אני לא יכול לומר שצר לי על התנפצות הקריירה של חיים רמון, הוגה רעיון ההתנתקות ואחד מאדריכלי המפגע הקרוי "קדימה". ליבי גם לא דואב על מצוקת אולמרט בעקבות נפילת אחד מאחרוני חבריו בכנסת. אבל סיפור הרשעתו של חיים רמון הוא כל כך הזוי, בלתי סביר ובלתי מידתי שאדם סביר מוכרח להתחיל לשקול את מחשבת הקונספירציה. שלושת השופטים הנכבדים הבינו את זה כשכתבו את הכרעת הדין הקיצונית שלהם, ולכן הם גוערים בי ומזהירים אותי בגוף הטקסט שלא יעלה על דעתי לחשוב כך, כי הם בדקו ומצאו שאין לזה שחר. אבל מה הם יודעים על זה. הם לא באמת בדקו, ולא באמת לא מצאו.



על פי מה שפורסם נעשו שם גם מניפולציות יותר מכוערות. מירי גולן אמרה לחיילת שאם היא לא תתלונן, חיים רמון יתבע ממנה מיליונים על הוצאת דיבה

אני לא חושב שהשופטת בייניש אמרה למי מאנשיה: האיש הזה מפריע לי, סלקו אותו. אני גם לא מעריך שנשיאת בית המשפט הרימה טלפון לתנ"צ מירי גולן ואמרה: תרמסו אותו, זה חשוב לי. אבל העובדה היא שמירי גולן התנהגה כאילו מישהו הורה לה לרמוס ולהרשיע. גולן בפירוש לחצה על הנערה להתלונן. הנערה לא רצתה להגיש תלונה, היא רצתה להשאיר את הפרשה מאחוריה ולנסוע. כך היא עצמה מספרת, אבל מירי גולן ישבה איתה שעות ושכנעה אותה להתלונן. אני יכול לנחש מה נאמר שם. כל האידיאולוגיה המגדרית שנכתבת היום ואתמול בעיתונים: לתת אומץ לנשים אחרות להתלונן, ללמד לקח למטרידים ולמנצלי מרות, הדרך היחידה להתנקות מתחושת ההשפלה שתקנן בלב לעד וכו'. מניפולציית כל השליחות והאחריות על הכתפיים שלך ילדה, ואנחנו פה רק כדי לעזור לך (ובהזדמנות זו לעזור לקריירה שלנו, או למישהו מעלינו שזה נורא חשוב לו).

על פי מה שפורסם נעשו שם גם מניפולציות יותר מכוערות. מירי גולן אמרה לחיילת שאם היא לא תתלונן, חיים רמון יתבע ממנה מיליונים על הוצאת דיבה. בחורה בת 20 לא יכולה לדעת שזו הפחדת שווא אבסורדית. קצינת משטרה בת 50 יודעת, והיא לא בחלה גם בהפחדה. ובכלל, אולי פעם מישהו יסביר לנו סוף סוף מדוע הפעלת לחץ על בחורה שלא להתלונן, היא עבירה פלילית של שיבוש הליכי משפט ואילו הפעלת לחץ שכן תתלונן, היא חלק מהחקירה. זה שיבוש וגם זה שיבוש.

מסע נקמה



ולשלוח שני חוקרי משטרה לקוסטה ריקה, ולעשות משם עימות וידיאו של שעתיים, זה שיבוש של הליכי השכל הישר. אתם השתגעתם? מישהו רצח? מישהו שדד בנק? מישהו אנס אישה? יש לכם עודף כסף, יש לכם מאגר בלתי נדלה של כוח אדם? אדם שנשדד בתל אביב ואישה שמאיימים על חייה בבת ים, ישמעו מהיומנאי שהמשטרה לא יכולה להגיע אליהם כי אין לה כוח אדם, והם חייבים להגיע לתחנת משטרה. אבל הבחורה הזו החליטה שהיא לא רוצה להפסיק את הטיול שלה (וזו זכותה), אז השוטרים נוסעים אליה לסוף העולם. זה נראה סביר? זה נראה רע מאוד. זה נראה הרבה יותר דומה למסע נקמה של ארגון אינטרסנטי מאשר להליך עשיית צדק של ממסד.

ועם כל הכבוד לכבוד האישה ולעקרונות ולמיגדר וללוחמות האמיצות, המקרה הזה נראה כמו ניצול הזדמנות. זה נראה כמו מישהו שסוגר חשבון עם חיים רמון על הגב של הבחורה הזו שמעניינת אותו כקליפת השום. וזה ניצול לא פחות מכוער של אישה. כל מה שכתבו השופטים נכון. זה מכוער ופולשני וככה לא עושים, ותרנגול זקן צריך כבר לקלוט שהוא לא מושך את ליבן של אפרוחיות צעירות, אלא פוגע בהן. הכל נכון. אבל לא מדובר באישה שאמרה לא, והאיש לא רצה לשמוע. מדובר באירוע של שלוש שניות. אמירת ה"לא" עוד לא הגיעה בכלל למבחן. מדובר בטעות בהבנת הסיטואציה. טעות מטומטמת מתנשאת יהירה פוגענית, אבל טעות.



כי אם זה לא ההסבר, נשאר רק לחשוב שאלוקים משמיים מעניש את כל מי שהוביל את הגירוש מגוש קטיף. שרון הבן והאב, הרמטכ"ל חלוץ, המפכ"ל קראדי, יונתן בשיא, עכשיו רמון ובקרוב אולמרט

עונש משמיים




מה לעשות כבוד השופטים. בתוך עמנו אנחנו יושבים, וזה לא עומד במבחן בוזגלו. תלונה מהסוג הזה נגד איש אחר לא הייתה מטופלת כך. המשטרה הייתה עוזבת אותה. הפרקליטות לא הייתה מתפנה לטפל בה. היא לא הייתה מגיעה אליכם. ואנחנו כבודכם לא יכולים להימנע מלשאול למה, ולא יכולים לגרש מהראש את המחשבה שחיים רמון היה שר משפטים שהתכוון לעשות רפורמות גדולות במערכת, ואפילו היו לו מחשבות שאיימו על בחירתה של דורית בייניש לנשיאת בית המשפט.

הזבוב הזה שנעשה פיל הוא כל כך לא סביר ולא מידתי, שאין ברירה אלא לחשוב על קונספירציה, אולי לא מודעת. אולי אף אחד לא נותן הוראות לאף אחד ואפילו לא מבקש בקשות מאף אחד, אבל תת ניצב שרוצה להיות ניצב, פרקליט שרוצה להיות שופט, ושופט שלום שרוצה להיות מחוזי, יודעים בחוש חש מה יזכה אותם ביחס אוהב שם למעלה, ומה בצונן. ובעניין של חיים רמון הם ידעו, כבודכם, שטוב להיות בצד של מי שכותש אותו.

כי אם זה לא ההסבר, נשאר רק לחשוב שאלוקים משמיים מעניש את כל מי שהוביל את הגירוש מגוש קטיף. שרון הבן והאב, הרמטכ"ל חלוץ, המפכ"ל קראדי, יונתן בשיא, עכשיו רמון ובקרוב אולמרט.