קטע הומוריסטי הבא להבהיר את צורך לא להקדים את התוספות לעיקר בתורה



ברצוני לספר לכם על צדיק מיוחד, איש משכמו ומעלה, כולו נוטף חמורות והקפדות. הוא לבוש גרטל 24 שעות ביממה, להפריד בין עליונים לתחתונים. הגרטל גם משמש כמחזיק למכנסיו שאבד להם לפני כמה שנים הגומי. יש לו פאות ארוכות שמגיעות עד מותניו, וזקן מסולסל המפוזר לכל עבר. הוא עונד צמיד אדום, היוצר לו חוסם עורקים לכף ידו, שאיבד בה מזמן את תחושת המישוש. הוא עטוף בחמישה קמעות מחמישה מקובלים שונים (ליתר בטחון). הוא לבוש ב-24 שכבות של ציציות עם 8 סוגי תכלת שונים. ובכל בגד 16 ציציות לחומרא.



הוא מאחר בקביעות לתפילת שחרית, כי הוא חייב לטבול במקווה כל בוקר לפני התפילה. על מנת שהאיחור לא יהיה יותר משמעותי מדי, הוא מקפיד שלא להתרחץ לפני שהוא טובל.הוא נוהג להניח תפילין של רש"י על יד ימין, כדי שיד שמאל תהיה פנויה להניח עליה

הוא מאחר בקביעות לתפילת שחרית, כי הוא חייב לטבול במקווה כל בוקר לפני התפילה. על מנת שהאיחור לא יהיה יותר משמעותי מדי, הוא מקפיד שלא להתרחץ לפני שהוא טובל

תפילין של ר"ת. אין לו זמן להתרכז בתפילה לחש בשחרית, כי הוא לחוץ להספיק למלא את הנטלה מים, כדי להגישה לידיהם של הלווים, בכדי שיצקו מים לכוהנים העולים לדוכן. 



כשהוא חזן בתפילת שחרית בימות החול, הוא משתדל להאריך בתפילה, ולהדגיש כל מילה במתינות ונחת. הוא מקפיד להגיד את כל פסוקי הקורבנות, כולל קורבנות מוסף של כל מועדי ישראל. הוא שר כל שיר אפשרי שהוא זוכר מגן ילדיו, המופיע במילות התפילה. כשנגמרים לו השירים הוא מתחיל בניגונים ארוכים שהוא ממציא תוך כדי התפילה. כל זה על מנת לזכות את הציבור הקדוש שיתפלל "כראוי". הוא דואג שאף אחד לא יעזוב את בית הכנסת עד שיעברו לפחות 3 שעות.



יש לו רכב לעשות בו מצוות, אך הוא לא לוקח מעולם אף טרמפיסט ברכב שלו, שמא יטרידו אותו מלהרהר בקדושה. אין לו מקום בביתו להכניס אוכל למקרר, משום שתמונות כל גדולי ישראל תלויות לו בכל פינה, כולל במטבח ובמקרר. אין לו כסף להאכיל את ילדיו, כי כל יום הוא עורך לשכניו סעודת אמנים המלאה בכל טוב.



אין לו זמן ללמוד תורה, כי הוא אומר כל יום תיקון הכללי, 10 פרקי תהילים של חב"ד ו-7 פעמים "יושב בסתר עליון". וכמובן הוא מקפיד לפחות פעמיים ביום להגיד 3 פעמים "תיקון הקטורת" מתוך קלף עם תמונה ממוסגרת בגודל 3 * 5 מטר.



הוא היה שמח למצוא עבודה קבועה ורצינית, אבל אין לו זמן פנוי לכך. הוא מקפיד להגיד 40 יום ברצף להגיד "פרקי שירה" בכותל המערבי, ובדרך הוא מתפרנס מקיבוץ נדבות בכותל, להחזקת צדיק בישראל. הוא מקפיד שילדיו ואשתו יצומו כל שני, חמישי ושני, זה סגולה לעושר ופרנסה. וכמובן שביום שישי אנשי מעלה וקדושה לא אוכלים.



פעם בשבוע הוא משתדל לבקר בכל קברי הצדיקים שנמצאים בגליל ובשאר רחבי הארץ, ולפני כל ביקור הוא טובל במעיין סמוך. ומשלם כופר צדקה, לצדיק שאצלו הוא מבקר. הוא לא שוכח לספר לצדיק את כל מה שהוא שכח לספר לו בפעם הקודמת שהוא היה שם.



