רבים חשים בימים האחרונים שאיבדו את מפלגת הבית שלהם, מפלגת הציונות הדתית מפד"ל - איחוד לאומי שהייתה קיימת עד לפני שבועות ספורים. הבית החדש שקם מייצג בעיקר גוון אחד ומחנה אחד משני המחנות המרכזיים המרכיבים את הציונות הדתית (יהיו שיכנו אותם 'המחנה הדתי לאומי' מול 'החרד"לי' ויהיו שיכנו אותם המחנה 'הימין המתון' מול המחנה 'הימין המיליטנטי'). רבים חשים שהאחדות הפעם היא לא אחדות אמיתית, אלא שמחנה אחד השתלט על המפלגה ברוחו ובאנשיו והשאיר ייצוג סמלי למחנה השני. באווירה כזו חשים רבים שאינם יכולים להזדהות עם המפלגה החדשה.



הבית החדש שקם מייצג בעיקר גוון אחד ומחנה אחד משני המחנות המרכזיים המרכיבים את הציונות הדתית (יהיו שיכנו אותם 'המחנה הדתי לאומי' מול 'החרד"לי' ויהיו שיכנו אותם המחנה 'הימין המתון' מול המחנה 'הימין המיליטנטי')

ישבו בוועדה גדולי ומנהיגי הציבור שלנו, חזקה עליהם שהם חיפשו את הרשימה הטובה ביותר ואכן הם מצאו אנשים חדשים וטובים הראויים להצטרף לנבחרי הציבור ולהוסיף מכישרונם וכוחם לרשימה המשותפת והמתחדשת. אך משום מה דווקא בסידור הרשימה והרכבה הסופי נפלה תקלה, תקלה מצערת. אם יוצאים לדרך חדשה של אחדות ובסופו של דבר מחנה אחד חש מרומה, פגוע, ונרמס, עם הרגשה שלא ניתן לו החלק האמיתי שלו ואת הייצוג ההולם ברשימה, הרי שלא השגנו דבר ותחת אווירה גדולה של אחדות ובשורה חדשה, התחושה היא שהוקמה מפלגה שלצערנו אינה מייצגת כראוי את חלקי הציונות הדתית.

חלק חשוב בציונות הדתית חש שאינו יכול להזדהות עימה, בוודאי שחסרה לו ההתלהבות הדרושה לפעילות למען המפלגה החדשה. אין מדובר כאן בחישובים 'קטנוניים' חלילה, אלא בתחושה אמיתית של ציבור גדול ושלם, תחילה התבטאויותיו של היו"ר החדש שאינם משקפות את עמדת המחנה הנאמן לארץ ישראל. ובפעם השנייה בהרכב הרשימה הנוטה כל כך לצד אחד.

ובכן מה עושים? חזקה על אנשי המועצה הציבורית שהם רצו רק בטובת הציונות הדתית ובחיזוק הכוח הציוני דתי במדינת ישראל. חזקה עליהם שהם וודאי חיפשו לשבץ את האנשים הטובים ביותר ובכל זאת איך אירעה תקלה כזו שבעשירייה הראשונה יש בשישה המקומות הראשונים הנחשבים ריאליים, ארבעה המזוהים בהשקפתם עם המפד"ל. היש היגיון בזה? האם זה לא זועק שצד אחד כאן גבר בכוונה או שלא בכוונה על הצד השני. מתוך כל חברי הכנסת של המפד"ל איחוד לאומי נשארו בעשירייה הראשונה שני ח"כים מהמפד"ל ועוד מזכיר המפלגה מול ח"כ אחד בלבד מהאיחוד הלאומי? כלום יש בכך היגיון? 

