שבוע שעבר נערך כנס של עיתונאים שדנו בבעיה הגדולה ביותר שעומדת היום לפתחה של התקשורת והיא היחס, הסיקור והדיווח כלפי בעלי ההון והשלטון. העיתונאים שבדרך כלל אנחנו רגילים לראות ולשמוע אותם מדברים בביטחון רב על פוליטיקאים ועל סוגיות חברתיות ומדיניות, ובעצם על כל דבר שבעולם, הודו בפה מלא שאין להם את הכוח הדרוש כדי להילחם או אפילו להביע דעה ביקורתית נגד בעלי ההון השולטים בגופי התקשורת.



זה לא סוד שהתקשורת בישראל חכמה על חלשים. הציבורים והמגזרים החלשים ביותר מבחינת כוח השפעתם בתקשורת אלו המתנחלים, החרדים וגם הציבור הימני בישראל

ח"כ שלי יחימוביץ' הסבירה כיצד התקשורת הצליחה להביס את כל המערכות "הכבדות" במדינת ישראל. מהמדינה קרי: הכנסת, הממשלה והפוליטיקאים, דרך הצבא וחייליו, ועד לדחיפה של מהלכים אידיאולוגיים כמו הסכמי אוסלו, היציאה מלבנון ו"ההתנתקות". אלא שבמאבק נגד המיליארדרים הם הוכו בנוקאאוט חסר תקדים. התקשורת לא מנסה להיאבק בבעלי הון והשלטון, כיוון שהיא בחרה להפסיד ולא להתייצב למלחמה. למשל, העיתונאי מיקי רוזנטל אוים בתביעת דיבה על מיליוני שקלים, וכך גם עיתונאים אחרים שהעזו להוציא כמה אייטמים שלילים כלפי אוליגרכיים ישראלים. התקשורת מעדיפה לשבת בשקט ולהמשיך לשדר תוכניות מסממות לציבור, כמו: תוכניות הריאלטי וחדשות בידוריות להמון, העיקר לא לאיים על בעלי ההון ובכך לאבד את ההזנה המתמדת של המפרסמים וההשקעה של בעלי ההון.

זה לא סוד שהתקשורת בישראל חכמה על חלשים. הציבורים והמגזרים החלשים ביותר מבחינת כוח השפעתם בתקשורת אלו המתנחלים, החרדים וגם הציבור הימני בישראל. מגזרים אלו זוכים תמיד למה גדושה של רעל מזוקק הנשפך עליהם היישר ממסכי הטלוויזיה ודפי העיתון. הסיבה מאוד פשוטה,:רוב העורכים, מנהלי התוכן והאנשים שעומדים במוקדי הכוח בתקשורת הישראלית הם אנשי שמאל מובהקים. לא תושבי חברון, שדרות, קריית שמונה וקדומים מנהלים את מהדורות החדשות, אלא תושבי תל אביב, הוד השרון והרצלייה. וגם כאשר באים כתבים משדרות או עפרה הם צריכים לישר קו עם הממסד ועם התפיסה השלטת. כך יוצא שהתקשורת עסוקה השכם והערב בללכלך על מגזרים שמאוד קל לפגוע בהם. כך התקשורת נהנית מכל העולמות. התקשורת מציגה את עצמה כלוחמת בשחיתויות שלא מפחדת להתעמת ולהעלות סוגיות רגישות, בעוד שהמצב הוא הפוך לחלוטין: התקשורת שולחת את חיציה במתנחלים ובחרדים כיוון שהיא חייבת לשדר שהיא נאבקת ונרתמת למען מטרות חשובות, אבל למעשה בהתעיה מכוונת, שקרים ומניפולציות.



צריך לדעת שהתקשורת חלשה, ובגלל זה היא מעדיפה להיטפל לקבוצות חלשות ומוחלשות. עיתונאים עצלנים מעדיפים לקבל חומרים מארגוני שמאל הפועלים ביהודה ושומרון, ולא לעשות את העבודה בעצמם

המציאות היא הפוכה לגמרי, התקשורת פחדנית ועלובה. אין באמת תחקירים רציניים, אין עבודה עיתונאית רצינית. המתנחלים והחרדים משמשים כלי ניגוח בהצגה השקרית של התקשורת, בעוד שבפועל התקשורת מפחדת פחד מוות מלגעת בנושאים הקשורים לה עצמה, כגון: מי הם האנשים השולטים בתקשורת? מה היחס שלהם לפוליטיקאים? האם זה הגיוני שיהיה גוף אחד בעל עוצמה ענקית השולט על כמה גופי תקשורת, כמו: הבעלים של עיתון "ידיעות אחרונות"? בנושאים האלה התקשורת לא עוסקת, היא מעדיפה במקום זה לשגר כתבה שתציג את המתנחלים כבריונים של השכונה, כביכול להראות שנעשית עבודה עיתונאית רצינית.

צריך לדעת שהתקשורת חלשה, ובגלל זה היא מעדיפה להיטפל לקבוצות חלשות ומוחלשות. עיתונאים עצלנים מעדיפים לקבל חומרים מארגוני שמאל הפועלים ביהודה ושומרון, ולא לעשות את העבודה בעצמם. מה אכפת להם מה האינטרס של הגוף שעומד מאחורי הווידיאו. כל עוד הם משדרים לציבור שהם עושים עבודה עיתונאית, הם יכולים להמשיך לקבל משכורת מבעלי ההון והשלטון ולהמשיך בהצגה כאילו יש כלבי שמירה בדמוקרטיה השבורה והמרוסקת שלנו.