קול קורא במדבר

דווקא במקום שהשופטים צריכים להיות, הם אינם.

אורח באתר , י"ג בכסלו תשס"ח

לאחרונה שוב גועשת התקשורת בדבר הקונפליקט בין שר המשפטים לבין נשיאת בית המשפט העליון. לדאבוני, קמים שופטים לשעבר ולא מעט עורכי דין ופוליטיקאים כדי לשמור על "קדושתו" של בית המשפט העליון.


לאחרונה שוב גועשת התקשורת בדבר הקונפליקט בין שר המשפטים לבין נשיאת בית המשפט העליון. לדאבוני, קמים שופטים לשעבר ולא מעט עורכי דין ופוליטיקאים כדי לשמור על "קדושתו" של בית המשפט העליון
זו טעות חמורה. בית המשפט העליון הפסיד את כבודו בעיני האזרחים מאז אמירתו הלא ראויה של השופט אהרון ברק: "הכל שפיט".

ובכן, הכל לא שפיט. אמר כבר הפילוסוף ז'אן פול סארטר "האדם נידון להיות חופשי", וכן:  "האדם נידון לבחור". שני אלה אינם שפיטים. גם אִמְרַתּוֹ של ג'ון קנדי: "חרות מפחד" אינה ניתנת לשפיטה. זאב ז'בוטינסקי אמר שכל אזרח זכרי לחמשת "ממים"  מעון, מזון, מלבוש, מרפא, מלמד. גם זכותו של האזרח לחמישה דברים אלה אינם שפיטים, ועוד.

הגרוע ביותר ששופטי העליון אינם בקיאים בתורת הפרדת הרשויות. הם אינם מבינים שהם רק רשות אחת, שווה, מבין שלוש הרשויות. העליון התחיל לנהל לנו את המדינה והוא מקבל החלטות פוליטיות, פוסל חוקים, קובע לצבא איך להילחם ועוד החלטות מביישות. ממתי בג"ץ יכול להחליט על צורת לחימה באויב? מישהו משופטי בג"ץ שמע פעם כדור שורק ליד אוזנו? ואפילו אם כן, העם בחר מחוקקים וממשלה שתחליט עבורו כיצד להילחם באויבינו?

אל לבג"ץ להתערב בשיקולים ביטחוניים ומלחמתיים. שופטי בג"צ לא נבחרו לנהל את המדינה. חברי הכנסת והממשלה, דווקא כן נבחרו על ידי העם, ורק הם ינהיגו את העם.


דווקא במקום שהשופטים צריכים להיות, הם אינם. הפשע משתולל, העבריינות מרימה ראש, ושופטי ישראל הרחמנים אינם מטילים עונשים מרתיעים
דווקא במקום שהשופטים צריכים להיות, הם אינם. הפשע משתולל, העבריינות מרימה ראש, ושופטי ישראל הרחמנים אינם מטילים עונשים מרתיעים. כמה זקנים צריכים להיתקף ולהירצח עד שיבינו השופטים כי מי שהתקיף זקן חסר ישע יישלח ל-15 שנות מאסר? מתי יבינו השופטים כי מי שדוקר את חברו בסכין מסתכן במאסר של 15 שנים? רק עונשים כאלה ירתיעו את הפשע.

ובאשר לבג"ץ: עליהם אפשר להגיד "חכמים הזהרו בדבריכם". אל תתערבו בכל דבר, כי אין זה מסמכותכם. אתם מפסידים את אהדת העם.

אם מר פרידמן לא היה קיים, היה צריך להמציא אותו.