בי"ד בסיון (17.6.08) ביקרתי את דני חלמיש ב"כלא מעשיהו" בלוויית אשתו לימור ושני ילדיו הפעוטים. הכניסה לכלא הייתה כרוכה בהמתנה ארוכה ומתישה בחום הכבד. במהלך ההמתנה עקף אותנו בתור בקלילות אחד מעורכי הדין הבכירים בישראל, ונכנס תוך דקה. לשאלתי מדוע האיש נכנס בלי תור השיבו הסוהרים: "עורכי דין וח"כים אינם צריכים להמתין בתור עם פשוטי העם...".



במהלך ההמתנה עקף אותנו בתור בקלילות אחד מעורכי הדין הבכירים בישראל, ונכנס תוך דקה. לשאלתי מדוע האיש נכנס בלי תור השיבו הסוהרים: "עורכי דין וח"כים אינם צריכים להמתין בתור עם פשוטי העם..."

כאשר נכנסנו סוף- סוף פנימה ופגשנו את דני, גילינו להפתעתנו את עורך הדין המפורסם יושב עם העבריין עמרי שרון ומשוחח עמו בניחותא ללא הגבלת זמן. דני חלמיש סיפר לי כי כמעט מידי יום מגיעים לכלא עורכי דין מהשמנא והסלתא של מעמד הפרקליטים בישראל, וחברי כנסת של "קדימה" נפגשים ומסתודדים עם שרון "האומלל", "מנכ"ל המדינה" לשעבר. שאלתי את דני: "וכמה ח"כים מסיעות הימין הגיעו לבקר אותך ואת אחיך איציק היושבים בכלא על לא עוול בכפכם, וסיפורכם ידוע ומפורסם היטב?". התשובה הייתה מדהימה: "רק אחד,  ח"כ אריה אלדד".

מסתבר כי כל הח"כים מהאיחוד הלאומי והמפד"ל המצהירים בריש גלי ומתהדרים בהיותם פטרוני מתנחלי יו"ש וכל הח"כים הזועקים חמס על כל פגיעה מזערית בזכויות האדם מסיעות הליכוד ו"קדימה", מעדיפים בשעת מבחן להישאר בחדרי המשרד הממוזגים שלהם, ולא מטריחים את עצמם אפילו לביקור של חצי שעה בכלא מעשיהו כדי לעודד את רוחם של "אסירי ציון בציון". אך לא נלין עליהם, הרי הם ודאי אנשים עסוקים מאוד והם יהיו עסוקים יותר בעת פגרת הכנסת שתחל ב- 3 באוגוסט ותמשך 84 יום...

ולמה נלין רק על הח"כים. יש קבוצה של עורכי דין המאוגדים בגוף הקרוי "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל". משום מה לא שמענו את קולם בנושא האחים חלמיש, וגם הם מדירים רגליהם מכלא מעשיהו חוץ מאחד: עו"ד דב אבן אור מכפר סבא שפועל ללא ליאות להשיג חנינה לאחים.

ומדוע אני מפרסם את העובדות הלא- נעימות? בעת הביקור שוחחתי עם קצין בכיר של שירות בתי הסוהר שהיה חניך שלי באחד הקורסים בצה"ל, ושאלתי אותו מדוע מתעמרים באחים חלמיש? מדוע הם נאלצים להיאבק על תנאים בסיסיים כמו ארוחות כשרות למהדרין, ומדוע לא מאפשרים להם לצאת לחופשה ראשונה למרות שמועד החופשה הגיע מזמן? תשובתו הייתה: "אתה ודאי זוכר שהאסיר עמרי שרון יצא לחופשות ללא כל בעיות, ביום בו מתיר זאת החוק? ובכן זה משום שכל הפיקוד של השב"ס ראה את מצעד הח"כים ועורכי הדין שהתייצבו אצלו לביקורים ולא העז להתחכם כפי שעושים עם אסירים אחרים. אם היו מופיעים כאן הח"כים: אפי איתם, אורי אריאל, זבולון אורלב, צבי הנדל, בני אלון ובעיקר רובי ריבלין, גלעד ארדן ומיקי איתן וכמובן כמה מעורכי הדין הבכירים "הסרוגים" כל הסיפור היה שונה. אך הם עסוקים כנראה בעניינים אחרים, ופדיון שבויים מעניין רק את הסבתא שלהם. נראה אותך יצחקי עושה משהו בנידון"!!



מאז חלפו חמישה שבועות נוספים, ואסירי ציון בציון לא זכו לחופשה המגיעה להם על פי החוק. בדקתי את הסיבה להתעללות. מפקד כלא "מעשיהו" מסר כי מבחינתו הם אסירים למופת, ואין כל מניעה שיצאו לחופשה מיד

מאז חלפו חמישה שבועות נוספים, ואסירי ציון בציון לא זכו לחופשה המגיעה להם על פי החוק. בדקתי את הסיבה להתעללות. מפקד כלא "מעשיהו" מסר כי מבחינתו הם אסירים למופת, ואין כל מניעה שיצאו לחופשה מיד. ממקורות המקורבים לשב"כ נמסר כי ידם אינה במעל.

בתאריך 10.7.08 שלחתי פקס דחוף לנציב שב"ס, רב- גונדר בני קניאק, וביקשתי הסבר לפגיעה בזכויותיהם של האסירים דני ואיציק חלמיש. נציב השב"ס נאלם דום ולא טרח לענות, למרות שחלפו שבועיים. ביום ה', 24.7.08, שוחחתי בטלפון עם הרל"ש של רב- גונדר קניאק שהסביר לי שאכן הגיע מועד חופשת החלמישים והזכות לאפשר חופשות היא סמכות של נציב שב"ס, וכי עניינם של האחים חלמיש נמצא אצלו בדיון. ההחלטה תיפול בימים הקרובים.

אני פונה לקוראי ומאזיני ערוץ 7. אנא, שנסו מותניכם וטלפנו ללשכת נציב שב"ס (טל. 08-9776800) או שילחו אליו פקסים (08-9193800). ואם יש לכם קשר לח"כים הנכבדים "שלנו", "גדולים חקקי - לב היושבים בין המשפתיים לשמוע שריקות עדרים", והפנו אליהם את השאלה: מה הם עושים בנידון?!