בכל שנה בסתיו...

זה הזמן לדבר על "הסיפור של כל יהודי" בכל המישורים.

עדי מינץ , י"ד בחשון תשס"ט

בלי הורדת ידיים. עדי מינץ
בלי הורדת ידיים. עדי מינץ
פלאש 90

הסתיו הוא תמיד עונה קשה למתנחלים וליחסי הציבור שלהם. בכל שנה בסתיו יש התקבצות אירועים המסתיימת בהסתה לעיתים פרועה. "תקופת רצח רבין"  מתחילה מיד אחרי סוכות, ובדרך כלל נמשכת בין התאריך העברי של הרצח לתאריך הלועזי או להיפך. בתקופה זו חלה גם עונת מסיק הזיתים שבה כל המתנחלים "כידוע" עוקרים זיתים.  השנה נוסף לתמהיל הדביק והמגעיל הזה מימד נוסף והוא מערכת הבחירות הקריבה ובאה.


כמובן שעונת המסיק מספקת לתקשורת אינספור אייטמים של סיפורי התנכלות לפלסטינים. הללו מחכים כל השנה למסוק את זיתיהם, והשודדים מההתנחלויות. כן, שוב המתנחלים שהחוק כמובן לא מעניין אותם, והם פועלים נגד "המוסר היהודי"
כשכינה אחד מחברי הכנסת את התנהגות השמאל בתקופה זו כ"פסטיבל רבין" גרר הביטוי, כמובן שצף קצף של תגובות מתחסדות. בכל שנה עולים נציגי הימין לשידור בסתיו ומסבירים, יותר נכון מתנצלים, ותוכן דבריהם תמיד זהה: אנחנו מגנים בכל תוקף את הרצח ואת הרוצח, אבל אתם דורשים מאיתנו לקבל בעסקת חבילה גם את "מורשת רבין" וזאת איננו מוכנים. המוכשרים יותר, בין אוחזי המיקרופונים, מנצלים את הבמה ומסבירים שמורשת רבין נכשלה, אוסלו קרס, וה"התנתקות" הובילה לטרור וכו' וכו'... אבל מי מקשיב... השנה התחילה עונת הציד בשידור (סליחה, אי שידור) הראיון עם יגאל עמיר, והמשיכה בעצרות הגדולות שבהם כולם נשבעו לא עוד, ויתכוונו לא עוד התנחלויות!!! הגדיל להסית ברק בדברו על "הגידולים הסרטניים".
 
כמובן שעונת המסיק מספקת לתקשורת אינספור אייטמים של סיפורי התנכלות לפלסטינים. הללו מחכים כל השנה למסוק את זיתיהם, והשודדים מההתנחלויות. כן, שוב המתנחלים שהחוק כמובן לא מעניין אותם, והם פועלים נגד "המוסר היהודי".

אנחנו מוצאים ליד כל זית בשומרון אנשי שמאל ואנרכיסטים שכל מטרתם היא יצירת פרובוקציות והכפשת המתנחלים. השנה, לדוגמא, באמת כמעט ולא היו התנכלויות למסיקים, אבל פרובוקציות שמאלניות היו לרוב. למשל, הכתב יהודה נוריאל נשלח על ידי "מוסף השבת" של עיתון "ידיעות אחרונות" להשתתף במסיק ליד שילה. לצערו, הרב של נוריאל הוא לא נתקל בפגיעות כלשהם בפלסטינים, אבל הוא תיעד ערבים "רועדים מפחד" ומוסקים מהר פן יבואו המתנחלים, וכשלא הגיעו עלה נוריאל עצמו להתגרות בתושבי היישוב "עדי עד" הסמוך ו"הצליח" למצוא מתנחל כועס עם כלב.

מערכת העיתון כמובן שמה את הכתבה הזו במרכז המוסף היוקרתי, ואת תמונת המסיק בעמוד השער הפותח. כך הצליח העיתון הנפוץ במדינה להפוך את המסיק השקט למקור הכפשה נוסף של המתנחלים. אני מתקשה לזכור את הכותרות שהנפיק אותו עיתון מהעקירה החוזרת ונשנית של כרמי הגפנים היהודיים במערב בנימין ובמקומות נוספים, אבל לבקש צדק מהעיתון הגזמתם...