ההיגיון מחייב שכדי ליצור אחדות אמיתית, שבה יהיו שותפים כל המחנות בציונות הדתית, תהיה החלוקה שווה, בייחוד על רקע העובדה שלא נעשו בחירות לראשות הרשימה ולא לחברי הרשימה. וכאן חשוב לציין שאין אינדיקציה לדעת איזה מחנה בציבור הדתי יותר גדול כדי לקבוע עדיפות לאחד מן המחנות. בפעם האחרונה שרצו המפד"ל והאיחוד לאומי בשני ראשים זה היה בבחירות תשנ"ט בהם זכתה המפד"ל בחמישה מנדטים והאיחוד לאומי בארבעה. מאז חלו שינויים, עבר עלינו 'הגירוש' וטראומת העקירה מגוש קטיף, שבעקבותיה הצטרפו אפי איתם והרב יצחק לוי ממפלגת אח"י לאיחוד הלאומי. האם כיום אחד מן המחנות יותר גדול? לא ניתן לדעת. לכן מוכרח שיהיה איזון מלא בין הכוחות השונים בציונות הדתית, שיהיה שוויון ובעשרת הראשונים וכן בשישה המקומות הראשונים יהיה ייצוג שווה לכל צד. 

ע

על כן הצעתי כאחד שחשובה לו האחדות, להצטרף לקריאת רבים וטובים שהמועצה הציבורית תתכנס שוב ותחליט על שינויים בהרכב הרשימה, שינויים שיחזירו את השוויון בין המחנות ויחזירו את התחושה האמיתית המחויבת של אחדות המחנה

ל כן הצעתי כאחד שחשובה לו האחדות, להצטרף לקריאת רבים וטובים שהמועצה הציבורית תתכנס שוב ותחליט על שינויים בהרכב הרשימה, שינויים שיחזירו את השוויון בין המחנות ויחזירו את התחושה האמיתית המחויבת של אחדות המחנה. חזקה על כך שגם אנשי המפד"ל שהם באמת אנשים הגונים וישרים יסכימו לשינויים אלו בידיעתם שזה יביא להצלחת המפלגה והמחנה הדתי לאומי כולו.

האנשים שנבחרו במקומות הראשונים הינם אנשים טובים, ורק שיבוץ נכון ומחודש ייתן אווירה של שוויון ואחדות. להלן הצעתי הבנויה על אותם אנשים ואותו הרכב שבנתה המועצה הציבורית ל-12 מקומות הראשונים, זוהי הרשימה שתתקבל על כל חוגי הציונות הדתית (לפחות על אותם 220 אלף איש שהצביעו לאיחוד לאומי- מפדל בבחירות האחרונות). מהלך כזה יראה על רצון אמיתי לאחדות, ויחזיר את האמון של הציבור בבחירת המועצה הציבורית ובמפלגה החדשה.

זוהי הצעתי המתוקנת לרשימה. ואם אכן יתבצע השינוי המתבקש, יש עוד סיכויים שהבית היהודי יהיה הצלחה, וימשוך אליו את המוני מצביעי הציונות הדתית.

1. הרב פרופ' הרשקוביץ. 2. אורי אריאל. 3. זבולון אורלב. 4. שולי מועלם. 5. אורי אורבך. 6. הרב הלל הורוביץ 7. אלון דוידי 8. דני דיין 9. ניסן סלומיאנסקי. 10. צבי הנדל. 11. שר שלום ג'רבי.

עם רשימה כזאת שהיא די דומה, רק מקדמת את אנשי האיחוד הלאומי לקדמת הרשימה ונותנת להם ייצוג הולם של 50% יכול גם הציבור הדתי לאומי הניצי לחיות. לחוש שהוא שותף ברשימה, ואז גם יש סיכויים שהיא תמריא מ4-5 מנדטים שצופים לה למספרים גבוהים הרבה יותר.  ובע"ה נעשה ונצליח.

אם אכן נכון שדני דיין יו"ר מועצת יש"ע הודיע שהוא מוכן לוותר על מקומו לטובת האחדות במחנה, הרי שאפשר לצרף את אריה אלדד (נציג 'מולדת') במקומו למקום השמיני שעם הצטרפותו יהיה גם מקום זה מאד ריאלי, ותחזור האחדות הגדולה הוכל כך נחוצה למחנה הנאמן לתורה העם והארץ.