אהוד אולמרט ועמיר פרץ צריכים להתפטר עכשיו. אך אין זה רק בגלל מחדלי הקיץ שעבר: הפקרת העורף ובלבול הצבא ולא רק בגלל אי-יכולתם להנהיג את ישראל באיומי הקיץ הבא: החזית הסורית או חטיפה נוספת ליד רצועת עזה. כל זה ברור ומובן לאזרחי ישראל ש"וועדת וינוגרד לא חידשה להם דבר".





כשבסופו של דבר ניכנס לרצועת עזה, נופתע כולנו בתדהמה כי לא מדובר ב"חוליות טרור" אלא בצבא חמאס משומן ומאומן, מצויד ומתוחכם. כבר כיום יש בחבל עזה כמאה אלף נושאי נשק

אולמרט ופרץ חייבים להתפטר בגלל מחדליהם היום, בשעות אלו ממש. כי גם בשעה שאתם קוראים שורות אלו, ממשיך ארגון החמאס להבריח לרצועת עזה כמויות אסטרונומיות של נשק, תחמושת, חומר נפץ, טילים נגד מטוסים, מוקשים, אמצעים לראיית לילה, אמצעי מודיעין והאזנה משוכללים ומיגון אישי וגדודי לחוליות הטרור שלהם. הכל משומן ומאובזר ומנוילן היישר מטהראן.

כשבסופו של דבר ניכנס לרצועת עזה, נופתע כולנו בתדהמה כי לא מדובר ב"חוליות טרור" אלא בצבא חמאס משומן ומאומן, מצויד ומתוחכם. כבר כיום יש בחבל עזה כמאה אלף נושאי נשק. כבר כיום, החמאס איננו עוד ארגון טרור, אלא צבא מיומן ומחושב עם לוגיסטיקה ומשטרה צבאית, חיל חינוך ומודיעין. כשבסופו של דבר נכנס לרצועת עזה ונחל לספוג, חלילה, מכות אנושות, יכתבו ויאמרו וישדרו הפרשנים הצבאיים כי "העוצמה הזאת הייתה כה-צפויה לאחר ההתחמשות המואצת של החמאס דרך ציר פילדלפי מאז ההתנתקות". כיום הם כמובן לא טורחים להזהיר אותנו מהמשך שאננותנו. על כל אלו ועוד מתריע הרמטכ"ל, ראש השב"כ והמוסד פעם אחרי פעם, אבל אהוד אולמרט ועמיר פרץ לא שומעים, לא רואים ולא מדברים, כמו שלושת הקופים.

יודעי דבר טוענים כי "צה"ל רק מחכה לפיגוע גדול, לחטיפה נוספת או לפגיעה אסטרטגית במתקן מדרום לאשקלון, ואז יכנס בהם".

אבל למה למען השם. למה עלינו לחכות לפיגוע גדול באשקלון מטיל קסאם משופר, להרג מזוויע בגן ילדים בשדרות מטיל קאסם או לחטיפה נוספת בכרם שלום, כדי למחוק את מעצמת הטרור העזתית?! הרי כל דקה ודקה שעוברת מתחמש החמאס עוד יותר, מצטייד איכותית יותר, מתבצר טוב יותר ומתמגן עמוק יותר. למה אנחנו מחכים?! על הפאשלה הזו, על עצימת העיניים הזו ועל ההפקרות הבלתי נסלחת הזו המתרחשת ממש עכשיו, ולנגד עיניהם של אולמרט ופרץ, עליהם להתפטר.

