אדיר זיק ז"ל, 3 שנים לפטירתו

אמר המלך לאהובו המשנה למלך: אמר לי חוזה בכוכבים שראה באצטגנינות שהתבואה של השנה כל אוכליה יכנס בהם רוח שגעון. תן עצה ידידי, מה נאכל השנה?". ענה לו המשנה למלך: "יתן המלך צו להכין למען שנינו תבואה של אשתקד די צרכנו, ולא נטעם מתבואת השגעון". הגיב על כך המלך: מה הועלת חכם בתקנתך? מה בצע שאנחנו לבדנו נהיה צלולי הדעת וכל יתר הבריות משוגעים, הרי הכל יאמרו שאנחנו המשוגעים ולא הם...." (משל ידוע מרבי נחמן מברסלב זצ"ל).



הם "השפויים" בדרך לחזון אחרית הימים שלהם החריבו ישובים, הגלו יהודים, אמללו משפחות, מחקו בתי קברות, העלו עלינו את החמאס והחיזבאללה, הפכו את חיינו לגיהינום

היה איתנו "משוגע" אחד שלא חדל מלהשמיע תוכחת אמת ל"שפויים", אדיר זיק ז"ל.

בעיני "השפויים" היה אדיר "ימני קיצוני", קרי: "משוגע".

הם "השפויים" יעלו את המדינה על דרך המלך, יפתחו את כלכלת האזור ויהפכו אותו לגן עדן. הם "השפויים" בדרך לחזון אחרית הימים שלהם החריבו ישובים, הגלו יהודים, אמללו משפחות, מחקו בתי קברות, העלו עלינו את החמאס והחיזבאללה, הפכו את חיינו לגיהינום. עליהם אין כמובן "קושיות", כי הלא "שפויים" המה.

גם בעלי רגשי הנחיתות שב"מחנה הימין" חששו לצאת "בחרב ובחנית" נגד "השפיות" הזו, ותחת תירוצים של דאגה ל"ממלכתיות" כופפו כאגמון ראשם לציית ולבצע את פקודות הרשע של "השפויים".

רבים מתוכנו העדיפו לאכול מ"תבואת השיגעון", ובלבד לא להיראות כ"הזויים".

אדיר זיק אומנם איננו, אבל הוא בלתי נשכח.



עתה עוד יותר, לא מיותר להקשיב היטב לקולו המהדהד של "איש הימין הקיצוני", "המשוגע" שהיה בבחינת "חכם עדיף מנביא", אדיר זיק

אי אפשר לשכוח אותו לא רק בגלל שהיה ידיד, אוהב ואהוב לעם ישראל ול"ר' ישראל", אלא בעיקר בגלל שבעצם הוא היה זה שהשמיע את הקול השפוי האמיתי.

עתה עוד יותר, לא מיותר להקשיב היטב לקולו המהדהד של "איש הימין הקיצוני", "המשוגע" שהיה בבחינת "חכם עדיף מנביא", אדיר זיק. כי גם היום, עדיין יש שלא די התעשתו, לא די התפכחו ("אכלתי ואוכל עוד"), ודומה כי גם כאשר רחמנא לצלן נגלה מארצנו מחמת החמאס, ויעמדו רגלינו על אדמת אוגנדה (ואו-אז יתקיים כמובן החזון של "מזרח תיכון חדש"), עדיין בנחישות מזהירה ימשיכו ויתמידו בסגידתם "השפויה" ל"ממלכתיות".

ה"זיק" שלו היה ועדיין "אדיר".

המאמר התפרסם בעלון "ארץ ישראל שלנו".