האתגר העומד לפתחינו הוא להסיט את הדיון מהמקום אליו רוצה השמאל להוביל את השיח הציבורי, הסתה מאורגנת כנגד המתנחלים והצגתם כ"אויב" וכ"סכנה" למדינה ולדמוקרטיה
בסתיו השנה, כאמור, אנחנו גם בעונת בחירות. פתיחתה של עונה זו שהפכה להיות סוג של "עונת ציד" (סזון הוא תרגום של עונת הציד) ובציד הזה משתמשים ראש הממשלה ושר הביטחון לפגוע שוב ושוב במתנחלים. אני לא מאמין בקונספירציות, אבל  אי אפשר להסביר את אירועי הימים האחרונים בלי לחשוד שמדובר בפרובוקציות יזומות שמטרתן פוליטית.

איך אפשר להסביר את ההתנפלות הפתאומית על חוות פדרמן באישון לילה, והחרבת הבתים שם על תכולתם בלי לדעת מראש שמעשה כזה יגרור אחריו התבטאויות אוויליות ומטומטמות נגד חיילי צה"ל, וכמובן עוד באותו ערב עולים לשידור ראש הממשלה ושר הביטחון וכמובן "רואים בחומרה רבה את התנהגות המתנחלים". ובסופו של יום כל המתנחלים בסירה אחת פורעי חוק, פוגעים ומכים את חיילי צה"ל, לא מכירים במרות המדינה וכו'.
 
קשה להשתחרר מהתחושה שזו פרובוקציה מתוכננת ומתוזמרת חלק מה"פס-קול" הקבוע שצריך ללוות את הפסטיבל שמתקיים כל שנה בסתיו... הגיע הזמן שגם אלו בין המתנחלים שמשחקים לידיהם יבינו כי הם "משחקים" בדיוק את התפקיד שנקבע להם ב"הצגה", נותנים תחמושת חינם למבקשי רעתנו, ופוגעים קודם כל בהתיישבות.

אנחנו צריכים למצוא דרכי פעולה אחרים בסתיו ובחורף הבחירות הקרוב.

האתגר העומד לפתחינו הוא להסיט את הדיון מהמקום אליו רוצה השמאל להוביל את השיח הציבורי, הסתה מאורגנת כנגד המתנחלים והצגתם כ"אויב" וכ"סכנה" למדינה ולדמוקרטיה. המטרה העומדת לפתחנו היא להוביל את הדיון הציבורי אל המהות. האם נשכיל לנצל את מערכת הבחירות כדי לעשות זאת?


זה הזמן לדבר על "הסיפור של כל יהודי" בכל המישורים ובכל הרבדים. את התקשורת לא נשנה בזמן הקצר העומד לרשותנו, אבל נוכל להטות את השיח הציבורי
לאחרונה עלה קמפיין "יהודה ושומרון - סיפורו של כל יהודי". הקמפיין הזה (שהוא רק יריית הפתיחה לשינוי התודעה, מהלך ארוך טווח המלווה בפעילות שטח) קלע למטרה. הראיה הברורה לכך היא הצלחתו הגדולה להרגיז את השמאל הקיצוני שהגיב עליו במאמרי שטנה. הוכחנו שבמגרש הזה סיכויינו לנצח טובים בהרבה. במגרש שבו אנחנו נוגעים בנושאים היותר ערכיים וחשובים לכל יהודי בארץ ישראל במגרש הזה ידינו תהיה אם ירצה ה' על העליונה.

אנחנו מזהים היום משיכה ליהדות ולמסורת במוזיקה, באומנות ובבתי מדרש הצומחים בכל מקום. האם נשכיל לדבר במערכת הבחירות הזו גם על "אברהם אבינו - סיפורו של כל יהודי"? אם נחזק את מעמדם של הגרעינים התורניים שנאחזו במקומות רבים ברחבי הארץ. אם נשכיל לעזור להם ולהיעזר בהם להשרשת הזהות היהודית מתוך ענווה ובלי התנשאות, מתוך התחברות ולא בהתנתקות. אם נשכיל להיעזר במדרשות ובמכינות הקדם צבאיות, במרכזים להעמקת הזהות היהודית ברחבי הארץ, בנוער המשימתי שלנו ובתושבי יש"ע הכמהים לפעילות.

זה הזמן לדבר על "הסיפור של כל יהודי" בכל המישורים ובכל הרבדים. את התקשורת לא נשנה בזמן הקצר העומד לרשותנו, אבל נוכל להטות את השיח הציבורי.

בעזרת ה' נעשה ונצליח.