נאומו של נתניהו ב"כנס הרצליה" לא קיבל תהודה, אבל נאמרו בו דברים שראוי לבחון ולתהות על קנקנם.

נתניהו (המתעתד על פי הסקרים להיות ראש הממשלה הבא) פתח את דבריו בהצבעה על הסכנה העיקרית הניצבת לפני מדינת ישראל בשנים הקרובות - הגרעין האירני, ובאמירה ברורה שהסכנה האירנית היא הסכנה הקיומית הגדולה ביותר שניצבה לפני ישראל

אפילו איש שמאל, כשחר אילן כתב לאחרונה בעיתון "הארץ": "גם הציבור יודע שאוסלו נכשל והציבור רוצה תשובה אמיתית. והתשובה של לדבר בכל מחיר לא משכנעת

מאז מלחמת השחרור. חובה על מדינת ישראל להדוף את הסכנה הזו בכל התחומים (כולל מיטוט החמאס- הגרורה האיראנית בעזה), אמר נתניהו.

אבל, לדבריו, גם בנושא השלום עם שכנינו אי אפשר לשבת בחיבוק ידיים.

הוא אמנם אומר שחייבים להתפכח, ולקרוא את המציאות, וקובע שכל שטח שאנחנו נפנה יתמלא על ידי החמאס, ('השמאל רוצה להקים לנו חמאסתן שני'), והכוחות המתונים חלשים, ואינם יכולים לספק את המינימום הנדרש על מנת לעשות שלום.

אבל, הוא ממשיך ואומר מיניה וביה:  צריך ל'חזק' את המתונים, בלי להרגיש את הסתירה בדבריו.

האופן שבו נחזק את המתונים, אומר נתניהו, הוא על ידי חיזוק הכלכלה הפלסטינית, ועל ידי חיזוק כוחות הבטחון שהתחילו להתפרס בג'נין.

אני יכול להבין את הנושא של חיזוק הכלכלה, ומתן אפשרות לפלסטינים לבנות חיי מסחר וכלכלה בלתי תלויים. אולם צריך להזהיר מאוד מפני הצעד הנוסף והוא 'חיזוק' כוחות הביטחון, בפרט שהוא מדבר על המשך הפריסה של הכוחות המאומנים על ידי הגנרל דייטון.



כוחות דייטון, מטרתם היא השתלטות בטחונית פלסטינית על יהודה ושומרון, והיא המשך האשליה שעמדה בבסיס הסכם אוסלו שהפלסטינים יתנו בטחון למדינת ישראל.

רק השבוע נמנע פיגוע גדול בשומרון על ידי צה"ל והשב"כ, ובליל יום ה' האחרון חוסל על ידי צה"ל, בקבטיה (הסמוכה לג'נין), איש הג'יהד האיסלמי. אין שום סיכוי שהפיגוע היה נמנע אם צה"ל לא היה שולט שליטה בטחונית מליאה בכל רחבי יו"ש.

אפילו איש שמאל, כשחר אילן כתב לאחרונה בעיתון "הארץ": "גם הציבור יודע שאוסלו נכשל והציבור רוצה תשובה אמיתית. והתשובה של לדבר בכל מחיר לא משכנעת. כדי לעשות הסכם צריך פרטנר ש'אפשר לתת לו רובים'. בינתיים אף אחד לא רואה פרטנר כזה ועם החמאס, הציבור הישראלי כבר הבהיר שהוא מעדיף לדבר רק באמצעות טילים מונחים".



אפילו ההגונים בשמאל, אומרים שלמדנו על בשרנו שעל הפתח' ואבו מאזן אי אפשר לסמוך ו'אי אפשר לתת להם רובים'. גם שם מבינים היטב את מה שאנחנו צעקנו לפני 15 שנה 'אל תתנו להם רובים'.

אנחנו חייבים, עוד לפני הבחירות, להזהיר את נתניהו לא לחזור על שגיאות העבר (הסכמי וואי והסכם חברון), ההתפכחות שעברנו בשנים אחרונות עלתה לנו בהרבה מאוד דם.





המחשבה שהפלסטינים יילחמו בטרור, שהחיילים של אבו מאזן, ימנעו את שיגור הקסאמים מטול כרם לתל אביב, ואת פצצות המרגמה מקלקליה לכפר סבא היא מחשבה נואלת ומסוכנת

המחשבה שהפלסטינים יילחמו בטרור, שהחיילים של אבו מאזן, ימנעו את שיגור הקסאמים מטול כרם לתל אביב, ואת פצצות המרגמה מקלקליה לכפר סבא היא מחשבה נואלת ומסוכנת.

האם אנחנו צריכים להזכיר לנתניהו, שבמספר אירועים בודדים שבהם נעצרו מחבלים, הם נכלאו לתקופה קצרה ושוחררו בשיטת ה'דלת המסתובבת'. בכל אותם פעמים זה היה ב'כאילו', רק כדי לרצות את האמריקאים, ורק כדי להשלות אותנו הישראלים התמימים שכל כך רוצים שקט.

אסור שהצורך של נתניהו לרצות את האמריקאים ולא להראות כ'סרבן שלום', יהיה על חשבון בטחונה של ישראל. אני אכן סבור להציג חלופה מדינית שתהווה תחליף לסיוט של אוסלו, ולא תוותר על הריבונות היהודית על יהודה ושומרון.

אבל בשום אופן אסור שתוכנית כזו תכלול איזושהי שליטה בטחונית או אשליה שהפלסטינים יספקו לנו בטחון. כל רובה שיינתן לפלסטינים יופנה כלפינו הישראלים במוקדם או במאוחר.



ראוי לדרוש מנתניהו עוד לפני הבחירות הבהרות, והתחייבות לא לחזור על שגיאות העבר.