אומנם לפרץ אלו ימיו האחרונים במשרד. גם אם הוא ינצח בבחירות המקדימות במפלגת העבודה, הרי שכבר הודיע כי ידרוש את תיק האוצר ויוותר תמורתו על משרת שר הביטחון. אבל כיוון שכך, מתעצמת ההפקרות שבעתיים. אם ממילא אתה עוזב ואם ממילא אתה מבין כי אין עתידך בתחום הזה, אז לפחות תמלא את תפקידך כראוי בימים שנותרו. הרי זאת איננה חנות המכולת הפרטית שלך, ואתה אינך עוסק עצמאי זעיר. החלטותיך, עמיר פרץ, ומחדליך משפיעים ישירות על חייהם וביטחונם, שלומם ותקוותם של כל-כך הרבה משפחות, ילדים, חיילים ואמהות. לא רק בשדרות ובישובי הנגב המערבי, אלא בכל השטח שמדרום לאשדוד וקריית גת, ולכל החיילים שיבואו להילחם בעזה למען חייך וחיי שכניך בשדרות.

ובצפון, שם השקט המתוח מטעה עוד יותר. הברחות הנשק מאיראן וסוריה לחיזבאללה הולכות ומתגברות: באיכות, בכמות, בציוד ובהדרכה. וזאת, בניגוד גמור להחלטת 1701 של האו"ם שהממשלה כה התפארה בה. ארגונו של נאסראללה משתקם במהירות מאז המלחמה, והוא, בניגוד אלינו, הפיק לקחים, הסיק מסקנות, רענן את השורות ועדכן את האימונים. לאט ובזהירות, אך בהתמדה מרשימה הוא חוזר לקו הגבול: בנשק, בכוח אדם, במודיעין ובמבצעים. זירת מטענים ראשונה כבר הונחה על גדר המערכת על ידי מחבלי החיזבאללה, ממש מתחת לאפם של חיילי האו"ם וצבא לבנון.

גם תעוזתם המדינית והפוליטית של החיזבאללה בתוך לבנון מתעצמת. הם משיגים יותר ויותר תומכים (גם נוצרים), ותוך כמה חודשים עלולים להגיע לבחירות דמוקרטיות ראשונות בלבנון שיעניקו גושפנקה לרוב הגדל שלהם. מבחירות כאלו לא יוכלו מדינות המערב להתעלם. הן, שקוראות כל העת לדמוקרטיזציה בעולם הערבי, לא יוכלו התנער מהתוצאות רק בגלל שאלו אינן מוצאות חן בעיניהם. הרי זו מהותה של הדמוקרטיה. וכך יאלצו מדינות המערב, בזו אחר זו, להכיר בממשלת החיזבאללה בביירות וכך תנהג גם ממשלת אולמרט.



הדרך היחידה למנוע תהליך בלתי נמנע זה הוא להכות בחיזבאללה ולהשמיד את כוחו, וממילא גם את תדמיתו, את חוסנו הציבורי ואת קהל העורף האזרחי שלו בתוך לבנון

הדרך היחידה למנוע תהליך בלתי נמנע זה הוא להכות בחיזבאללה ולהשמיד את כוחו, וממילא גם את תדמיתו, את חוסנו הציבורי ואת קהל העורף האזרחי שלו בתוך לבנון. כך גם יוכו ויתייאשו ערביי ישראל תומכי החיזבאללה שכה מייחלים לניצחונו, ורואים בו דוגמא ומופת לחיקוי גם כאן, בטייבה ובקלאנסווה.

אבל את המכה האנושה הזאת אפשר לעשות כעת, ולא לאחר שיערכו בחירות דמוקרטיות בלבנון ותוקם ממשלת חיזבאללה.

ואולמרט ופרץ? הם שטענו כי במדיניות בת-היענה אשמים קודמיהם, מאמצים אותה כעת בכל לב אל ליבם. אם החיזבאללה מיפר את החלטת האו"ם, גם ישראל לא מחויבת אליה עוד. כל העולם יבין זאת. כמו שכל העולם נתן לאולמרט גיבוי מדיני מרשים, קרדיט עצום לריסוק החיזבאללה, והוא בטיפשותו החמיץ ובזבז אותו.

לכו הביתה, כי אתם טועים ומפשלים עכשיו. כל רגע ורגע בהנהגתכם, הוא סכנה קיומית לכולנו.