוב הישיבות יצאו לחופשת בין הזמנים ו"אחינו הלוחמים הלומדים" נחו להם בזמן המלחמה. לאלה אני לא קוראת אחים.



ושאלת תם: רק החרדים לומדים תורה?!