אחרי האירוע הגרנדיוזי בחומש ברור לכל: מחנה אוהבי ארץ ישראל הרים את הראש ויש השתוקקות וכמיהה להיאבק למען ארץ ישראל.



בנוסף ליישוב חומש בשומרון, שם המאבק הוא לחזור למקומות שהופקרו על יד השלטונות, הייתה גם הצלחה גדולה ביהודה. הצלחה במאבק נוסף, מאבק להצלת חלקי ארץ ישראל שהשלטון רוצה להפקיר בימים אלה ממש

בנוסף ליישוב חומש בשומרון, שם המאבק הוא לחזור למקומות שהופקרו על יד השלטונות, הייתה גם הצלחה גדולה ביהודה. הצלחה במאבק נוסף, מאבק להצלת חלקי ארץ ישראל שהשלטון רוצה להפקיר בימים אלה ממש.

כ- 1,000 איש מאפרת וגוש עציון, חברים ומכרים מרחבי הארץ הגיעו ביום העצמאות לגבעת העיטם באפרת, גבעה שהגדר המדינית גוזלת אותה מאפרת. היום, הגבעה עדיין לא מיושבת אבל מתוכננים להיבנות בה בעזרת ה' 2,500 יחידות דיור. גבעת העיטם היא הגבעה המקשרת בין מערב גוש עציון למזרחה. חיוני לחזק את הקשר בין המזרח למערב, ולא ליפול בפח הפרד ומשול. אל יחשבו אלה שגרים במערב ("בתוך הגדר") שמצבם טוב יותר. הרי התוכניות של אויבינו מבית ומחוץ הן חזרה לגבולות 67', חלילה. ולכן, רק מאבק מאוחד יניב תוצאות. את זה באו להכריז המשתתפים הרבים באירוע בגבעת העיטם.

הנוכחות בגבעה הדגישה את התנגדות כולנו לגדר או חומה שבאה לחנוק אותנו. במעשה זה של עלייה לגבעה, באנו לפרוץ גדר ולדרוש במקומה התיישבות בכל מקום.

כולם מבינים שיש להתקומם על כך שהממשלה מפקירה גבעה השייכת ליישוב ומנסה בכך למנוע התיישבות יהודית. המאבק הוא לא רק להצלת הגבעה הספציפית הזאת, אלא הוא מאבק למען הצלת עקרונות הציונות וההתיישבות היהודית בנחלת אבות.

הגיע הזמן, אחת ולתמיד, לשים קץ למדיניות ה"ספר הלבן" של ממשלות ישראל המונעות מיהודים לבנות יישובים חדשים בארץ - ישראל. התשובה נגד כל מזימות אויבינו מבית ומחוץ היא: התיישבות, התיישבות, התיישבות.

חלק ניכר של הציבור הגיע לגבעת העיטם בצעדה של כ- 50 דקות, צעדה על תוואי גדר-הגטו המוקמת בימים אלו. ואם חלילה לא נפסיקה, היא תחנוק את היישוב בתוך גדרות וגבעת העיטם תופקר לאויב. האירוע בעיטם היווה אירוע הכנה ליישוב הגבעה בקרוב על ידי משפחות בעזרת ה'.

מצוידים בדגלי ישראל ובדגלים כתומים עליהם כתוב: "ארץ ישראל לעם ישראל", הגיעו הצועדים לגבעה הגבוהה ונדהמו מיופייה: מהנוף המרהיב ומחשיבותה האסטרטגית. מראש הגבעה רואים היטב את תקוע, ההרודיון, את שאר אפרת וגוש עציון, את בית לחם ואת כל ירושלים. על הגבעה קיימו המשתתפים הרבים פיקניק משפחתי ומנגלים. הילדים נהנו מהפעלות שונות וביניהם בניית בית מאבני המקום, הכנת פיתות ועפיפונים.

ברקע נשמעו שירי ארץ – ישראל. השיר שכיכב היה השיר "גבעת הדגן", מתוך אלבומו של ד"ר שלום פליסר. השיר "גבעת הדגן" נכתב ע"י ד"ר פליסר על המאבק שהתקיים בקיץ 1995 כשמשטר רבין - פרס התכוון להפקיר ולמסור את הגבעה לרשות האש"פית במסגרת הסכמי אוסלו 2. בזכות מאבק עיקש של תושבי אפרת, גוש עציון ותומכיהם מרחבי הארץ הם הצליחו להציל את הגבעה והיום ברוך ה' היא מיושבת במשפחות רבות ואפילו ישיבה יש שם, ממנה מהדהדת קולה של תורה. משתתפי האירוע בגבעת העיטם הבינו שעכשיו הגיע הזמן להיאבק על גבעת העיטם.



