מישהו שם, בלשכת ראש הממשלה, חושב שאם הוא יפיץ את הנכונות של אהוד אולמרט להיפרד מרמת הגולן, אז התקשורת תעטוף אותו כמו אתרוג נדיר ותבטיח לו, לאהוד אולמרט, קדנציה מלאה. אזרחי המדינה ימחלו לו על מעשיו הנואלים בעת המלחמה האחרונה בלבנון, ישכחו לו את החקירות הבלתי נגמרות שמנהלת המשטרה, ויעשו לו את מה שעשו לאריאל שרון. חסינות מלאה תמורה נסיגה מלאה.



זה לא יקרה שוב, צריך לקוות. לא התקפלות נוספת ולא גירושן של אלפי משפחות מבתיהן. לא תמורת השלום שמציעה סוריה, ולא תמורת שום דבר אחר

זה לא יקרה שוב, צריך לקוות. לא התקפלות נוספת ולא גירושן של אלפי משפחות מבתיהן. לא תמורת השלום שמציעה סוריה, ולא תמורת שום דבר אחר. גם אם איראן, החיזבאללה, החמאס ואל קאעידה יבטיחו שלאחר הנסיגה הזאת אנשיהם יניחו תפילין בכל בוקר, צריך להאמין שזה לא יקום ולא יהיה, כלומר: צריך לקוות שזה לא יקרה.

ניסיון העבר פשוט מלמד שאין דבר כזה. מעולם לא זכתה מדינה כלשהי ב"שלום" תמורת ויתור על שטחים. "שטחים תמורת שלום", סיסמת הדגל של "שלום-עכשיו", יש רק באגדות. זה לא קרה בדרום לבנון לאחר שאהוד ברק ברח משם, וזה לא קרה ברצועת עזה לאחר מהלך "ההתנתקות" של אריאל שרון. זה גם לא קרה לאחר הנסיגה מכל חצי האי סיני והרס ימית והיישובים בפתחת רפיח. המצרים אומנם לא יורים לעברנו לפי שעה, אבל הכל זמני ושביר ובוודאי זה עוד יתפוצץ לנו יום אחד בפנים.

הצבא המצרי הענק מתאמן רק כדי לפתוח במלחמה נגד האויב היחיד שיש למצרים, וזה יכול לקרות הרבה יותר מהר ממה שרבים חושבים. די במהפך שלטוני בקהיר, כמו שקרה לשאח הפרסי, והכל יתהפך עלינו לרעה. מבת-ברית, כביכול, תהפוך מצרים, כמו איראן, לאויב מר הסוגר עלינו מדרום וחובר לגדודי הטרור החמאסי .

אין ספק שגם אהוד אולמרט יודע שנסיגה מרמת הגולן לא טובה לישראל. ישיבה של חיילים סוריים על גדות הכינרת תעודד גם את הערבים בגליל לתבוע אוטונומיה, ומי שחושב שבכך ייתמו הדרישות של הערבים בנגב, במשולש, ברמלה, בלוד, בעכו ובבאר שבע טועה בגדול. כל נסיגה באשר היא: בשומרון, ביהודה או ברמת הגולן רק תוסיף להרגשתם שהיהודים לא באמת מאמינים בזכותם על הארץ הזאת, ותגביר את תאבונם. הידיעה שכל ויתור טריטוריאלי נוסף מחליש את ישראל, ועושה אותה פגיעה יותר, בוודאי גם תעשה אותם תובעניים יותר.



הכל מגויס לטובת ביטול ה"טעות" שעשה דוד בן גוריון לפני 60 שנים. לא יועילו החגיגות שמתכננים לרגל יום העצמאות ה - 60 . אם לא נגלה נחישות וכושר עמידה, אנחנו צפויים לקריסה שעלולה להיות מרה, כואבת ומהירה

עד שיבוא היום שבו לא נוכל עוד לסרב לשום דרישה: לא להחזרתם של מיליוני "פליטים" למקומות שמהם הם ברחו ב - 1948,  לא לוויתור על שטחים שנכבשו באותה מלחמה, ולא  לשינוי הגדרתה של ישראל ממדינה יהודית המשמשת בית לאומי לעם היהודי למדינה רב-לאומית שבה הרוב הערבי יכתיב למיעוט היהודי כללים של חיים בגטו.

הדברים כבר נאמרו לא פעם, גם לפני שנחתמו הסכמי אוסלו עם רוצחים שלא חדלו לטבוח בנו מאז, אבל במחנה השמאל לא מרפים. הכל מגויס לטובת ביטול ה"טעות" שעשה דוד בן גוריון לפני 60 שנים. לא יועילו החגיגות שמתכננים לרגל יום העצמאות ה - 60 . אם לא נגלה נחישות וכושר עמידה, אנחנו צפויים לקריסה שעלולה להיות מרה, כואבת ומהירה. אבחת חרב אחת עלולה לשים קץ לחלום בן אלפיים שרק עתה מתחיל להתגשם.

מי שלא מבין את זאת או חושב שאפשר לקנות עוד קצת שלטון תמורת עוד קצת שטח, מהמר בגורל כולנו.