אחת הבעיות הקשות שעומדות בפני עובדים סוציאליים היא הניסיון לשכנע נשים מוכות לעזוב את הבית לטובתן האישית. מסתבר שאצל נשים מוכות רבות קיים דפוס מחשבה כפייתי שתמיד גורם להן לחזור אל הבעלים המכים בכל פעם שהן עוזבות. הן יודעות שהבחור "האידיאלי" שאיתו התחתנו הפך למפלצת אלימה ומכה, והן יודעות שההתנצלות שלו אחרי כל סטירה היא לא התנצלות אמיתית, והוא עוד יחזור להכות אותן בעתיד. ובכל זאת, האישה מפתחת יחסי תלות שלא נותנים לה להשתחרר מהכבלים של מערכת היחסים עם הגבר האלים.

במקרים רבים נגמרת המשיכה הכפייתית וההרסנית הזו ברציחתה של האישה. האישה שכבר עזבה את הבית וחזרה עשרות פעמים, לא לומדת לקח. ביותר מדי מקרים כשהמשטרה פושטת את מדי ההתנתקות השחורים ומתפנה לעשות את עבודתה האמיתית, כבר לא נותר הרבה לעזור.



אין באנשים שעזבו ל"קדימה" שום נכס אלקטוראלי משמעותי שאפשר יהיה להתפאר בו בבחירות הבאות

הידיעות שבנימין נתניהו החל לחזר באחרונה אחרי מורדי הליכוד שערקו ל"קדימה" מזכירים את אותה אישה מוכה. המורדים מ"קדימה" עלו לגדולה על גבו של הליכוד, ואז הם הרסו את התנועה ועזבו אותה בשעותיה הקשות ביותר. הם העדיפו את חיקה החם של השררה והמינויים הפוליטיים במקום האידיאולוגיה. הם השאירו אחריהם אדמה חרוכה ובוחרים נבגדים.

אסור לנתניהו להקשיב לעצות האחיתופל, ולהתערב בהתנהלותה של ממשלת הנפלים הנוכחית. אין באנשים שעזבו ל"קדימה" שום נכס אלקטוראלי משמעותי שאפשר יהיה להתפאר בו בבחירות הבאות. מדובר בחבורת צללים שדמותו של שרון הטילה אל משכן הכנסת, ובלעדיה הם ייעלמו בבחירות הבאות. העם שבחר ב"קדימה" הוא צריך להיות זה שיוריד אותם, ולא תרגילים פוליטיים.

את המנהיגות העתידית של הליכוד יש לבנות ביסודיות ובשקדנות, לא בחופזה.



הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, האלוף יעקב עמידרור ותת אלוף אפי איתם הם חלק מהשמות הביטחוניים שיכולים לחזק את הנבחרת. לו רק היו משקיעים בהבאתם עשירית מהזמן שמקדישים לחיזורים אחרי רוחמה אברהם, הליכוד היה נראה אחרת היום.

עוד בטרם יעבה נתניהו את שורות הליכוד בשחקני רכש חדשים, עליו לתת גט כריתות לעברה האפל של התנועה שמתבטא בחבורת "קדימה". יש לגדוע באיבה כל פנטזיה על החזרת המורדים לליכוד.