ארגון "שלושת האבות" מוחה כנגד אפליית האזרחים חללי מלחמת לבנון השנייה באוניברסיטת חיפה.

באוניברסיטת חיפה התקיים אירוע של חלוקת מלגות ל- 119 סטודנטים, מלגה לזכרו של כל חלל צה"ל אשר נפל ב"מלחמת לבנון השנייה". אכן הנצחה ראויה אשר יש לברך עליה ואשר לבטח תעזור לסטודנטים הנזקקים לעזרה ותשלב הנצחה עם לימודים והשכלה, אלא שאליה וקוץ גדול בה.



אנו קוראים לממשלת ישראל לתקן את המצב לאלתר ולהכריז על כל חללי הטרור ופעולות האיבה כחללי מערכות ישראל, להעלאת מורל העם ויכולת העמידה העתידית שלו מול הסכנות המתקרבות

במלחמה האחרונה נהרגו מפעולות אויב וירי טילים וקטיושות גם 44 אזרחים. ככל שאנו הופכים והופכים בסוגיה איננו יכולים למצוא הבדל בין האזרחים שנהרגו במלחמה בחיפה בעכו או בכל מקום אחר, למשל: שמונת עובדי מוסך הרכבת שנהרגו במקום עבודתם ובין למשל 12 החיילים שנהרגו מפגיעת קטיושה במגרש החנייה של בית העלמין בכפר גלעדי.

למעלה מארבע שנים, מאז נרצחו ילדינו בפיגועים בחיפה, הננו נאבקים כדי שמדינת ישראל תכיר בכל חללי הטרור ופעולות האיבה (שגם חללי מלחמת לבנון השנייה נמנים עליהם) כחללי מערכות ישראל.

איננו מבקשים שמי מחללי הטירור ופעולות האיבה יוכר כחלל צה"ל, שכן לא היו חיילים במותם. אנו בעד השמירה על הבידול הקיים בין אזרחים ובין חיילים בנוהלי הקבורה, במקום הקבורה, באופי הטקס ובמסגרות הטיפול וארגוני השכול.

אנו רואים את ילדינו ושאר חללי הטרור ומעשי האיבה כמי שנפלו במערכה המתמשכת של עם ישראל על זכותו לחיות בארצו, מערכה שהינה חלק ממערכות ישראל. אנו רואים את ילדינו כחלק בלתי נפרד מן האתוס של עם ישראל ושל תקומת עם ישראל בארצו. על כן יש לתקן עוולה ארוכת שנים זו ולהכיר בחללי הטרור כחללי מערכות ישראל.

לאחרונה הופץ דו"ח הביניים של "ועדת וינוגרד" ובדף הראשון שלו הופיע פסוק ואזכור חללי צה"ל ללא כל מילה המאזכרת את החללים האזרחים, כאילו לא העורף בצפון עמד במערכה ארוכה ומסוכנת. לצערנו נוצרים שוב ושוב אירועים מהסוג שהתקיים באוניברסיטה שבו לא רק משתמע, אלא מצטיירת בפועל אפלייה בין דם לדם ובין חלל לחלל וזאת כשמידי יום נשמעות בחדשות הערכות על מלחמה נוספת המתקרבת בקיץ לצפון המדינה.

אנו קוראים לממשלת ישראל לתקן את המצב לאלתר ולהכריז על כל חללי הטרור ופעולות האיבה כחללי מערכות ישראל, להעלאת מורל העם ויכולת העמידה העתידית שלו מול הסכנות המתקרבות.