בלשכתו של שר הביטחון בקריה שוררת דומייה. "השר עסוק מאוד. נא לא להפריע", מלחששות הפקידות.





אל החדר פוסעת בזהירות המזכירה ומושיטה לו גיליון נייר. הוא מעיף בו מבט חטוף: "ציר פילדלפי הפך להיות מחילת ארנבות אחת גדולה בכל הקשור למנהרות הנחפרות באזור...", הוא קורא

על שולחנו פרוסה מפת ארץ ישראל, ואצבעותיו משוטטות עליה בעצבנות. "יותר לא ניתן לדחות את המבצע", הוא מהנהן בחצי קול.  "הם מפרשים את האיפוק שלי כחולשה. בקרוב מאוד ייווכחו לדעת, מי זה עמיר פרץ.  נסראללה כבר יודע, הגיע תורם להכיר אותי".

אל החדר פוסעת בזהירות המזכירה ומושיטה לו גיליון נייר. הוא מעיף בו מבט חטוף: "ציר פילדלפי הפך להיות מחילת ארנבות אחת גדולה בכל הקשור למנהרות הנחפרות באזור...", הוא קורא.



"מה הקשקוש הזה?", הוא שואל בקוצר רוח.



"ראש השב"כ, יובל דיסקין, בתדרוך עיתונאים לסיכום שנת 2006 ", משיבה המזכירה.

"אז מה החידוש בכך? ארגוני הטרור הפלסטיניים עוסקים כל העת בחפירת מנהרות", הוא רוטן, "בגלל זה צריך להפריע לי בתכנון המבצע החשוב?".

המזכירה מתנצלת, ויוצאת חרש מהחדר.

שר הביטחון חוזר לשוטט באצבעותיו על פני המפה, הפעם מנוי וגמור מצידי לעשות זאת...", הוא ממלמל. הדלת שוב נפתחת.



"מה עכשיו?", הוא שואל בקוצר רוח. "נעצרו פעילי חמאס שניסו לחטוף מתנחלים ליד רמאללה...", מדווחת המזכירה.

"רמאללה!", הוא שואג. מה יש להם למתנחלים לחפש שם?!".  צריך להעמיד אותם לדין, רק צרות יש מהם!"

המזכירה אינה משה ממקומה. "זה עוד לא הכל", היא מגמגמת. "כוחות צה"ל חשפו ארבעה מטענים שהונחו סמוך לאביבים שבצפון, וגורמי צבא מעריכים שהמטענים הונחו באחרונה על מנת לפגוע בכוחותינו...".

"מוקשים בגבול הצפון..?!", מרעים השר בקולו. הדבר הוא בתחום טיפולם של כוחות יוניפי"ל ושל ממשלת לבנון... על פי הסכם הפסקת האש, אנחנו מנועים מלטפל בכך. תזכירי לי לשלוח להם מחאה חריפה כשאתפנה מביצוע התוכנית שאני עסוק בה, פינוי המאחזים הבלתי חוקיים. ממשלת ישראל מחויבת להבטחתו של ראש הממשלה הקודם, אריאל שרון, ולממשל האמריקני, לפנות את המאחזים הלא חוקיים... הבטחתי לשרת החוץ האמריקנית קונדוליסה רייס שאדאג אישית למילוי ההבטחה הקדושה הזו של אריאל שרון. וכה יתן וכה יוסיף לי האל שאעשה זאת.



החוקרים בודקים אם פרץ או מקורביו הבטיחו או יצרו את הרושם שיפעלו לקידום נושאים שונים שנוגעים למצביעים אפשריים, בתמורה לתמיכתם בשושן

עמיר פרץ מבטיח, עמיר פרץ יקיים", הלם בידו על השולחן.

ועד אז יכול הכל לחכות!".

"גם זה?", שאלה המזכירה ושלפה מכיסה גיליון מודפס חדש:

"היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה פתחה בבדיקת מעורבותו של שר הביטחון, עמיר פרץ, בקידום מסע הבחירות של אחותו, פלורה שושן, לראשות מועצת מצפה רמון. החוקרים בודקים אם פרץ או מקורביו הבטיחו או יצרו את הרושם שיפעלו לקידום נושאים שונים שנוגעים למצביעים אפשריים, בתמורה לתמיכתם בשושן. הבדיקה נפתחה לפני כמה שבועות בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה...".

בחדר נפלה דממה כבדה.