שאלה:



אני נפגש עם בחורה מצויינת. בכל היא מוצאת חן בעיניי: ביראת השמים שלה, במידות הטובות וכו'. יש קצת בעיה עם המראה החיצוני שלה. לפעמים היא נראית לי שיא היופי, ולפעמים ממש לא. אני חושש שאולי בעתיד זה יפריע לי. יש רגליים לחשש כזה, או לא?



תשובה:





יופי הוא ערך חיצוני. לכן הקביעה בזאת היא לפי האדם. השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא: כמה מפריע לי המראה החיצוני שלה

חכמים אומרים: "אסור לו לאדם לשאת אשה עד שיראנה, שמא תתגנה עליו" (קידושין מ"א). משמע שמראה חיצוני יש לו השפעה על חיי המשפחה. אולם מאידך, אנו לומדים (תענית ל"א) על ט"ו באב שבנות ישראל יוצאות לצורך שידוכין. יפיפיות שבהן אומרות, תנו עיניכם ליופי. ומכוערות אומרות, קחו מקחכם לשם שמים. מכאן שבהחלט ניתן לבנות בית טוב ושמח גם עם אישה שאיננה מצטיינת ביופי.

שלמה המלך אומר: "שקר החן והבל היופי". למרות זאת, שמעתי מפי מו"ר הרב צבי יהודה קוק זצ"ל שהיה אומר: שקר החן והבל היופי כשהוא בפני עצמו, אישה יראת ה' היא תתהלל, גם בחן וגם ביופי.



יופי הוא ערך חיצוני. לכן הקביעה בזאת היא לפי האדם. השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא: כמה מפריע לי המראה החיצוני שלה. אם זו הפרעה תמידית, עד כדי כך שאתה מעדיף לשוחח עימה בטלפון ולא לראותה פנים אל פנים, הרי זו עדות לכך שגם בעתיד הדבר עלול להביא לקושי בחיים. אולם אם אתה מרגיש שלם עם אמירה כמו: בסך הכל היא נאה בעיניי, ואפילו כשנראית לי לא יפה אינני נדחה מכך, זה הסימן שהנכם יכולים להמשיך ולהתקדם.



ונקודה נוספת: מראה חיצוני הוא דבר שמתרגלים אליו. נסה להיפגש עוד כמה מפגשים, השתדל להרגיל עצמך למראה שלה, ולראות אותה תמיד באור חיובי. עבודה נפשית מניבה תוצאות. וכאשר אדם פותח פתח, הקב"ה מסייע לו להמשיך בטוב ובברכה.

המאמר הוא מתוך בעלון "קוממיות".