טוענים שגיאדמאק הוא גנגסטר, ונראה לי שדווקא בגלל זה אני אולי אצביע עבורו בבחירות לרשות עיריית ירושלים. במדינה בה שולטים גנגסטרים, אולי דווקא הגנגסטר יצליח לעשות משהו טוב.



ההתעלמות המוחלטת ממנו, כאילו הריצה שלו היא סוג של בדיחה גרועה, מצביעה על כך שהוא מאיים על שלטון האליטות ודווקא משום כך יש לי הרגשה טובה לגביו. אולי דווקא הגנגסטר יצליח לכופף את ידי הגנגסטרים האחרים

ההתעלמות המוחלטת ממנו, כאילו הריצה שלו היא סוג של בדיחה גרועה, מצביעה על כך שהוא מאיים על שלטון האליטות ודווקא משום כך יש לי הרגשה טובה לגביו. אולי דווקא הגנגסטר יצליח לכופף את ידי הגנגסטרים האחרים.

אני לא סומכת לא על ברקת ולא על פרוש שלא יחלקו את ירושלים או שיביאו להתקוממות המונים במקרה של רצון כזה.

ברקת הוא כנראה עוד חפרפרת של השלטון שמפריחה הצהרות ריקות מתוכן. נכון שאמר שהוא נגד חלוקת ירושלים, אז מה? אני לא מאמינה לו. גם שרון אמר "ויתור, ולו חלקי בשטחים, הינו מתכון בטוח להתאבדות לאומית". ברגע שהחברים של ברקת מ"קדימה" ילחצו, וסרטוני הווידיאו המופצים ברשת מראים שיש לו הרבה כאלה (ליבני, אולמרט, ופרס), כנראה שברקת יישר איתם קו, בדיוק כמו שעשו רבים לפניו שהפריחו הצהרות ריקות מתוכן.

הוכח שאין להם בעיה להפריח הצהרות ריקות כדי לטשטש, לבלבל, ולגנוב את הקולות הטיפשים או התמימים של הכתומים. כך למשל הקימו את מפלגת הדמה של הגמלאים, כשבעצם הייתה זו עוד מפלגת בת של שלטון האליטות.

גם על פרוש אני לא סומכת. זכורה לי היטב עדותה העצובה של מיכל שומרון מנווה דקלים שהייתה במטה המאבק של גוש קטיף, וסיפרה לי איך ביום שישי אחד כשהחורף כבר התחיל, יצאה משלחת מהגוש אל כל הרבנים והאדמו"רים החרדיים בתחינה שיעזרו לעצור את פשע הגירוש, אולם כולם השיבו את פניהם ריקם.

יהיו מי שיסבירו לנו ש"אין קשר" וראש עיר תפקידו "רק לפנות את הזבל", אבל שליטי האליטות והפסיכולוגיים שלהם יודעים ומבינים היטב שיש ועוד איך קשר. לכל איש בעמדה ציבורית יש השפעה על העם. שלטון האליטות מבין זאת היטב, ולכן הם פועלים בכל מקום: בקרב רבנים, מועצת יש"ע וגם בקרב ראשי ערים, והם עושים מאמצים כבירים לרכוש שליטה על האנשים בעמדות מפתח.



במדינת השלטון הטוטליטארי בה בכל מקרה אין לפוליטיקאי שום יכולת השפעה, מלבד טשטוש ההמון והמחשבה של הפרט שהוא משפיע, וכך מסורסת התקוממותו נגד מעשי פשע. גם לראש עיר יש השפעה גדולה, השפעה על התודעה

במדינת השלטון הטוטליטארי בה בכל מקרה אין לפוליטיקאי שום יכולת השפעה, מלבד טשטוש ההמון והמחשבה של הפרט שהוא משפיע, וכך מסורסת התקוממותו נגד מעשי פשע. גם לראש עיר יש השפעה גדולה, השפעה על התודעה.

כך למשל השפיע חננאל דיין ש"רק" לא לחץ את היד לרמטכ"ל. דיין ייצר בכך תודעה שהרמטכ"ל הוא פושע שביצע פשע, ובכך הגדיר את הגירוש כמעשה פשע ועזר לייצב זאת בתודעה. לכן מעשה, לכאורה, קטן כל-כך עורר רעש גדול כל כך.

השפעה דומה יש גם לראש עיר. מברקת כנראה לא תבוא כל ישועה. ובעצם, לא ברור מי ישאיר את ירושלים שלימה. אולי מיעוט אזרחי קטן אמיץ ומפוקח. ובכל מקרה, מאחר שאנחנו חיים בשלטון טוטאליטארי המחופש לדמוקרטיה, להצבעה אין שום משמעות מלבד ההשפעה המחאתית.

אולי הגנגסטר יפתיע ויעזור לממן את שלימות העיר, ואולי הוא הגנגסטר הלא נכון. אבל בכל אופן, מול גנגסטרים כנראה יועיל רק עוד גנגסטר, במיוחד אם הוא שנוא נפשם. ילחמו הגנגסטרים של האיחוד האירופאי עם אלה הרוסים ואולי אז תהיה הזדמנות, ומשהו מוסרי מבני המחנה הכתום ייקחו את השלטון.