שלשום אושר בכנסת התיקון לחוק רשות השידור, ובכך נסללה הדרך לעצירת הירידה המתמשכת והמבורכת של אגרת הרדיו והטלוויזיה.



הקיצוץ באגרה היה אחד מהצעדים המשולבים ברפורמה שהייתה אמורה להיעשות ברשות השידור, כשבמקביל רשות השידור התחייבה לקצץ בהוצאותיה, לפטר עובדים רבים ולהגיע להסכמי עבודה הגיוניים וסבירים

על פי הסכם שנחתם ב- 2004, בתקופת כהונתו של בנימין נתניהו כשר האוצר ובשיתוף השר הממונה על רשות השידור דאז וראש הממשלה היום, אהוד אולמרט, הופחת סכום האגרה לטלוויזיה בכל שנה. הסכום השנה עומד על 350 ש"ח.

הקיצוץ באגרה היה אחד מהצעדים המשולבים ברפורמה שהייתה אמורה להיעשות ברשות השידור, כשבמקביל רשות השידור התחייבה לקצץ בהוצאותיה, לפטר עובדים רבים ולהגיע להסכמי עבודה הגיוניים וסבירים.

משנת 1992 נכתבו לא פחות מ-8 דו"חות שעסקו בהבראת רשות השידור, זאת בנוסף להעסקת יועצים חיצוניים למיניהם. בכל הדו"חות יש מסקנה אחת שחוזרת על עצמה: הסכמי העבודה ברשות השידור מעוותים מהיסוד, ויש צורך לשנות את מבנה ההעסקה והשכר.

בדו"ח מבקר המדינה 57ב' ממאי 2007 התפרסמו ממצאים חמורים ביותר על התנהלות השכר ברשות השידור. לדברי הדו"ח, חלפו מעל לשנתיים מאז הגשת הצעת הרפורמה האחרונה לממשלה  ב-2004 לפיו התחייבה רשות השידור להגיע להסכמי עבודה חדשים, ולא נעשה דבר. על פי מבקר המדינה, ממדגם מקרי של 35 תלושי שכר בכל הדירוגים, נמצא כי השכר הממוצע היה 25,000 ש"ח, כששכר בדירוג הנדסאים וטכנאים נע בין 13,000 לכ- 36,000 ש"ח, שכר מנהלים בדרגים אלו היה כ- 41,000 ש"ח, שכר ממוצע של שתי מזכירות היה 12,000, ושל שני נהגים 23,000 ש"ח  (ע' 1048 בדו"ח).

למרות זאת, רשות השידור מבקשת להגדיל את סכום האגרה הנגבה מאזרחי המדינה.

כמי שמייצגים את משלמי האגרה, אנו סבורים כי התנהלותה הכספית של רשות השידור מוכיחה כי אין להמשיך להעניק לה אשראי ציבורי, ובוודאי שאינה מצדיקה העלאה של סכום האגרה. על רשות השידור לקיים את התחייבויותיה להבראה, לפני שהיא מכניסה עמוק יותר את ידה לתוך הכיס הציבורי.



בסיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל החלטנו כל חברי הכנסת להיאבק בחוק הזה שהוא גם לא-סוציאלי, גם מנציח את תחלואיה של רשות השידור, וגם מהדק עוד יותר את הקשר הלא-כשר בין התקשורת לבין השלטון

בנוסף, העלאת האגרה הוא נטל על השכבות החלשות. האגרה היא מס גולגולת שאינו מתחשב בהכנסות. בתקופה שבה התייקרו מחירים של לחם, ירקות, פירות, חשמל והדלק אין הצדקה להוסיף נטל על השכבות החלשות. יתרה מזאת,  אחוזי הצפייה בערוץ 1 נמוכים. על רשות השידור להוכיח כי היא משדרת עבור כל שכבות הציבור וקונה את אמונו, לפני שהיא דורשת מהציבור לשלם יותר על מוצר שהוא אינו רוצה לצרוך.

בשיחה עם חני לוז, מרכזת תדמי"ת – תיגבור הדמוקרטיה במדיה הישראלית מיסודו של הפורום המשפטי, היא הדגישה בפניי נקודה משמעותית נוספת להמשך קיומה ועצמאותה של רשות השידור. לפני חודשים אחדים חשף דה מרקר (16.9.07) כי מי שמוציאים לפועל כיום את הרפורמה ברשות השידור הם שורת אנשים המקורבים ביותר לאהוד ברק: מירב פרסי-צדוק, גלעד שר ויוסי קוצ'יק. הם היועצים של העיתונאים במו"מ על הרפורמה, כלומר מי שישרוד את הרפורמה יהיה חייב את עורו לברק. ולזה הם עוד קוראים "רפורמה" שתנתק את הפוליטיקה מרשות השידור ...



בסיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל החלטנו כל חברי הכנסת להיאבק בחוק הזה שהוא גם לא-סוציאלי, גם מנציח את תחלואיה של רשות השידור, וגם מהדק עוד יותר את הקשר הלא-כשר בין התקשורת לבין השלטון.