רוצחיו של עידו זולדן הי"ד על יד קדומים נמלטו ולא נלכדו, אבל לפי הערכות צה"ל מדובר בחוליה של פתח' שמוכרת לאנשי המודיעין שלנו, ובמוקדם או במאוחר הם ייתפסו. כך שמעתי ברדיו. באותו לילה סמוך לחצות חוסלה חוליית מחבלים שניסתה לחדור מצפון הרצועה למושב נתיב העשרה ולעשות שם מסע של הרג. החוליה הזאת הייתה שייכת ל'גדודי חללי אל אקצה', הזרוע הצבאית של פתח'. כך קראתי בעיתון. יחד עם זה קראתי באותה ידיעה שהתפרצות מעשי האיבה ערב אנאפוליס לא הפתיעה את מערכת הביטחון.





זה פועל כמו מנגנון מכאני מדויק, ותמיד אותו דבר: לפני כל מפגש מדיני בינלאומי יש דרישה פלסטינית מוקדמת ל"מחוות, הקלות ושחרור אסירים"

כבר באוגוסט כשרעיון הוועידה רק התחיל להתגלגל ואף אחד עוד לא שמע את השם אנאפוליס, הזהיר סגן ראש השב"כ בישיבת הממשלה שהנהגת החמאס בדמשק הנחתה את פעילי הארגון ביהודה ושומרון ליזום פיגועים כדי לסכל את המאמצים המדיניים של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

ורק הבן שאינו יודע לשאול זמזם לי בתוך הבטן ולא שאל: ממתי, אבא, חאלד משעל נותן הוראות לגדודי חללי אל אקצה, הרי הם מהפתח'. זה פועל כמו מנגנון מכאני מדויק, ותמיד אותו דבר: לפני כל מפגש מדיני בינלאומי יש דרישה פלסטינית מוקדמת ל"מחוות, הקלות ושחרור אסירים". תמיד ממשלת ישראל מתמקחת, תמיד ממשלת ישראל מתפשרת, ותמיד הפיגוע מתרחש. כרוניקה של רצח ידוע מראש, וידועים מראש גם ההסברים החלולים: אלה הקיצונים שרוצים לטרפד את אנאפוליס, אסור לנו לשחק לידיהם.

אדרבה, ישראל חייבת לחזק את המתונים ולהוכיח שהיא לא פועלת לפי התכתיבים של הטרור. נילחם בטרור כאילו אין משא ומתן, וננהל משא ומתן כאילו אין טרור.

זה לא החמאס

בהתחלה אלה היו אויבי השלום הקיצונים שרוצים לטרפד את הסכמי אוסלו, אחר כך אלה היו הקיצונים שרצו לסכל את מאמצי השלום של ערפאת ולהרוס את מפגש טאבה, פעם אחרת הם היו הקיצונים שרצו לשבש את פסגת קמפ - דייויד, את ועידת שארם ואת פסגת עקבה, ומי כבר זוכר מה עוד. תמיד הם רצו לשבש או לטרפד, ותמיד הוכחנו להם שאדרבה אנחנו נחזק את ערפאת, לא ניתן לאף אחד לטרפד את הוועידה, והטרור לא יכתיב לנו את סדר היום. ורק דבר אחד הקונספציה לא מסבירה: אם כל כך הרבה פעמים לימדנו אותם בנחישות שהטרור לא ישיג את מטרתו, למה הם לא למדו? אם אף פעם הם לא השיגו את מטרתם, למה הטרור שוב ושוב מתפרץ לפני כל מפגש?



אדרבה, ישראל חייבת לחזק את המתונים ולהוכיח שהיא לא פועלת לפי התכתיבים של הטרור. נילחם בטרור כאילו אין משא ומתן, וננהל משא ומתן כאילו אין טרור

ואיך זה שאף אחד מכל הפרשנים והכתבים ומתראייני הרדיו המומחים, לא שם לב שהעובדות שהוא עצמו הרגע הביא לא מתאימות לקונספציה? מומחים יקרים, זה לא החמאס. הכתב שלכם הרגע דיווח, שנייה לפני שהתחלתם לפרשן. בקדומים זו חולייה של הפתח', בנתיב העשרה זה גדודי חללי אל אקצה של הפתח'. רוצים עוד? תסתכלו בעיתונים. מאז שהתחילה להתגלגל הוועידה הזו יש כמעט כל יום סיכול של פיגוע או תפיסה של מעבדת נפץ או היתקלות מזוינת של כוחותינו עם מחבלים חמושים. ב-5 בספטמבר בשכם, אלה היו גדודי חללי אל אקצה. יומיים קודם זה היה מחבל חמוש בחגורת נפץ שהתכוון לחדור לאזור אילת דרך מצרים. הוא היה מהתנזים של פתח'. החגורה שנתפסה בתל אביב הייתה של חוליית תנזים, של הפתח'. ב-16 באוקטובר בשכם, קרב יריות בין צה"ל לבין חוליית מחבלים. נהרג באסם חמיס אבו סוריה, מפקד חשוב. של מי? של גדודי חללי אל אקצה, פתח'. ב-11 בחודש בג'נין, מוסטפה אבו סרור, מבוקש בכיר, מתכנן של פיגועים גדולים. של התנזים, פתח'.

הטוב, הרע ואבו מאזן

וזה רק לקט מקרי שעשיתי. אדרבה שיבדקו המומחים את כל הסטטיסטיקה. לדעתי הם ימצאו שרוב הפיגועים שנעשו או שסוכלו מאז שהתחיל להתגלגל רעיון אנאפוליס, לא היו של החמאס אלא של זרועות שונות של פתח'.שבוע שעבר, על כל פנים, היו שני פיגועים קשים. שניהם של הפתח', אפילו זה שיצא מעזה. מי נתן לכל החוליות האלה את ההוראה לעורר מחדש את הטרור? וזה לא נראה כמו יוזמה מקומית, מישהו מארגן את זה. מישהו בכיר נותן להם את הפקודה לעשות פיגועים. מי זה?



לא ה"קיצוניים" עושים את הטרור ולא אנשים שרוצים לטרפד את המו"מ. אבו מאזן, כמו קודמו ערפאת, משחק איתנו את משחק הערבי הטוב והערבי הרע

לא ה"קיצוניים" עושים את הטרור ולא אנשים שרוצים לטרפד את המו"מ. אבו מאזן, כמו קודמו ערפאת, משחק איתנו את משחק הערבי הטוב והערבי הרע. שניהם בשוטר אחד. אנאפוליס והטרור הם שני פרצופיה של אותה ישות. מעשי הטרור לא נעשים נגד אנאפוליס, אלא לצורך אנאפוליס כדי לסחוט מישראל עוד ויתורים בוועידה ועוד מחוות ערב הוועידה. אילו טרור הוועידות לא היה משיג את מטרתו, הוא היה נפסק מזמן. אבל פיגועי הוועידות תמיד משיגים את מטרתם, לכן הם תמיד חוזרים על עצמם. הם היו נמנעים לו הייתה ישראל אומרת את הדבר הכי פשוט והכי ישר: יש פיגועים, אין אנאפוליס. לא ננהל שום מו"מ מדיני כל עוד יש טרור.