אנאפוליס מאחורי כותלנו, ועם ישראל אייכה?

מועצת יש"ע לא היו ואינן מוכנות לעשות לטובת בני עמן

תגיות: גוש קטיף
עו"ד אליקים העצני , ה' בכסלו תשס"ח

הנכונות למאבק אמיתי וממשי מבעוד זמן נגד זוממי הגירוש והחורבן, רק היא עשוייה למנוע את העימות הזה לפני ש“ייפול הפור". הביטוי הזה תמיד עורר בי בחילה, אך במחשבה שנייה זה ביטוי הולם בהתחשב בזהותו של מפיל הפור המקורי.


לפני כמה ימים קיימנו מזכ"ל מועצת יש"ע, דני דיין, ואני וויכוח קצר בטלוויזיה בערוץ הכנסת. טענתי שם ששני דברים איומים ונוראים מחייבים "להוציא אל מחוץ לחוק" ממשלה שתעז לעשות אותם
הרומאים אמרו: si vis pacem para bellum רצונך בשלום, היכון למלחמה. הם לא אמרו: רצונך בשלום, התנחל בלב האויב כי זו אמירה שלא מן העולם הזה, לרבות עולם היהדות. לישו הנוצרי מיוחס המשפט "אהב את אויבך", אך לא היה רגע בו שליט נוצרי קיים את האמרה החסודה הזאת.

לפני כמה ימים קיימנו מזכ"ל מועצת יש"ע, דני דיין, ואני וויכוח קצר בטלוויזיה בערוץ הכנסת. טענתי שם ששני דברים איומים ונוראים מחייבים "להוציא אל מחוץ לחוק" ממשלה שתעז לעשות אותם:

א. הפיכת אדמת ארץ ישראל לאדמת פלסטין. וזה מה שיקרה באופן בלתי הפיך ברגע שממשלה בישראל תכריז ותתחייב קבל עולם על מדינה פלסטינית בארץ ישראל המערבית. זה יהיה מצב בלתי הפיך, מפני שכמו שגרמניה נכבשה, נהרסה וחולקה ועדיין היא גרמניה, כך במלחמות הבלתי פוסקות שתבואנה בוודאות אחרי "השלום", נוכל לכבוש שוב ושוב את ירושלים ההיסטורית או את שכם. אך תמיד נצטרך להחזיר את האדמה "לבעליה החוקיים", אלה שאנחנו בעצמנו הודינו שהם הבעלים החוקיים הלא הם בני העם הפלסטיני היושב על מה שהכרנו כי הוא "אדמת פלסטין". זה פשע במימדים היסטוריים שיהדהד דרך הדורות.

ב. קבלת העיקרון של מסירת שטח כשהוא "נקי מיהודים". יותר נכון, יצירת העיקרון הזה מפני שמאז הנאצים, 62 שנים, ולפניהם בכל ההיסטוריה הידועה, לא הייתה התניה גזענית כזאת שהיום, תחת המותג "טיהור אתני", נחשבת במשפט הבינלאומי כ"פשע נגד האנושות" שנשפטים עליו בבית המשפט הבינלאומי בהאג.


פישעם של שרון ואולמרט כבד במיוחד, מפני שכאן מעולל עם טיהור אתני נגד עצמו: הצבא היהודי נשלח ואמור להישלח, ו"לנקות" חבל ארץ כדי למוסרו לעם אחר "נקי מיהודים"
פישעם של שרון ואולמרט כבד במיוחד, מפני שכאן מעולל עם טיהור אתני נגד עצמו: הצבא היהודי נשלח ואמור להישלח, ו"לנקות" חבל ארץ כדי למוסרו לעם אחר "נקי מיהודים". את שרון היה צריך להושיב על ספסל הנאשמים בהאג כמו מילוסוביץ הסרבי שעשה "גוש קטיף" למוסלמים בקוסובו.

אחת הדרכים למנוע הישנות הפשע הזה, תחילה בחזקת 10: שבעים עד מאה אלף מגורשים בגל הראשון ואחר כך עוד 200,000, כאשר גם הגושים יפורקו בדרך אל הקו הירוק. אחת דרכים היא להטיח בפני אולמרט היום ששני המעשים האלה יכתימו אותו בפשעים לאומיים ובפשעים נגד האנושות, גם אם תאשר אותם הכנסת וגם אם בתי משפט בישראל יטביעו עליהם חותמות חוקיות.
 
באותו ויכוח טלוויזיוני הסכים דני דיין להגדרתי את שני המעשים הללו כפשעים, אבל התנגד למסקנה. "אסור לאיים", הוא אמר. "אסור 'להיכנס לבונקר'". מה אם כן צריך לעשות? קמפיין הסברה גדול בתל אביב, ולשכנע את החברה בצדקת דרכנו. אחרי הדברים האלה לא נותר בליבי ספק שאין הבדל בין מועצת יש"ע "המתחדשת" למועצת יש"ע הישנה, זו שביקשה "להתנחל בלבבות".

