הציבור הימני בארץ רגיל לחשוב שאין הבדל גדול בין השמאל הקיצוני בכנסת והערבים מאחר ששניהם מתייצבים בצורה כמעט אוטומטית בצד האויב בכל הרג של ערבי. האמת שאין כל קשר אידיאולוגי בין הערבים והשמאלנים הישראלים, והעובדה שהם מתבטאים בצורה דומה נובע מסיבות שונות לחלוטין:

השמאל הישראלי הינו ליבראלי, חילוני, ונהנתן. הוא נמצא בצד של החלש (אא"כ הוא מתנחל או חרדי), דורש את חופש הפרט כדי לא יפריעו לו לממש את תאוותיו. הוא בד"כ בעד שלטון החוק במקרה שהוא נמצא בשלטון, ותומך בחירות וב"דמוקראטיה", כשהוא יושב באופוזיציה. הערבים,

האמת שאין כל קשר אידיאולוגי בין הערבים והשמאלנים הישראלים, והעובדה שהם מתבטאים בצורה דומה נובע מסיבות שונות לחלוטין

לעומתם הינם, שמרנים, לאומנים, מסורתיים או דתיים. הם "ימנים" לכל דבר, רק ש"ימניותם" מתיחסת למדינה חלופית למדינתינו.

למרות זאת, הם למדו עם הזמן, להתבטא כמו חבריהם השמאלנים, (ובעקבותיהם הערבים בעולם כולו גם כן), ולדבר בשם השיווין, זכויות החלשים והמיעוטים וכו'. בזמן שאין הערכים האלו ערכיהם כלל, לא כאן ולא באף משטר ערבי או מוסלמי. רק שהסגנון השמאלני מועיל יותר בציבוריות הישראלית והמערבית.

לפני כמה ימים נוכחתי בכנסת בדיון על "תערוכת הגופות" שהתקיימה בחיפה. מדובר על גופות אדם אמיתיות שמציגים לראווה את אבריהם הפנימיים. הרופא הגרמני שהמציא את השיטה, טוען שמדובר באומנות. בדיון התבטאו "נגד" האירוע, ח"כ דתי חדש שניסה להיות מצחיק, ח"כ חרדי שדחה את הדברים בשם המוסר האנושי והתורה, וח"כ ערבי. "בעד", דיבר ח"כ דן הורוביץ ממר"צ שענה שאין לאסור על קיום מיצג אומנותי מסיבות דתיות כל שהן, ושמי שלא רוצה לבוא שלא יבוא.

הדבר המרתק ביותר בעיני היה לשמוע את ח"כ צרצור מרע"ם-תע"ל שנדהמתי להודות שההסכתי עם כמעט כל דבריו!

הנה קטע מדבריו:  



"דיברתי על הסכנות הטמונות במדע נטול ערכים, וציינתי שמדע כזה הוא איום על כלל האנושות, שממילא חיה היום במצב קטסטרופלי בכל התחומים. דוגמה לכך היא תערוכת "עולמות הגוף", המראה שאין גבולות לטמטום ולטיפשות של בני-אדם בבואם להציג לראווה גופות אדם שלמות ועשרות איברים פנימיים ללא צורך - לא חינוכי ולא כלום...התערוכה הזאת פסולה מסיבות דתיות וגם אנושיות, רציונליות, רגשיות, חינוכיות ופסיכולוגיות. לצערנו הרב, אנחנו עדים בעשרות השנים האחרונות להידרדרות ביחס החברה לכבוד האדם, החל ממה שנקרא מוות מתוך רחמים או המתת חסד - ככה קוראים לזה, נכון? - האם הפונדקאית או נישואים חד-מיניים או שעתוק חיות, וביום מן הימים אולי גם שעתוק של בני-אדם".

הדיאלוג האמיתי עם הערבים שיכירו בזכות עם ישראל בארצו (כולה!) יבוא רק בצד הערכים המשותפים להם ולנו (הם מסוגלים לראות בנו רעים בתחום הערכי), ולא מתוך השיוון השקרי והדו-קיום השמאלניים, שאין הם מזדהים עמהם כלל אלא הם מוכנים לקבל אותו כשלב ראשון בתורת השלבים שלהם.