להלן פרטים על פעולותיו של של מפקד אוגדת יו"ש לקראת גירוש יהודים מבתיהם ביהודה ושומרון ותגובתה של ד"ר אמירה דור, פסיכולוגית קלינית מרעננה.

מפקד אוגדת יו"ש נועם תיבון מכין מנטלית את המפקדים באוגדת איו"ש להיות ראש פצל"ם (פעולות צבאיות לא-מלחמתיות).

במסמך של אוגדת יהודה ושומרון - "כלים למפקד 2008" שב תא"ל נועם תיבון להנחות את מפקדי צה"ל באוגדה להיות פצל"ם לגירוש יהודים. בפרק "משימות אכיפת חוק במסגרת אוכלוסיה ישראלית" פותח תא"ל תיבון ומכריז: "אחד מתפקידיו של הצבא ביהו'דה ושמורון הוא לממש את ריבונות המדינה באמצעות אכיפת שלטון החוק" וברוח ההתממות בהכנה המנטלית ב"התנתקות" ש"הצבא אינו בוחר את משימותיו", הוא מזכיר שמשימות כגון "פינוי מאחזים וישובים(!), גוררות לעיתים עימותים בין מתישבים וחיילים". מתי הוחלט על משימת "פינוי" ישובים ביהודה ושומרון שנועם תיבון "מכין מנטלית" את מפקדי צה"ל להתפצלם בה?

 



<> 
 
תגובתה של ד"ר אמירה דור:



בימים אלה נחשפה פקודה של מפקד אוגדת יהודה ושומרון האלוף נועם תיבון,  "כלים למפקד 2008, משימות אכיפת חוק בקרב אוכלוסיה ישראלית". משימות אלה הן בעברית פשוטה, גירוש מתנחלים ותומכיהם, הרס בתיהם ויישוביהם וריסוק החלום ליישב את לב ארץ ישראל.


תיבון דורש מהמפקדים להכריח את החיילים לבצע פקודה בלתי חוקית, פקודה שהאלוף גרשון הכהן כינה "פשע נגד העם היהודי". תיבון מציג את תפקיד הצבא כזרוע המבצעת במחטף מהלכים מדיניים שנויים במחלוקת. שם הקוד למהלכים אלה הוא "לממש את ריבונות המדינה  באמצעות אכיפת שלטון החוק" תוך "עימות של אזרחים המתנגדים להחלטות הממשלה".


האם מימוש ריבונות המדינה הוא במניעה של בנייה מאסיבית פיראטית של ערבים על אדמות מדינה? האם אכיפת שלטון החוק הוא בהגנה על אזרחים בתל אביב מפני כנופיות מרצחים ערבים?


לא ולא.


מימוש ריבונות המדינה ואכיפת שלטון החוק הוא שם הקוד החדש לפעולת הרס ההתיישבות היהודית ביהודה ובשומרון, לאור ההצלחה של הרס גוש קטיף.

ואכן, תיבון מתווה למפקדים דרכי פעולה יעילות לכפייה של החיילים לבצע משימות שהוא מגדיר כנמצאות בעין הסערה הפוליטית, משימות לא צבאיות, לא לחימתיות, הקורצות לעין המצלמה ומכוונות נגד היריב, תושבים יהודים.

דרכי הפעולה שמתווה תיבון הן גירסה משופרת, ישירה יותר ותוקפנית יותר, של ההכנה המנטלית של גירוש תשס"ה. פירוט השיטות, דרכי הפעלתן, המשמעויות הפסיכולוגיות, האתיות, החברתיות והצבאיות שלהן, הכל נמצא  בדו"ח המצ"ח באתר mentalpreparation.org


להצדקת תוכניתו, נוקט תיבון במניפולציה חדשה מתוחכמת ומשווה, כביכול, בין הסרבנות משמאל לסרבנות מימין. השקר בולט. האם נדרשים המפקדים ביהודה ושומרון לכפות על אנשי שמאל משימות שאינן לרוחם כמו לאייש מחסומים או לשרת כלל בשטחי איו"ש ועזה? האם מישהו מכיר תוכנית הכנה מנטלית לשמאלנים?  בפועל מקבלים המפקדים הוראות מדויקות רק איך לשבור את רוחם וגופם של החיילים המתנגדים מצפונית לגירוש יהודים, חיילים המכונים בלעג "מתקשים" ורבניהם מכונים "שחקנים נוספים".
במחשבה שניה, ההשוואה הבלתי הוגנת הזו בין סרבני השמאל והימין, ייתכן ודווקא תפעל לסייע לכל למי שמתנגד להשתתף במעשה הבלתי חוקי בעליל המכונה בקוד "אכיפת החוק על האוכלוסיה הישראלית".

אדרבא, ידרשו החיילים בתוקף יחס זהה לזה שמקבלים סרבני השמאל, ובא לציון גואל.