המחבלים מתוצרת מקומית- ערבים ישראלים, אינם פועלים בחלל ריק. וכל פיגוע או התארגנות מחתרתית נשענת על מצע אידיאולוגי מיליטנטי. במסמך החזון שפרסמו לפני חודשים אחרים 'ועדת המעקב של ערביי ישראל' וארגון 'עאדאללה' הכריזו ערביי ישראל מהן דרישותיהם מהחברה הישראלית.



במסמך זה קובעים הכותבים ש"ישראל היא תולדה של פעולה קולוניאליסטית שיזמו האליטות היהודיות-ציוניות באירופה ובמערב

המסמך והדרישות שלצידו כוללים תביעה לחזור לכפרים הערביים שננטשו ב – 48', כינון אוטונומיה ערבית ושינוי הדגל והמנון המדינה, כדי שיינתן ביטוי 'ראוי' לנוכחותם של הערבים ולשייכותם ההיסטורית לארץ, וזו רק מנת הפתיחה.

במסמך זה קובעים הכותבים ש"ישראל היא תולדה של פעולה קולוניאליסטית שיזמו האליטות היהודיות-ציוניות באירופה ובמערב" וכי היהודים הם רק "רוב מהגר" בארץ לא להם. בגוף המסמך מופיעות תביעות נחרצות מהממשלה ומהחברה היהודית:

1. ישראל תפסיק להיות מוגדרת כ'מדינה יהודית' ותיהפך להיות 'מדינה רב– תרבותית'.



2. תיכתב חוקה פלסטינית, והכנסת וביהמ"ש העליון יהיו רשאים  לפסול חוקים המנוגדים לחוקה הפלסטינית.



3. כל פליטי 48' יוכלו לחזור לארץ ולקבל אזרחות מלאה.



4. המדינה תיסוג מכל 'השטחים' עד לגבולות 67' ותוקם מדינה מטוהרת מיהודים.



5. יבוטל לאלתר חוק השבות.

אני חייב להודות ששמחתי מאוד שמסמך זה יצא לאור.

סוף סוף מסירים את המסכות, ומתחיל תהליך של ברור אמיתי. בעבר אמרנו לא אחת שערביי ישראל אינם רוצים לחיות בדו-קיום במדינה אלא לפורר את המדינה מבפנים. אך השמאל הזדעק: 'פשיסטים', 'מחרחרי מלחמה', 'פחדני שלום' ועוד. ערביי ישראל בסיוע ארגוני השמאל הישראלי והאירופי, עטפו אותנו באמירות של 'צדק' ו'שיויון', נאבקו בנו בבג"צים ומעל בימת הכנסת. כל זאת כביכול, כדי להשיג מעמד אזרחי מלא המקביל לאזרחים היהודים.



אבל עכשיו ברור, במסמך כוונות מוצהר, כי המנהיגות הערבית אינה מחפשת שוויון אלא שלטון

אבל עכשיו ברור, במסמך כוונות מוצהר, כי המנהיגות הערבית אינה מחפשת שוויון אלא שלטון. הם אינם רוצים לחיות לצד הרוב היהודי, אלא למוסס את הרוב היהודי ב'מדינת כל אזרחיה'. בכל מסמך החזון שלהם, לא מוזכרת מילה על הזכויות ההיסטוריות של העם היהודי, על המעמד הדתי למקומות הקדושים ליהדות – כלום!

הם נלחמים בנו באמצעות 'מוסאווא' וארגון 'עאדאללה', הממומנים ע"י מדינת ישראל או ע"י יהודיים ליברלים בארה"ב שחושבים שכך מקרבים את 'השלום'.

השמאל הציוני, לאור הפיגועים וההתארגנויות המחתרתיות של ערבים בעלי תעודת זהות כחולה, מתחיל להתפכח מאשליות הגישור, ההידברות ודו-הקיום עם ערביי ישראל. אזרחי ישראל מבינים עכשיו טוב יותר עם מי יש לנו עסק, המסמך שפרסמו הפלשתינים תושבי ישראל, עושה זאת באופן משכנע.

מדינת ישראל צריכה עתה לשאוף להפליה מתקנת.

אפליה מתקנת ליהודים ברכישת קרקעות.

אפליה מתקנת ליהודים במשרות בסקטור הציבורי.

אפליה מתקנת ליהודים בהקצבות בביטוח הלאומי.

הרוב היהודי במדינה מעוניין לקיים מערכת יחסים אזרחית תקינה עם ערביי ישראל. אך במקביל אנו אומרים שמדינת ישראל תישאר תמיד 'מדינה יהודית' ולא 'מדינת כל אזרחיה'.

המנהיגות הערבית מובילה את ערביי ישראל להתנגשות חזיתית עם המדינה היהודית. אין לנו כוונה ללכת בעיניים פקוחות לאובדן זהות קולקטיבי. אין לנו כוונה ללכת שולל אחר אמרות כביכול דמוקרטיות וליברליות של 'קץ מדינת הלאום', 'עולם ללא גבולות' ו'מדינה נורמלית'.

במתח שבין 'מדינה יהודית' ו'מדינה דמוקרטית', הרוב היהודי-ציוני עומד איתן בצד של 'מדינה יהודית'. אנו נמשיך לבנות, לשתול ולגדל את ילדינו בארץ הזו. אין לנו ארץ אחרת.