בשנת 2005, לפני חורבן גוש קטיף וגירוש היהודים מבתיהם, הכריז מר אולמרט כדלקמן:



"ההתנתקות תביא יותר הגנה, יותר ביטחון, הרבה יותר שגשוג, והרבה שמחה לכל האנשים החיים במזרח התיכון. יחד ננוע קדימה בכיוון של בניית יחסים שונים, הבנה טובה יותר, ואמון גדול יותר. אנו בטוחים ש"ההתנתקות" תהיה הצלחה.





אף עיתונאי ואף פרשן בתקשורת לא ישאל את אולמרט על חזונו המדויק, כיוון שהם כולם עסקו אז ועוסקים היום בשטיפת מוח לעם ישראל, ממש באותו סגנון. וכידוע פרשן שמאלן, מעולם אינו טועה, ולעולם לא ייתן לעובדות לקלקל לו את התיאוריה השמאלנית

"נשב עימם, ונדבר עימם, ונעזור להם, ונשתף עימם פעולה, ונהפוך לשותפים, כך שהמזרח התיכון אכן יהפוך למה שהיה אמור להיות מלכתחילה, גן עדן לכל עלי אדמות".



כל מילה בסלע. כל משפט אמת שמתגשם ממש לעינינו, על זה כבר אמרו גאוני השמאל: "איזה חכם הרואה את הנולד". איזה חזון! איזה הבנה מדינית! איזה אופקים! ממש, נביא אמת בדורנו. ממש, אדם צופה את העתיד במדויק, וממש על זה נאמר במקורות: "סוף מעשה במחשבה תחילה".

עם חוש נבואי כזה, ודאי יכול אולמרט לשמש פרשן ראשי בערוצי הטלביזיה ובעיתונים "הארץ", "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", כיוון שלפרשנים שם יש חוש נבואי ממש כמו שלו.

אף עיתונאי ואף פרשן בתקשורת לא ישאל את אולמרט על חזונו המדויק, כיוון שהם כולם עסקו אז ועוסקים היום בשטיפת מוח לעם ישראל, ממש באותו סגנון. וכידוע פרשן שמאלן מעולם אינו טועה, ולעולם לא ייתן לעובדות לקלקל לו את התיאוריה השמאלנית.

ושוב גברו אולמרט ופרשני השמאל על ההיגיון.



אצלנו היו אומרים שזה היה מצחיק, אם לא היה העניין מדובר בנו...