אפשר לזהות אותם מיד. בבתי הקפה יושבים שקטים זה מול זו. עיניהם מביטות סביב מחפשות עניין, או לחילופין במנה שלהם. מחכים לסיים את חובת הזוגיות שלהם. את הפגישה השבועיות שכפה עליהם היועץ התורן. רוצים לשוב הביתה לבהות בטלוויזיה אם יש, לגלוש באינטרנט, לקרוא ספר. ללבוש בגדים נוחים. המנה הזאת כל כך יקרה ותוסיפו את מחיר הייעוץ. זה לבד כבר ייצור בעייה חדשה בזוגיות... מה רע באוכל שבבית? הוא שונא מרקים מוקרמים. הוא שונא סלט גדול עם הרבה ירוק ורטבים. היא תצטרך לשקוע במנת הקפוצ'ינו עם המון קצפת שהזמינה. כך אמר היועץ – פנקו את עצמכם!



תשקיע בעצמך כמו קודם. במראה, ביחס, בהתנהגות מעודנת כגבר מחזר. כל יום נסה להשיג את אהבתה

כל כך עייפים.  בשביל מה צריך את ביזבוז הזמן והכסף הזה?



העיניים נעצרות על זוג צעיר השקוע בשיחה עירנית. עיניה נוצצות, עיניו מוקסמות. הקפה מתקרר. למי אכפת? קצת קנאה, קצת תהייה ושאלה: "מה קרה לנו?"



זהו ההרגל. התרגלתם. הכרתם נישאתם התרגשתם. אתם ביחד. חיים... טוב, זהו. 



האם פגישה בבית קפה תפתור את בעיותיכם?



ספק. אך זוהי העצה הכי נפוצה אצל יועצי נישואים. אבל זה מלאכותי. זה טורח מיותר. ממה שראיתי סביבי, זה לא מועיל. זה מחדד מרירות אצל האישה, מחדד טינות אצל הגבר.



הפתרון הרבה יותר פשוט. והוא אצלכם, הוא זמין והוא לא עולה כסף.



כבוד ואכפתיות.





את תביטי בו, בבחירתך. תשקיעי בעצמך כמו שידעת לעשות זאת קודם. כבדי אותו, הקשיבי לו, פרגני. ספרי לו דברים יפים שקרו לך. הכניסי אור לעינייך

אתה בקומך תוסיף מודה אני על שיש לי אישה זאת שעושה עבורי ועבור ילדינו ברוך השם. הוסף מילה מיוחדת לרעייתך. אולי "תודה לך שאת אשתי". אולי בהתחלה זה יהיה מלאכותי. אך ככל שתחשוב על זה יותר תווכח שאתה ממש התכוונת לזה. תשקיע בעצמך כמו קודם. במראה, ביחס, בהתנהגות מעודנת כגבר מחזר. כל יום נסה להשיג את אהבתה.



את תביטי בו, בבחירתך. תשקיעי בעצמך כמו שידעת לעשות זאת קודם. כבדי אותו, הקשיבי לו, פרגני. ספרי לו דברים יפים שקרו לך. הכניסי אור לעינייך. בקשי ממנו דברים קטנים לעשות עבורך. שמחי בהם. שמחי בחייך.



ואם אתם ממש אוהבים בתי קפה ומסעדות בשביל הבילוי, לא בשביל הזוגיות – צאו. מצאו שמרטף – וצאו. אפילו סתם לקפה.  שמרו את השיחות הנעימות לשעה הזאת. ספרי לו דברים נחמדים. הקשב לה. בקש שתספר לך, ספר גם אתה. לא חשוב מה. משהו.

וחישבו על הימים הראשונים שלכם, חישבו גם על הימים בטרם היכרתם. על היום בו היכרתם. זה יכניס הכל לפרופורציה אחרת.