במותם ציוו לנו את החיים והערכים

המלחמה בעיצומה ונראה כי נחתה הרבה עופרת יצוקה שם בעזה הקרובה – רחוקה...

חיילנו הנושאים בנטל הכבד נלחמים ללא חת ומסכנים את חייהם למול ארגון של פראי אדם שאינו בוחל בכל דרך אכזרית ככל שתהיה.





חיילנו פועלים בידיעה כי הנה הם יבשרו לנו את הבשורה, כי הנה הם יביאו לתושבי הדרום את השקט המיוחל לאחר שנים רבות של סבל שקט, כי היינו ,כך הסבירו לנו ה" מומחים" חייבים להתאפק

חיילנו פועלים בידיעה כי הנה הם יבשרו לנו את הבשורה, כי הנה הם יביאו לתושבי הדרום את השקט המיוחל לאחר שנים רבות של סבל שקט, כי היינו ,כך הסבירו לנו ה" מומחים", חייבים להתאפק.



ואנו בל נשכח לרגע איפה התחיל הכול ומי היה חיל החלוץ שנשא בנטל הכבד והיה השכפ"צ של המדינה. הלא הם אנשי נשי וילדי גוש קטיף שמנו את הפצמ"רים שנחתו ללא הרף ואשר בחסדי שמיים, וכפי שאנו רואים כעת ובכל רגע את חסד ד' ששומר ומגן עלינו ועל חיילינו בדרך ניסית ועל טבעית למול הניסיונות הבלתי פוסקים של האויב מדרום ומצפון.



במותם ציוו לנו את החיים – המלחמה לצערנו מקפחת את חייהם של הטובים בבנינו "ירדתי לגני ללקוט  שושנים", ואנו לא נדע מה נעשה ואין נלך ואיך נעמוד מול השכול וההורים והמשפחות.



וכך במקרה זכיתי ושמעתי את דבריו של אב שכול, אב יקר, שרואה מחד את המטרה ומאידך יודע ומבין כי שילם מחיר יקר והקריב את בנו במלחמה, ומתוך כך יוצא בעוצמה ומכריז כי הוא שלם עם אבידתו כל עוד המטרה תושג והמערכה תוכרע עד תום, כי הם ציוו לנו את החיים כי בנו נהרג בקרב למען החיים שלנו, למען השקט והביטחון שלנו שניתן וצריך להגיע אליו.





חיים ערכיים – בהם אין הבדל בין דם לדם, בהם נלחמים כתף לכתף לוחמים אמיצים שיודעים כי גם לאחינו בדרום יש זכות לישון בשקט, וזוהי חובתנו לדאוג לכך

הם ציוו לנו את החיים הערכיים – ועלינו לפקוח את עינינו ולראות כי הכתובת תלויה על הקיר. זה הזמן להכריע ולקבוע את התנאים.



חיים ערכיים – בהם אין הבדל בין דם לדם, בהם נלחמים כתף לכתף לוחמים אמיצים שיודעים כי גם לאחינו בדרום יש זכות לישון בשקט, וזוהי חובתנו לדאוג לכך וזוהי חובתנו לדרוש זאת מהקבינט או מהמטבחון אשר את אשר בישל עבורנו אנו מקיאים ומוקיעים כעת.



לחיים יש ערך כאשר הינם מחוברים לאמת, למקור קדושה, לתורה, וברור לנו כי על פי צו זה פועלים חיילינו. הם מחוברים לאמת שזועקת מקירות ליבם ומתגלה בנחישותם ונכונותם לרוץ ולהקריב את נפשם כי זהו צו החיים כעת – להכות להכרית ולזכור כדי שלא נשכח את אשר עשה ועושה לנו עמלק כעת, וה' עומד לנו למגן בעת צרה וצוקה.



יהי זכרם של הנופלים ברוך, מתוך חיים ערכיים, מתוך עמידה נחושה וחוסן לאומי, מתוך זקיפות קומה של אמירה ברורה, אנחנו כאן לנצח בכל חלק וחלק של ארצנו הקדושה, מתוך הצו האלוקי וההפנמה כי "כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים".



הכוח ניתן לנו כדי שנעמוד איתנים בכל שעה ושעה!