מדיניות הייבוש כלפי יישובנו מתנהל זמן רב באופן מתוחכם ומתוכנן. ראש ממשלת ישראל וקברניטי העם הזמניים לא מסתירים את כוונתם לגרש אותנו מבתינו. מובן שאף אחד לא שוקל ברצינות לערוך כאן מבצע דומה לגירוש גוף-קטיף, אך האדריכלים הפעם בחרו בטקטיקה אחרת לגמרי. הם מכריחים את התושבים לעזוב את המקום ללא שימוש בכוח.



עם תיסעו בכביש ירושלים - באר-שבע תראו שעד גוש-עציון הכל פורח, הדרך מוארת ומאובטחת היטב. ובהמשך, אתם מגיעים לאזורי הזנחה שלפני מספר שנים גם כן פרחו

עם תיסעו בכביש ירושלים - באר-שבע תראו שעד גוש-עציון הכל פורח, הדרך מוארת ומאובטחת היטב. ובהמשך, אתם מגיעים לאזורי הזנחה שלפני מספר שנים גם כן פרחו. העובדה, תושבינו לא חשבו לעזוב את המקום אפילו בימים קשים כשבשורות-איוב התקבלו מדי יום, כשקברנו את החללים... שרדנו ויצאנו מנצחים מהקרב. אבל עכשיו אכן יש עזיבה ולא בגלל הפחד, אלא בגלל הפרנסה ובגלל הלחם לבדו.

הציבור העובד כבר לא יכול למצוא עבודה באזור. משרד התעשייה אינו מאפשר להנמיך דמי שכירות ומבנים הריקים נהרסים בעצמם, כי אין טעם להשקיע אפילו בשיפוץ. המפעלים נסגרו ותעשיינים לא מגיעים לכאן, כי באותו מחיר אפשר לשכור מבנים בירושלים. פיתוח חקלאות נאסר על ידי המדינה, למרות שגידול הענבים עשוי לפרנס לא מעט משפחות. אותו דבר נעשה כלפי התיירות. קריית-ארבע נמצאת סמוך למערת המכפלה, אחד המקומות החשובים בארץ, והתיירים לא מגיעים לכאן.

זה לא המקום שבר רפאלי תזמין אליו. קריית-ארבע היא עיר של שומרים, מורים ונהגים. אם אתם רכשתם אחד המקצועות, אז נכון להיום יש לכם סיכוי, אך קלוש, למצוא עבודה ביישוב. למשל, למקום מנקה רחובות שהתפנה קפצו חמישה מועמדים. אחד מהם רופא בכיר לשעבר... לכן רוב התושבים עובדים בירושלים, ורוב העובדים נוסעים למקום עבודתם בתחבורה ציבורית.

תדמיינו לעצמכם שהאוטובוס שלכם שמופיע ברשימה המעודכנת של מודיעין אגד לבוקר הזה אינו מגיע, וגם הבא אחריו לא מגיע. השלישי ברשימה (הראשון שאינו וירטואלי) עמוס כל כך שהוא כעושה טובה לוקח אתכם ובהמשך לא עוצר בתחנות הבאות. זה קורה כל יום במשך חודשים רבים... הגיעו מים עד נפש.

ביום שני י"ג באלול (27.08.2007) בשעה 18:00 תתקיים הפגנת מחאה של תושבי קריית-ארבע והאזור ליד הכניסה האחורית לתחנה המרכזית בירושלים, ברחוב הצבי. ההפגנה אורגנה על ידי התושבים מוטי כהן ואביבה בן- חיים בתמיכת חבר המועצה מלאכי לוינגר. כולנו תקווה שבאגד, במשרד התחבורה ובממשלה סוף - סוף יתייחסו לטיפול בבעיית התחבורה ברצינות ויפתרו אותה במהרה.



להפגנה מוזמנים תושבי כל היישובים של יהודה ושומרון הנתקלים בבעיות דומות, כמו גם ישראלים המתגוררים בתחומי "הקו הירוק" הסובלים מאי-הקפדה זדונית בלוח הנסיעות של חברת האגד. בנוסף לזה אני מציע לדרוש ממשרד התחבורה להוציא מכרז על הקו ירושלים - קריית-ארבע או יותר טוב על אשכול קווים שבתוכם גם כן קו ירושלים - תל-אביב הנכסף על ידי יזמים רבים. כל המעוניין למסור עדות לגבי אי-סדרים בפעילות של אגד והפגיעה כאינטרסים שלו עקב אי-הגעת האוטובוס שמופיע בלוח הזמנים, מתבקש לשלוח את פרטי האירוע לחבר המועצה המקומית קריית-ארבע, מר מאיר לפיד:

מספר הפקס: 050-8971139. דואר אלקטרוני: [email protected] .