מצוידים בדגלי ישראל ובדגלים כתומים עליהם כתוב: "ארץ ישראל לעם ישראל", הגיעו הצועדים לגבעה הגבוהה ונדהמו מיופייה: מהנוף המרהיב ומחשיבותה האסטרטגית

בשעה 2:00 התקיים טקס קצר. רב העיר אפרת, הרב שלמה ריסקין נשא נאום. הוא דיבר על חשיבות הגבעה ועל כך שהוא יעשה את הכל כדי שהגבעה תיושב. "בקיץ 2005 נעשה חטא ועוול שנקרא 'התנתקות'. היום, הגיע הזמן לתקן את החטא על ידי התחברות', חיבור כל הגבעות השייכות לאפרת. חיבור מזרח ומערב גוש עציון", אמר הרב ריסקין. הרב שלמה קימחי, תושב אפרת וראש ישיבת אורות יהודה, חיזק את הנוכחים בדבר תורה והזכיר לכולם שאסור להתייאש גם בזמנים קשים.

הרב משה לוינגר, ממייסדי היישוב היהודי בחברון הגיע לחזק את ידי הנוכחים. הוא קרא ליישב את הגבעה במהירות ואף הצביע לכיוון בית לחם ואמר: "לא רק את גבעת העיטם חייבים ליישב, אלא חייבים להתחיל לקנות בתים בבית לחם. לא יתכן שיהודים אינם גרים שם. יהודים חייבים לגור בכל מקום בארץ ישראל". שלושת הרבנים ונציגה של המשפחות המתכוונות להתיישב בעיטם בקרוב בעזרת ה', שתלו עצים כשברקע נשמע השיר של נעמי שמר "על הדבש ועל העוקץ" כשהמילים מהדהדות: "אל נא תעקור נטוע".

למרות שמארגני האירוע לא פנו לצבא כדי לתאם או לאשר את הצעדה ואת האירוע, והביאו מאבטחים מתנדבים מאפרת והסביבה, הגיעו כוחות צבא שליוו את האירוע. שלא לציטוט הסכימו החיילים על הגבעה עם מה שכולם אמרו: שזו פשוט טירוף, הפקרות וסיכון ביטחוני נורא למסור את הגבעה לערבים. ברור שברגע שיהודים לא ישלטו על הגבעה, הכל כך אסטרטגית הזאת, הקסאמים יתחילו לעוף מהגבעה לכיוון גוש עציון ואף לירושלים.



למרות שמארגני האירוע לא פנו לצבא כדי לתאם או לאשר את הצעדה ואת האירוע, והביאו מאבטחים מתנדבים מאפרת והסביבה, הגיעו כוחות צבא שליוו את האירוע

בשעה 4:00 אחר הצהריים חזרו הנוכחים, ברגל וברכב, לישוב אפרת כשכולם מבטיחים להמשיך את המאבק עד ליישוב הגבעה.

הארגון המצוין של האירוע התבצע על ידי ועדי הפעולה של אפרת, נוער למען ארץ ישראל, נאמני ארץ ישראל, "נשים בירוק" ומתנדבים רבים מאפרת והסביבה. ברצוננו להודות לכל אלו שסייעו, התנדבו, עזרו, בנו והסיעו, רשימת השמות ארוכה מדי, בלעדיהם זה לא היה קורה.

מצורף למטה לינק לכתבה בערוץ 7 שם תוכלו לקרוא את הכרוז שחולק בגבעה:

/News/News.aspx/161758

ולינק לתמונות של הצעדה והעלייה לעיטם של הצלם מנחם קוחר, תושב אפרת:

http://MenachemKuchar.com/Eitam/

מידע על המשך הפעילות ליישוב גבעת העיטם נפיץ ברשימות האימיילים ובS.M.S -



משפחות המעוניינות ליישב את גבעת העיטם או את המקומות האחרים אליהם יעלו בקרוב בעזרת ה', במטרה להקים ישובים חדשים ביהודה ושומרון במבצע "מחדשים את תנופת ההתיישבות" של "נאמני ארץ ישראל", מתבקשים לשלוח פנייה ל:



[email protected] ולרשום בה שם פרטי, שם משפחה, מקום מגורים, טלפון ופלאפון. נציג של "נאמני ארץ ישראל" יצור אתכם קשר.

בברכת: "עלה נעלה וירשנו אותה, כי יכול נוכל לה"!