כמובן שב"אומן" הוא כבר מזמן לא אורח, בכל טיסה אפשרית, הוא מצטרף להשלים עוד תיקון שעוד לא הספיק לתקן בפעם הקודמת. אם אין לו כסף לשלם לטיסה, מתוך מסירות נפש לעניין, הוא מתחבא באחת המזוודות של הנוסעים.



בשבת אחרי הקידוש שאורך קרוב לשעה וחצי, הוא מרשה לילדיו לאכול מהדגים שהוא דג בעצמו, והכין עם "שמן הקודש" שקיבל מרבו המקובל, במחיר מבצע של 120 ₪ לבקבוק 800 מ"ל. הוא מתקלח פעם בחודש להימנע מתענוגות העולם הזה, וכשהסובבים

הוא מקפיד לזכות את כל מכריו בהכנסת אורחים, ושיענו אמן אחר שטועם כל דבר אכיל בביתם

אותו מעירים לו שקצת "מסריח" באיזור, הוא מסביר שיש עניין שיעברו קצת ייסורים בעולם הזה.



הוא מקפיד לזכות את כל מכריו בהכנסת אורחים, ושיענו אמן אחר שטועם כל דבר אכיל בביתם. בערבים אין לו זמן לדבר עם אשתו, כי הוא עסוק בלקרוא פרקי הזוהר, למרות שהוא לא מבין שם אף מילה.



בליל הסדר הוא מקפיד לאכול 7 מצות עבודת יד תוך דקה וחצי, בכל אחד מ-4 הכזיתים שהוא אוכל. כל מצה עלתה לו 180 ₪ (10 פעמים ח"י), אחר שעברה את ברכתו של רבו הצדיק המקובל האלוקי



לפני ראש השנה הוא מקפיד לעשות כפרות, עם עגל שלם שמניף מעל כל אחד מילדיו, תוך כדי שהעגל זועק וגונח. ילדיו מאבדים את שפיות דעתם מרוב פחד, שמא ינחת עליהם העגל, אך הוא מקפיד על ח"י סיבובים סביב כל ילד וילד. בליל יו"כ הוא מקפיד להיות ער כל הלילה (יש בזה עניין), גם אם למחרת הוא ישן כל תפילת מוסף ונעילה.



לפני סוכות הוא קונה 32 סטים של 4 המינים, שאם ימצא אחד פסול הוא יוכל להחליף אותו באחר. בשמחה תורה הוא מקפיד לערוך הקפות שניות ושלישיות עד אור הבוקר, ואם אחד ממכריו הולך לישון מבלי להישאר עד להקפה שביעית, הוא דואג להפעיל לו מערכת כריזה של שירים חסידיים צרחניים לתוך חלון ביתו, שיטעם מהי שמחה של מצווה.



בחנוכה הוא מקפיד להדליק נרות כמספר אנשי הבית כפול ח"י פעמים, וכל נר עם כמות שמן שיכול להספיק לדלוק במשך חודש שלם. הוא לא הבין למה המוכר סירב למכור לו הארגז ה-12 של בקבוקי השמן שהוא קנה, ורשם על החשבון של בית הכנסת האיזורי.



בפורים הוא מקפיד מאוד לשתות מ-127 בקבוקי יין, (כמניין מדינות שלטון אחשורוש), ועד שהוא לא חש שהוא כבר לא מבדיל בין ארור המן לברוך מרדכי, הוא לא מחליף בקבוק. במידה והוא נרדם לפני שגמר את כל ה-127 בקבוקים, הוא משלים את שאר הבקבוקים עד פורים הבא.



בתשעה באב הוא מקפיד לקרוע את כל בגדיו, ובגדי ילדיו, ומשתדל שלא להחליפם עד ראש השנה. כשילדיו או אשתו מתלוננים, הוא מסביר להם שזו זכות לחיות בצלו של איש קדוש.



כשנציגי הוצאה לפועל מגיעים לביתו לעכל את רכושו עבור חובותיו הרבים, הוא מסביר למשפחתו, שכל הצדיקים האמיתיים סבלו רבות במשך חייהם. ושאנשי הוצאה לפועל הם שליחי השטן. אחד הקושיות הגדולות שלו בחיים, שהוא פשוט לא מבין, למה ילדיו, כאשר הם קצת מתבגרים, בזה אחר זה עוזבים את דרך התורה, ופונים לטייל ברחבי העולם, לגור רחוק מאביהם.



אל דאגה, הוא מרגיע את עצמו מייד שגם בניו של משה רבנו, לא היו צדיקים כמו משה. כנראה שהוא באמת צדיק גדול...



בואו ננסה קצת לחשוב... אולי יש בנו קצת דקצת מבחינת אותו צדיק נפלא???