מוסריות צבועה ואנטישמית

אם אסור לקלל, הרי שגם יהודים אסור לקלל.

ארז אוריאלי , ב' בשבט תשס"ז

ראוי לגנות התבטאויות כמו של יפעת אלקובי מחברון, אך ההתקפות שלהן אנו עדים כעת אינן נובעות ממוסר, אלא מחוסר מוסר. הם אינן נובעות מאהבת הזולת הערבי, אלא משנאת היהודים ובראשם שמנה וסלתה של החברה היהודית: יהודי חברון. לא נאה לנבל את הפה ולהעליב באופן שבו גב' אלקובי העליבה, אך האם מותר להעליב כך כמעט יום יום יהודים המתנהגים כיהודים?


ההתקפות על גב' אלקובי, יהודי חברון וכלל המתנחלים מאופיינות על ידי אפליה שיטתית של קבוצה אתנית, כלומר גזענות. כיוון שגזענות זו מופנית כלפי יהודים, הרי שהתקפה זו הינה אנטישמית
ההתקפות על גב' אלקובי, יהודי חברון וכלל המתנחלים מאופיינות על ידי אפליה שיטתית של קבוצה אתנית, כלומר גזענות. כיוון שגזענות זו מופנית כלפי יהודים, הרי שהתקפה זו הינה אנטישמית.

אם מותר לקלל, מותר לכולם. אם אסור לקלל, הרי שגם יהודים אסור לקלל. אלא שכיום יש אמת מידה אחת המשמשת נגד יהודים ואחרת המשמשת את שונאי היהודים. לשמאל החילוני יש אמת מידה אחת המשמשת רק נגד יהודים ההולכים בדרך היהדות, ובמיוחד נגד ציונים ("מתנחלים"). דרישה "מוסרית" זו, של אותם "צדיקים" שנזעקו בגלל קללות הגב' אלקובי, בולטת בהיעדרותה כאשר ערבים מקללים יהודים וזורקים עליהם אבנים לעיתים תכופות.

השימוש בקללות של גב' אלקובי כדי להכפיש את כלל היהודים בחברון ואת שאר "המתנחלים", כמוהו כהכפשות את כלל ישראל על ידי אנטישמים בכל הדורות.

אלה המקללים ומנאצים יהודים בלבד, עוסקים בשנאת ישראל ומפיצים אותה. דוגמאות של הכפשה אנטישמית נגד קבוצה אתנית מסוימת (יהודים מאמינים, "מתנחלים") על ידי השמאל החילוני,  נאספו על ידי מר שמואל פישר והוצגו במאמרו בחוברת נתיב (נובמבר 2006) שאותה מוציא מרכז אריאל למחקרי מדיניות (www.acpr.org.il). מי שרוצה לגנות את אלקובי מבלי להתנהג כאנטישמי, צריך גם לגנות את מנאצי היהודים שעמדו מאחורי המילים הבאות ושנאמרו על ידי אנשים מרכזים בחברה הישראלית. אלה לא רק השמיצו וקיללו, אלא אף הסיתו נגד אוכלוסייה שלימה, כולל הסתה לרצח יהודים:

1. "הכיפות הסרוגות עבורי הן כמו צלב הקרס על השרוול של החיילים הנאציים" (אלוף שלמה גזית, ידיעות אחרונות, 8.3.98).

2. "... ליד מקום הפיגוע התגודדו הסוחרים בדם, סרסורי הגזענות והשנאה... התבוננתי בפרצופים המעוותים של האספסוף, רובם המכריע חובשי כיפות" (חיים ברעם, עיתון ירושלים, 8.3.96).

3. "בגוש אמונים ראיתי תופעה חמורה ביותר, סרטן בגופה של הדמוקרטיה הישראלית" (יצחק רבין, "פנקס שירות", עמ' 550).

4. "כנופיית גנגסטרים חמושים, פושעים נגד האנושות, סדיסטים, פוגרומיסטים ורוצחים" (עמוס עוז, "בשם החיים והשלום", ידיעות אחרונות, 8.6.89).

5
מי שרוצה לגנות את אלקובי מבלי להתנהג כאנטישמי, צריך גם לגנות את מנאצי היהודים שעמדו מאחורי המילים הבאות ושנאמרו על ידי אנשים מרכזים בחברה הישראלית
.
 "אם צריך, אני מוכן לירות למתנחל בין העיניים" (הקיבוץ, 1995).

6. "רק מי שיהיה מוכן לעלות על עפרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסחף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית" (פרופסור זאב שטרנהל, דבר, 5.4.88).

7. "...צריך יהיה לשתק אותם באמצעות ירי, כדי לפגוע" (ח"כ אבשלום וילן בראיון ל"הארץ").

8. "...יש כמה התנחלויות, כמו תפוח ויצהר, שלא צריך רק לפנות, אלא צריך לרסס אותם ולהרוג את כולם... מבחינתי להרוג אותם זה בכלל לא נחשב להרוג בני אדם, אלא רק חיסול עשבים שוטים" (ידיעות אחרונות, 12.8.99).

אדם או עיתון המגנים נאצות והסתות עקביות, הן נגד יהודים והן נגד אחרים "באשר הם אדם", דעתם ראויה להישמע ולהתפרסם. אבל מי שמגנה באופן עקבי ומפלה צד אחד (יהודים, "מתנחלים"), ולאורך זמן מתעלם מההתנחלות הערבית הבלתי חוקית ואדירת ההיקפים בנגב, בגליל, ביש"ע ובשאר ארץ ישראל הריהו מתחסד וצבוע, והוא ראוי לכל גינוי על תרומתו לאנטישמיות.