בחומש בוצע פשע של הפקרת ארץ ישראל, הריסת יישוב יהודי וגירוש תושביו, ועד היום תלוי מעל למקום איסור כניסה ליהודים. רוצים אתם לדעת מה ההבדל בין מאבק לאבק? זה כמה חודשים עשרות צעירים ממטה "חומש" יושבים על ההר, בימים ובלילות, והמשטרה כבר עייפה מלרדוף אחריהם.


בינתיים, מסירות הנפש ניצחה את האטימות והרשע. תשאלו, מדוע קבוצה עצמאית נאלצת לשאת בנטל הזה במאמצים קשים ולא מועצת יש"ע שזה אמור להיות לב תפקידה?
בינתיים, מסירות הנפש ניצחה את האטימות והרשע. תשאלו, מדוע קבוצה עצמאית נאלצת לשאת בנטל הזה במאמצים קשים ולא מועצת יש"ע שזה אמור להיות לב תפקידה? ואשיב לכם שמועצת יש"ע אינה מוכנה לעלות לחומש אלא ברישיון מטעם העוקרים והמגרשים. מסתמא משם שעלייה ללא רישיון תזיק לתדמיתם בתל אביב. מטה חומש, לעומת זאת, אינו מחכה לרישיונות. כדי לכפר על חטא המרגלים של הימים ההם ושל הימים האלה, הם אינם זקוקים לרישיון.

להבדל הזה בגישה יש נפקא מינה לגבי סיכויי ניצחוננו, מפני שהתנהגות מועצת יש"ע מאותתת לשלטון שלקראת הגירוש הבא אין לו מה לדאוג מצד הנציגות הרשמית של המתנחלים, והיפוכו אצל הנוער הנפלא שנהג בעמונה בניגוד לקו של ממסד יש"ע ובחומש הוא מסרב עקרונית לבקש רישיון משלטון עוין שאינו מסתיר את כוונתו להחריב את הכל.

בימים אלה מכינים החתמה על גילוי דעת, כמו אצל גדעון התנ"כי על עין חרוד. זה מציב בפני כל אדם מבחן אישי, היכן הוא עומד מול הרעה הגדולה המאיימת עלינו? והאם הוא בשל למאבק של ממש ולא לאבק של משאלות לב? הבה נקווה שאחוז המוכנים לקום נגד השלטון בימינו יהיה יותר גדול מאשר אצל גדעון, שם מתוך 32,000 נותרו רק אותם ה-300 שבידם ניתן הניצחון.

ולסיום תזכורת:

מיטב ראשי השמאל, מנהיגיו והוגיו קראו למרי אזרחי נגד ממשלת ישראל, אם תעז לבצע טרנספר לערבים. כלומר, לעשות לערבים את אשר עשתה הממשלה ליהודים ברצועה ובצפון השומרון. אפילו לגבי הרעיון להרחיק ערבים לעונה של בציר או קציר התבטאו יוסי שריד ויאיר צבן ששניהם היו בעבר שרים בממשלה, כך:


אני מעז לומר שאחת הסיבות לזוועה הזאת היא העובדה שמועצת יש"ע, הישנה וגם החדשה, לא היו ואינן מוכנות לעשות לטובת בני עמן את אשר השמאל נכון לעשות למען הערבים
"היום שבו תינתן פקודת הטרנספר שהיא פקודה בלתי חוקית בעליל, יהיה גם היום של סירוב פקודה".

ועמוס עוז כתב:

"מול גירושם והגלייתם של הערבים... "טרנספר", עלינו לקום ולומר בחריפות ובפשטות... אנחנו לא ניתן לכם... אפילו אם נצטרך לפלג את המדינה ואת הצבא. אפילו אם נצטרך להשתטח תחת גלגלי המשאיות, ואפילו אם נצטרך לפוצץ את הגשרים. הימין... צריך לדעת שיש מעשים שאם ינסה לעשותם, הוא יגרום להתפרקות המדינה".

אנשינו מעולם לא איימו לפוצץ גשרים ולפרק את המדינה. אולם צאו וראו שהשמאל באיומיו המבטאים רצון אמיתי להילחם למען הערבים, נחל ניצחון מלא והיום הרעיון של טרנספר לערבים מת ונקבר, ולא יכירנו מקומו בלקסיקון הפוליטי של ישראל. לעומת זאת, טרנספר ליהודים בוצע בפועל והוא היום מציאות פוליטית מקובלת.

אני מעז לומר שאחת הסיבות לזוועה הזאת היא העובדה שמועצת יש"ע, הישנה וגם החדשה, לא היו ואינן מוכנות לעשות לטובת בני עמן את אשר השמאל נכון לעשות למען הערבים.

היום אין צורך לנסוע עד למעיין חרוד כדי ללקק את המים. היום יש פקס, אינטרנט, טלפון ודואר כדי להיפקד.
 
אנאפוליס מאחורי כותלנו, ועם ישראל אייכה?