הקללות של פרופ' וייס הועלו לדרגה של שערורייה לאומית, אך מה קרה למסיתים בגלוי לרצח יהודים?

ממשיכי דרכם של הבולשביקים מרוסיה חוללו סערה רבתי מהקללות של פרופ' וייס שנאמרו בהתפרצות של זעם כשמשפחתו, על ילדיה הקטנים, נזרקה מבית שבו הם לא הזיקו לאף אחד. לא עזרה לו ההתנצלות, והוא ימשיך להיות מטרה לעליהום ממסדי ותקשורתי. אבל אותם אנשים שהזדעזעו, כביכול, מקללותיו ממשיכים מזה זמן להסית מכל במה אפשרית, כולל מהכנסת למען "אלטלנה" חדשה. ומה קרה באלטלנה? חיילי צה"ל ששיווע לתגבורת בעמידתו הנואשת מול צבאות ערב, פתחו במטווח ברווזים על מתנדבים יהודים שבאו לעזור להגנת המדינה כשאלה קפצו מאונייה בוערת, וניסו להגיע לחוף (בלי נשק). 16 מהם נהרגו, ורבים נפצעו כשהחיילים היורים מתודרכים על ידי בחור בתלבושת "השומר הצעיר", כלומר: משתמט מגיוס לצה"ל בעיצומה של המלחמה בתירוץ של "פעילות פוליטית" (ומי שלא מאמין שיקרא את סיפרו של אורי ירום, פלמ"חניק של אז ומפקד טייסת מהולל בהמשך).



ממשיכי דרכם של הבולשביקים מרוסיה חוללו סערה רבתי מהקללות של פרופ' וייס שנאמרו בהתפרצות של זעם כשמשפחתו, על ילדיה הקטנים, נזרקה מבית שבו הם לא הזיקו לאף אחד

נכון שבן-גוריון נתן הוראה להטביע את האוניה (לדברי מקורביו, מפני שקיבל אינפורמציה מוטעית), אבל בן-גוריון לא נתן הוראה לרצוח ניצולים לא חמושים מהאוניה, כי גם הוא ידע שירי עליהם הוא פשע. זה לא היה רק פשע לאומי, אלא גם מנוגד לחוק הבינלאומי הקובע שאפילו ניצולים מאוניית אויב זכאים לקבל עזרה מהכוח שפגע בהם. במילים פשוטות, ב-22 ביוני 1948 בוצע בחוף תל-אביב פשע של רצח בדם קר של מתנדבים שבאו לעזור להצלת ישראל בעיצומה של המלחמה על קיומה. ועל זה רוצים לחזור כל המטיפים לאלטלנה חדשה, מעל כל במה אפשרית. אם זה לא הסתה לרצח יהודים בגלל שנאה עיוורת של פוליטיקה פנימית, אז מה זה?

טעות גדולה עשה מנחם בגין ז"ל כשדרש להקים ועדה לחקר רצח ארלזורוב, אך לא העיז (כנראה בגלל הטראומה שחווה אישית) להורות על חקירת הרצח של מתנדבי אלטלנה. כי גם האחראים וגם העדים לרצח עדיין היו בחיים, ומשפט הוגן שהיה נערך על סמך חקירתם יכול היה למנוע הישנות של פשע לאומי דומה בעתיד. כי ההסתה המתנהלת כיום בגלוי למען "אלטלנה חדשה" תביא בסופו של דבר לחזרה על מחזות דומים, ובמאבק על פינוי גוש קטיף כבר לא היינו רחוקים מכך.

והערה לקולגות שלי מהאקדמיה: אם התגייסתם בסערה לגנות את פרופ' וייס (שכבר התנצל על ההתפרצות שלו שלא גרמה נזק לאף אחד), למה הנכם משלימים עם התופעה המבישה של פרופסורים ישראליים החותמים על עצומות הסתה נגד ישראל בעולם, ואף מובילים את מסע החרם האקדמי על ישראל? ולמה שותקים ראשי אוניברסיטת בר-אילן על פרסום ספר "מחקר" של פרופסור שלה המצדיק אל עלילות הדם השפלות נגד היהודים "המשתמשים בדם ילדים נוצרים לאפיית המצות של פסח"? זהו שירות ישיר לאויבי ישראל והעם היהודי החורג מכל השוואה עם מה שעשה פרופ' וייס.