חג הפסח עתה הסתיים, חג בו אנו חיים את העבדות (בניקיונות של לפני) ומספרים על שרשרת ארוכה של מאורעות אשר הובילו ליציאתנו ממצרים וכולם בידו הגלויה של הקב"ה. שרשרת זו מכילה בתוכה גם מספר טעויות של המצרים אשר הביאו, בין השאר, לנפילת האימפריה העצומה של אותם זמנים. נבחן מקרוב טעויות אלו:



מדוע עם נאור ומתורבת זה החליט לבצע זוועות בבני אדם אחרים, דבר שבסופו של דבר הביא למפלתו? כפי הנראה, הם לא רצו לעבוד ב"עבודה שחורה"

פרעה מבין כי יש בעיה עם מיעוט מסוים החי בתוך ארצו. הפוביה של פרעה בנוגע לעבריים היה מבוסס: "ובני ישראל פרו, וישרצו וירבו ויעצמו במאד מאד ותמלא הארץ אותם".  בני ישראל היוו איום דמוגראפי כלפי המצרים. פרעה הבין כי לא ירחק היום והעברים יהוו את הרוב בארץ מצרים וידרשו את זכויותיהם "פן ירבה... ונוסף גם הוא על שונאינו"...  על כן החליט לעשות מעשה. אז מדוע בכל זאת המצרים לא עשו את הדבר ההגיוני והוא: לשלוח את ישראל ממצרים? מדוע עם נאור ומתורבת זה החליט לבצע זוועות בבני אדם אחרים, דבר שבסופו של דבר הביא למפלתו?  כפי הנראה, הם לא רצו לעבוד ב"עבודה שחורה". הם העדיפו לעבוד בעבודות צווארון לבן: כהונה, פקידות, קוסמות וכו', ולא רצו לעבוד בעבודה פיזית. הם העדיפו להעסיק יהודים במחירי רעב ולהחזיק אותם בתנאים מחפירים. זאת אומרת שהם היו מודעים לסכנה הדמוגרפית הקרבה, ובכל זאת התעלמו מכך. העיקר שיוכלו להמשיך לבנות בזול...    

נשמע מוכר? כלכלת המדינה היום תלויה בעבודה ערבית זולה. מצב זה בלתי נסבל הן בפן הכלכלי-בטחוני והן בפן המוסרי-הומאני. היום, קיים מצב בו אין עופות טריים בערב שבת בסופר שבישובי גוש עציון, כיוון שהערבים באיד אל פיטר ואין מי שיעבוד. מאידך, בחול המועד יופעל כל מערך השומרים, מהנדסים ואדריכלים היהודיים, כיוון שהערבים מגיעים לישוב’ ואין מי שיגיד להם לא לעבוד בחג שלנו.

אחד הענפים הנוגעים ביותר לצמיחתה הכלכלית של כל משק בעולם, נשלט כאן בארץ בידי קבוצה אחת של האוכלוסייה אשר איננה רוצה בקיום המדינה. אין צעירים יהודים שמוכנים לעבוד בבניין כקריירה, לא מפני שהם מעדיפים לעשות מיליונים בהיי- טק, אלא כיוון שהם מעדיפים להיות מובטלים או לעבוד בעבודות יצרניות פחות. ענף הבנייה נתפס כאן בארץ כענף בזוי ומלוכלך שבו לא מוכנים לשלם שכר עבודה ראוי. אנו מעדיפים לנצל את הערבים ולשלם להם שכר זעום.



ובכן אחיי, במתכונת הנוכחית לא נוכל להתקיים. אין לנו אלא שתי ברירות: או שנשלח את עמם או שנתן להם אזרחות שווה, דהיינו: תקוות משותפות, שכר עבודה שווה ואת המפתחות לכור בדימונה

מבחינה מוסרית, עם אשר נוצל לאורך כל הדורות אינו יכול להרשות לעצמו להתייחס כך לעם אחר אשר גר בקרבה. אנו מנצלים אותם לכל העבודות הקשות, משלמים להם בדיוק מספיק כדי להבטיח את קיומם ובכך דואגים לשעתק את המצב לדורות הבאים. אלו שהם אזרחי המדינה סובלים מאפליה ואזרחות סוג ב' מינוס. אסור להם להתחתן עם מי שאינו אזרח המדינה, אם ברצונם להמשיך ולגור כאן. אסור להם לקנות קרקע על פי חוק המקרקעין ואסור להם לקבל עבודה במקומות בעלי רגישות ביטחונית, כי אנו מודים בפה מלא שאיננו סומכים עליהם בדברים אלו. כך רוצים לבנות דו קיום? ורק דיברתי על אזרחי ישראל. הערבים תושבי יש"ע מצבם עוד גרוע יותר: אין אזרחות של מדינה, אין דרכונים, אין תשתיות ואין עבודה.  כאשר ישובי יהודה ושומרון מעסיקים אותם על מנת לבנות בתים ובתי כנסת, משלמים להם 70 ₪ ליום ודואגים שיהיה יהודי בטלן שמרוויח 250 ₪ ליום שישמור עליהם. אחר כך אנו מתפלאים, למה אנו נראים כל - כך רעים ב-CNN.

גם האירופים נפלו בפח הזה. צרפת קיבלה מהגרים מוסלמים על מנת לעבוד בבנייה ושאר עבודות פיזיות, וכעת יש שם בעיה דמוגרפית קשה ללא פיתרון באופק: הפשיעה גואה ובמרבית המקרים, הפושעים הם ילדי אותם מהגרים.

ובכן אחיי, במתכונת הנוכחית לא נוכל להתקיים. אין לנו אלא שתי ברירות: או שנשלח את עמם או שנתן להם אזרחות שווה, דהיינו: תקוות משותפות, שכר עבודה שווה ואת המפתחות לכור בדימונה. לא ניתן להמשיך בפשע ההומניטארי המנוגד למוסר ולהלכה. אם ברצוננו להמשיך ולהחזיק בארץ ישראל כמדינה יהודית-מוסרית, נצטרך לקבל החלטה כעם לאן פנינו מועדות.