את זה כתבתי לפני שבועיים. מישהו התייחס? עכשיו התשלום. זקפו גם זאת לוועדת וינוגראד.

לפני ארבע שנים פורסם בדו - ירחון "נתיב" מאמר שראה את הנולד: את גירוש גוש קטיף, את השתלטות הטרור על רצועת עזה, ואת הפריצה של ערביי עזה לסיני. המסקנה שהתבקשה מן הניתוח הייתה ביצור גבול עזה וגבול סיני לרמה של גדר המערכת שבגבול הצפון. ההיגיון הטבוע בדברים היה ברור, נהיר לכל מקבלי ההחלטות, וכמקובל ממקומותינו זכה להתעלמות מוחלטת, גם מן הממשל, וגם מן התקשורת. המשאבים הושקעו בבניית גדר מערכת ביהודה ושומרון. גדר שמעולם לא הושלמה, והיא חסרת היגיון צבאי. 





לפני שנתיים הושלם השלב הראשון של המהלך שבו ישראל מתנתקת מערביי ארץ ישראל ומעבירה אותם לאחריות של ערבים אחרים, במקרה זה מצרים

לפני שנתיים הושלם השלב הראשון של המהלך שבו ישראל מתנתקת מערביי ארץ ישראל ומעבירה אותם לאחריות של ערבים אחרים, במקרה זה מצרים. לפני מקבלי ההחלטות עמדה שוב הברירה להשקיע או לא להשקיע את המשאבים הנחוצים לביצור גבול סיני. כמקובל במקומותינו, המערכת החליטה לסמוך על סמוך ודבר לא נעשה.



לפני שנה חדר מחבל מתאבד בקלות אל תוך אילת, ורצח שלושה יהודים. האם אז התעוררו מקבלי ההחלטות לגודל המחדל העומד בפתח, בדיוק כמו שהבינו את מחדלי מלחמת לבנון?

לפני שמונה חדשים עמדתי בפני כנס מפלגת "התקווה" ושרטטי את העתיד שבו סהר הטרור יוצא מעזה, דרך סיני בעידוד מצריים, חוצה את הגבול הפרוץ, מתוגבר בגייס החמישי השולט בנגב, מתוגבר עוד בהר חברון המופקר, ומכה בשפלה בעוצמה חסרת תקדים. המסקנה המיידית: ביצור גבול סיני ומיד. כמו כל דבר שאומרים ציונים ששלום העם ושלום הארץ קרובים לליבם, גם קריאה זו צללה לתהום הנשייה של התקשורת.





מחדל הפקרת גבול סיני היא המחדל הגדול של ממשלת אולמרט, גדול אף יותר ממחדלי מלחמת לבנון. הוא הסיבה שאולמרט צריך ללכת

היום, כאשר העתיד כבר כאן, מתעוררת התקשורת אל המחדל הגדול מכולם. ארגון הטרור והרצח הגדול בעולם, חמאס של עזה, נגיש לחלוטין לישראל לא במטוס, לא בגילשון, אלא ברגל וברכב ולרשותו מאות אלפי משתפי פעולה שיעזרו לו לבצע את זממו.



מחדל הפקרת גבול סיני היא המחדל הגדול של ממשלת אולמרט, גדול אף יותר ממחדלי מלחמת לבנון. הוא הסיבה שאולמרט צריך ללכת. מזה שנתיים שאולמרט עסוק בהישרדות אישית, ומפקיר את הגבול הארוך, הפרוץ, הגובל עם מדינת אויב (שמתאמת מהלכים באופן גלוי בקהיר, עם סוכניה שברצועה). המחדל הזה יעלה לנו בקרוב במאות אם לא יותר הרוגים. הנגב שהיה מופקר לקסאם, להברחות, לסמים, לפשע, להשתלטות על אדמות הלאום, מופקר עכשיו למעבר החמאס, הישר אל לב הארץ.

מי שלא ידע לראות את הנולד לפני ארבע שנים, לא לפני שנתיים ולא לפני שנה, אין לו מושג מה לעשות היום. האם יש זמן לעצור את ההפקרות? אולי, אך לא בנוכחות הממשלה הזו ולא עם ראש הממשלה הזה.